La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Lucidchart.com. What this does: Makes students think; active learners Quadrants are in style; reaches different types of learners Allows differentiation.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Lucidchart.com. What this does: Makes students think; active learners Quadrants are in style; reaches different types of learners Allows differentiation."— Transcription de la présentation:

1 lucidchart.com

2 What this does: Makes students think; active learners Quadrants are in style; reaches different types of learners Allows differentiation

3 Divide paper into four quadrants Take notes in all four quadrants Share notes Assign task FACTSFEELINGS QUESTIONSIDEAS

4 Model use; examples of what should go in each section After taking notes: Share: pair/group/class Answer questions Assign task: explanation, writing, etc.

5 can use for different content/activities...just change the headings of each quadrant !! grammar: parts/questions/steps/diagram culture: facts/compare/feelings/draw reading: facts/vocab;verbs/feelings/changes editing: met criteria/grammar changes/likes/ possible changes

6 Dont forget to take notes in all FOUR quadrants !!!

7 Pose a question to the class Once a correct answer is given, follow up with asking: a why or how question for a better/more specific word for evidence for an extended response

8 homework answers; grammar; readings; listening The answer is b. How do you know that? Why did you choose b? Because the correct ending for je is e.

9 Le français est amusant. Can you come up with a more exciting word to describe French class? Le français est époustouflant!

10 The passage is about eating at a restaurant. What did you read/hear that gave you that answer? I read/heard poulet, addition, serveur and délicieux and they all have to do with eating and being in a restaurant

11 Ma maison est grande. Can you give me more information? Ma maison est grande parce quil y a dix personnes dans ma famille. Try a more extended response...add parce que or mais to your sentence. Ma maison est grande et blanche.

12 Readers Theatre is a highly motivational strategy that connects oral reading, literature, and drama in the classroom. Unlike traditional theater, Readers Theatre does not require costumes, make-up, props, stage sets, or memorization. Only a script is needed, from which students read aloud. Using only their voices, facial expressions, and bodies, they interpret the emotions, beliefs, attitudes, and motives of the characters. A narrator conveys the storys setting and action and provides the commentary necessary for transition between scenes.

13 *thinking*writing *speaking*reading *differentiation

14 1.Teacher provides a group of students with a text. 2.In their group, students work to transform the text into the lines of a script in which each of the group members has a part to read. 3.Once the script is written, students practice reading their lines.

15 begin with a reading that has some dialogue. begin with a reading that students are familiar with use a new reading which is similar to one the students have read a teacher-made/modified reading an authentic reading

16 Cest lhistoire de Jean-Henri, léléphant extraordinaire. Jean-Henri habite en Afrique. Il adore voyager. Pour des vacances, Jean-Henri décide de visiter la ville de Paris en France. Il décide de voyager en avion. Dans sa valise, il y a des vêtements, son passeport et une carte de crédit. À laéroport, Jean-Henri décide daller dans un restaurant. Il regarde le menu. Il dit au garçon « Je voudrais la soupe, le poulet avec les pommes de terre, une salade et un verre deau, sil vous plaît. » Le garçon retourne à la cuisine. Jean-Henri reste à la table, mais la chaise nest pas confortable. Quand le garçon retourne avec la nourriture, Jean-Henri dit « Je voudrais une autre table parce que cette chaise nest pas confortable. » « Pas de problème » dit le garçon. Il trouve une autre table pour Jean-Henri. Jean-Henri mange la nourriture. Le poulet et les pommes de terre sont délicieux. Mais, il y a un autre problème. Le restaurant est trop chaud. Quand le garçon revient, Jean-Henri demande « Pourquoi est-ce que le restaurant est chaud ? » Le garçon dit « Le restaurant est chaud parce que la climatisation ne fonctionne pas. » Jean-Henri nest pas content. Il dit « Je ne préfère pas les restaurants chauds ». Il paie laddition, et il quitte le restaurant.

