La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

STRATEGIES: “toolbox”

Présentations similaires


Présentation au sujet: "STRATEGIES: “toolbox”"— Transcription de la présentation:

1 STRATEGIES: “toolbox”
lucidchart.com

2 What this does: A. WINDOW NOTES Makes students think; active learners
Quadrants are in style; reaches different types of learners Allows differentiation

3 WINDOW NOTES: for today
Divide paper into four quadrants Take notes in all four quadrants Share notes Assign task FACTS FEELINGS QUESTIONS IDEAS

4 WINDOW NOTES: in classroom
Model use; examples of what should go in each section After taking notes: Share: pair/group/class Answer questions Assign task: explanation, writing, etc.

5 WINDOW NOTES: in classroom
can use for different content/activities...just change the headings of each quadrant !! grammar: parts/questions/steps/diagram culture: facts/compare/feelings/draw reading: facts/vocab;verbs/feelings/changes editing: met criteria/grammar changes/likes/ possible changes

6 Don’t forget to take notes in all FOUR quadrants !!!
WINDOW NOTES Don’t forget to take notes in all FOUR quadrants !!!

7 B. STRETCH IT OUT Pose a question to the class
Once a correct answer is given, follow up with asking: a “why” or “how” question for a “better”/more specific word for evidence for an extended response

8 a “why” or “how” question
homework answers; grammar; readings; listening The answer is “b”. How do you know that? Why did you choose “b”? Because the correct ending for “je” is “e”.

9 a “better”/more specific response
Can you come up with a more exciting word to describe French class? Le français est époustouflant! Le français est amusant.

10 ask for evidence The passage is about eating at a restaurant.
What did you read/hear that gave you that answer? I read/heard “poulet, addition, serveur and délicieux” and they all have to do with eating and being in a restaurant

11 an extended response Ma maison est grande.
Can you give me more information? Ma maison est grande et blanche. Try a more extended response...add “parce que” or “mais” to your sentence. Ma maison est grande parce qu’il y a dix personnes dans ma famille.

12 C. READER’S THEATER Readers Theatre is a highly motivational strategy that connects oral reading, literature, and drama in the classroom. Unlike traditional theater, Readers Theatre does not require costumes, make-up, props, stage sets, or memorization. Only a script is needed, from which students read aloud. Using only their voices, facial expressions, and bodies, they interpret the emotions, beliefs, attitudes, and motives of the characters. A narrator conveys the story’s setting and action and provides the commentary necessary for transition between scenes.

13 *speaking *reading *differentiation READER’S THEATER
*thinking *writing *speaking *reading *differentiation

14 READER’S THEATER 1. Teacher provides a group of students with a text.
2. In their group, students work to transform the text into the lines of a script in which each of the group members has a part to read. 3. Once the script is written, students practice reading their lines.

15 SCAFFOLDING begin with a reading that has some dialogue.
begin with a reading that students are familiar with use a new reading which is similar to one the students have read a teacher-made/modified reading an authentic reading

16 ORIGINAL TEXT C’est l’histoire de Jean-Henri, l’éléphant extraordinaire. Jean-Henri habite en Afrique. Il adore voyager. Pour des vacances, Jean-Henri décide de visiter la ville de Paris en France. Il décide de voyager en avion. Dans sa valise, il y a des vêtements, son passeport et une carte de crédit. À l’aéroport, Jean-Henri décide d’aller dans un restaurant. Il regarde le menu. Il dit au garçon « Je voudrais la soupe, le poulet avec les pommes de terre, une salade et un verre d’eau, s’il vous plaît. » Le garçon retourne à la cuisine. Jean-Henri reste à la table, mais la chaise n’est pas confortable. Quand le garçon retourne avec la nourriture, Jean-Henri dit « Je voudrais une autre table parce que cette chaise n’est pas confortable. » « Pas de problème » dit le garçon. Il trouve une autre table pour Jean-Henri. Jean-Henri mange la nourriture. Le poulet et les pommes de terre sont délicieux. Mais, il y a un autre problème. Le restaurant est trop chaud. Quand le garçon revient, Jean-Henri demande « Pourquoi est-ce que le restaurant est chaud ? » Le garçon dit « Le restaurant est chaud parce que la climatisation ne fonctionne pas. » Jean-Henri n’est pas content. Il dit « Je ne préfère pas les restaurants chauds ». Il paie l’addition, et il quitte le restaurant.