17 Cest lhistoire de Jean-Henri, léléphant extraordinaire. Jean-Henri habite en Afrique. Il adore voyager. Pour des vacances, Jean-Henri décide de visiter la ville de Paris en France. Il décide de voyager en avion. Dans sa valise, il y a des vêtements, son passeport et une carte de crédit. À laéroport, Jean-Henri décide daller dans un restaurant. Il regarde le menu. Il dit au garçon « Je voudrais la soupe, le poulet avec les pommes de terre, une salade et un verre deau, sil vous plaît. » Le garçon retourne à la cuisine. Jean-Henri reste à la table, mais la chaise nest pas confortable. Quand le garçon retourne avec la nourriture, Jean-Henri dit « Je voudrais une autre table parce que cette chaise nest pas confortable. » « Pas de problème » dit le garçon. Il trouve une autre table pour Jean-Henri. Jean-Henri mange la nourriture. Le poulet et les pommes de terre sont délicieux. Mais, il y a un autre problème. Le restaurant est trop chaud. Quand le garçon revient, Jean-Henri demande « Pourquoi est-ce que le restaurant est chaud ? » Le garçon dit « Le restaurant est chaud parce que la climatisation ne fonctionne pas. » Jean-Henri nest pas content. Il dit « Je ne préfère pas les restaurants chauds ». Il paie laddition, et il quitte le restaurant. Jean-HenriNarratorGarçon

18 J-H :Bonjour, je mappelle Jean-Henri. Jhabite en Afrique et jadore voyager. Pour des vacances, je vais visiter la ville de Paris, en France. Je vais voyager en avion. Dans ma valise, il y a des vêtements, mon passeport et une carte de crédit. Nar :A laéroport Jean-Henri décide daller dans un restaurant. Il regarde le menu et il dit au garçon : J-H :Je voudrais la soupe, le poulet avec les pommes de terre, une salade et un verre deau, sil vous plaît. Nar : Le garçon retourne à la cuisine. J-H : Cette chaise nest pas confortable. Nar :Quand le garçon retourne avec la nourriture, Jean-Henri dit J-H :Je voudrais une autre table parce que cette chaise nest pas confortable. Gar :Pas de problème. Voilà une autre table. Nar :Jean-Henri mange la nourriture. J-H : Le poulet et les pommes de terre sont délicieux. Mais ce restaurant est trop chaud. Nar :Quand le garçon revient, Jean-Henri demande J-H :Pourquoi est-ce que le restaurant est chaud ? Gar :Le restaurant est chaud parce que la climatisation ne fonctionne pas. J-H :Je ne suis pas content. Je ne préfère pas les restaurants chauds. Nar :Jean-Henri paie laddition et il quitte le restaurant.

19 changing vocabulary changing verb forms changing sentence structure nouns vs. pronouns

20

21 Making the familiar strange. Making the strange familiar.

22 1.Present students with two items for metaphorical comparison and an analogy to compare the two items. 2.Provide students with an organizer to arrange the information and the metaphor. 3.Ask students to apply what they have learned. 4.Once students are familiar with using metaphors, ask them to come up with their own.

23 Comparing two objects/concepts that are not related. How is ________ like __________? Look at characteristics of each and find ones that can be applied to both.

24 How is Astérix like a SmartCar? SmartCar: *needs gas to move *small *doesnt need a lot of gas Astérix: *needs potion to fight *small *doesnt need potion all the time

25 Comparing an object/concept to yourself. If you were a ________, which would you be and why? How does it feel to be _________? Look at characteristics of object and yourself find ones that can be applied to both.

26 If you were a monument in Paris, which one would you be and why? I would be the Invalides because I love to study the Napoleonic Age and Napoleons Tomb is in the Invalides I feel kind of sad because I want to be like the other verbs, but Im not! How does it feel to be the irregular verb vouloir and why?

27 Describing an object/concept using two words that contradict each other. How is (object/concept) but ? Look at characteristics of object that fit both describing words.

28 How is adjective agreement both simple and difficult? It is simple because the endings are short and easy to remember. It is difficult to remember to put the correct ending on because we dont do this in English. Hes a hero because he created many systems that are still being used today. Hes a villain because of the means he used to accomplish these things. How is Napoleon a hero yet a villian?

29 Think of two topics/concepts you teach. Come up with a metaphor for each one. You can make a direct, personal or compressed conflict metaphor. Feel free to work with a partner and/or use the organizers in the packet. When you are done, write your metaphors on the paper I give you. (I will collect these.) If you have time, share your metaphors with others nd see if they can make the connections.

30


Télécharger ppt "Lucidchart.com. What this does: Makes students think; active learners Quadrants are in style; reaches different types of learners Allows differentiation."

Présentations similaires


Annonces Google