17 READER’S THEATER C’est l’histoire de Jean-Henri, l’éléphant extraordinaire. Jean-Henri habite en Afrique. Il adore voyager. Pour des vacances, Jean-Henri décide de visiter la ville de Paris en France. Il décide de voyager en avion. Dans sa valise, il y a des vêtements, son passeport et une carte de crédit. À l’aéroport, Jean-Henri décide d’aller dans un restaurant. Il regarde le menu. Il dit au garçon « Je voudrais la soupe, le poulet avec les pommes de terre, une salade et un verre d’eau, s’il vous plaît. » Le garçon retourne à la cuisine. Jean-Henri reste à la table, mais la chaise n’est pas confortable. Quand le garçon retourne avec la nourriture, Jean-Henri dit « Je voudrais une autre table parce que cette chaise n’est pas confortable. » « Pas de problème » dit le garçon. Il trouve une autre table pour Jean-Henri. Jean-Henri mange la nourriture. Le poulet et les pommes de terre sont délicieux. Mais, il y a un autre problème. Le restaurant est trop chaud. Quand le garçon revient, Jean-Henri demande « Pourquoi est-ce que le restaurant est chaud ? » Le garçon dit « Le restaurant est chaud parce que la climatisation ne fonctionne pas. » Jean-Henri n’est pas content. Il dit « Je ne préfère pas les restaurants chauds ». Il paie l’addition, et il quitte le restaurant. Jean-Henri Narrator Garçon

18 READER’S THEATER J-H : Bonjour, je m’appelle Jean-Henri. J’habite en Afrique et j’adore voyager. Pour des vacances, je vais visiter la ville de Paris, en France. Je vais voyager en avion. Dans ma valise, il y a des vêtements, mon passeport et une carte de crédit. Nar : A l’aéroport Jean-Henri décide d’aller dans un restaurant. Il regarde le menu et il dit au garçon : J-H : Je voudrais la soupe, le poulet avec les pommes de terre, une salade et un verre d’eau, s’il vous plaît. Nar : Le garçon retourne à la cuisine. J-H : Cette chaise n’est pas confortable. Nar : Quand le garçon retourne avec la nourriture, Jean-Henri dit J-H : Je voudrais une autre table parce que cette chaise n’est pas confortable.  Gar : Pas de problème. Voilà une autre table. Nar : Jean-Henri mange la nourriture. J-H : Le poulet et les pommes de terre sont délicieux. Mais ce restaurant est trop chaud. Nar : Quand le garçon revient, Jean-Henri demande J-H : Pourquoi est-ce que le restaurant est chaud ? Gar : Le restaurant est chaud parce que la climatisation ne fonctionne pas. J-H : Je ne suis pas content. Je ne préfère pas les restaurants chauds. Nar : Jean-Henri paie l’addition et il quitte le restaurant.

19 READER’S THEATER THINKING
changing vocabulary changing verb forms changing sentence structure nouns vs. pronouns

20 WINDOW NOTES CHECK

21 Making the familiar strange. Making the strange familiar.
D. METAPHORS Making the familiar strange. Making the strange familiar.

22 METAPHORS 1. Present students with two items for metaphorical comparison and an analogy to compare the two items. 2. Provide students with an organizer to arrange the information and the metaphor. 3. Ask students to apply what they have learned. 4 . Once students are familiar with using metaphors, ask them to come up with their own.

23 METAPHORS: DIRECT “How is ________ like __________?”
Comparing two objects/concepts that are not related. “How is ________ like __________?” Look at characteristics of each and find ones that can be applied to both.

24 How is Astérix like a SmartCar?
DIRECT How is Astérix like a SmartCar? SmartCar: *needs gas to move *small *doesn’t need a lot of gas Astérix: *needs potion to fight *small *doesn’t need potion all the time

25 METAPHORS: PERSONAL Comparing an object/concept to yourself. “If you were a ________, which would you be and why?” “How does it feel to be _________?” Look at characteristics of object and yourself find ones that can be applied to both.

26 PERSONAL If you were a monument in Paris, which one would you be and why? How does it feel to be the irregular verb “vouloir” and why? I would be the Invalides because I love to study the Napoleonic Age and Napoleon’s Tomb is in the Invalides I feel kind of sad because I “want” to be like the other verbs, but I’m not!

27 METAPHOR: COMPRESSED CONFLICT
Describing an object/concept using two words that contradict each other. “How is (object/concept) but ? Look at characteristics of object that fit both describing words.

28 COMPRESSED CONFLICT How is Napoleon a hero yet a villian?
How is adjective agreement both simple and difficult? How is Napoleon a hero yet a villian? It is simple because the endings are short and easy to remember. It is difficult to remember to put the correct ending on because we don’t do this in English. He’s a hero because he created many systems that are still being used today. He’s a villain because of the means he used to accomplish these things.

29 METAPHOR: TASK Think of two topics/concepts you teach. Come up with a metaphor for each one. You can make a direct, personal or compressed conflict metaphor. Feel free to work with a partner and/or use the organizers in the packet. When you are done, write your metaphors on the paper I give you. (I will collect these.) If you have time, share your metaphors with others nd see if they can make the connections.

30 WINDOW NOTES CHECK


Télécharger ppt "STRATEGIES: “toolbox”"

Présentations similaires


Annonces Google