La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Tout pour la rentrée make and respond to requests ask for information and tell about needs tell what youd like and like to do get someones attention express.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Tout pour la rentrée make and respond to requests ask for information and tell about needs tell what youd like and like to do get someones attention express."— Transcription de la présentation:

1 Tout pour la rentrée make and respond to requests ask for information and tell about needs tell what youd like and like to do get someones attention express and respond to thanks

2 School supplies un cahier un crayon une gomme une trousse une calculatrice un classeur

3 School supplies un livre un taille-crayon une feuille de papier un stylo une règle un sac à dos tp pp act 1-3 online act 6-7

4 Making and responding to requests To ask someone for something: Tu as un stylo? Do you have a pen? Vous avez un crayon? Do you have a pencil? To respond: Oui. Voilà. Here. Non. Je regrette. Je nai pas de crayons. Sorry. I dont have any pencils.

5 Unscramble the items and the number of each item. ietzer ascroyn traeqnua grlèse gintv seuclsars oeuzd mesmgo pest soustres enuf toslys

6 You want to borrow certain supplies from someone in the class. Your classmate will answer truthfully using: Oui, voilà or Non, je regrette. Je nai pas de… Tu as un cahier, …? Tu as un stylo, …? Tu as un crayon, …? Tu as un sac, …? Tu as une feuille de papier, …? Tu as une calculatrice, …? Tu as une règle, …?

7 The indefinite articles un and une In French, there are two words that mean a or an: un and une. Use un with masculine nouns: un garçon un crayon Use une with feminine nouns: une fille une gomme Remember, all nouns have gender, whether they refer to people or inanimate objects.

8 The indefinite article des Use des (some) with plural nouns: des professeurs des frites Notice that un, une and des change to de after ne(n)…pas. Jai un crayon, mais je nai pas de papier. tp pp act 4-7 online act 9-10 grammar wks p 14

9 To ask what someone needs Quest-ce quil te faut pour les maths? What do you (informal) need for math? Quest-ce quil vous faut pour la géo? What do you (formal) need for geography?

10 To tell what you need Il me faut une règle, un cahier et une gomme. I need a ruler, a notebook and an eraser.

11 Tout pour mes cours Make a list of supplies you need for four of your current classes. Pour le français, il me faut… Pour langlais,… Pour les maths,… Pour les sciences,…

12 Quest-ce quon va acheter? What are you going to buy? un short des baskets un jean un pull-over un tee-shirt un sweat-shirt

13 Je regarde… un CD/un DVD un ordinateur un portefeuille une montre un bracelet une télévision un lecteur MP3

14 Je regarde… un dictionnaire un roman un magazine un poster tp p 20 act 8-9 online act 14

15 Telling what… Youd like: Je voudrais un sac. Id like a bag/backpack. Youd like to do: Je voudrais acheter un tee-shirt. Id like to buy a tee-shirt. online act 15

16 The demonstrative adjectives Ce, cet, and cette mean this or that. Can you figure out when to use each of them? cette montre ce bracelet cet ordinateur

17 The demonstrative adjectives Ces means these or those. Use ces with plural nouns whether they are masculine or feminine and whether they begin with a consonant or a vowel sound. ces stylosces ordinateurs

18 The demonstrative adjectives When you want to specify that or those as opposed to this or these, add -là (there) to the end of the noun. Jaime ce sac, mais je préfère ce sac- là. Jaime ces baskets, mais jaime mieux ces baskets-là.

19 Underline the demonstrative adjectives and tell whether they are singular/plural/masculine/feminine. Elle aime bien ce stylo rouge. Tu naimes pas cette montre? Nous préférons ces tee-shirts bleus. Pauline adore ce CD. Il nachète ce short gris. Vous aimez ces montres?

20 Complete with the appropriate demonstrative adjective: ce, cette, cet, or ces. Elle préfère ______ sac vert. Tu naimes pas ______ hamburgers? Il achète ______ CD de Céline Dion? Je voudrais _____ classeurs-là. Lise naime pas ______ stylos rouges. Marc adore _______ ordinateurs. Je naime pas ______ trousse violette.

21 Articles Explain how the articles affect the meanings of the following sentences? Il me faut une gomme. Il me faut lordinateur. Il me fait ces baskets. tp p 21 act online act 19-20

22 Le bon choix Complete the conversations, using the correct articles. Je voudrais un cahier. Le cahier vert? Non, ce cahier-là. Je voudrais _______ crayon. __________ crayon jaune? Non, __________ crayon-là.

23 Le bon choix Je voudrais __________ montre. __________ montre blanche? Non, __________ montre-là. Je voudrais __________baskets. _________ baskets bleues? Non, __________ baskets-là.

24 Le bon choix Je voudrais __________ ordinateur. __________ ordinateur gris? Non, _________ordinateur-là.

25 Answer Maritnes questions, saying that you prefer a different item. Example: Tu aimes ce portefeuille? Oui, mais jaime mieux ce portefeuille-là. Jaime cette cassette. Et toi? Est-ce que tu aimes cet ordinateur? Anne aime ce sac. Pas toi?

26 BLEU ROUGE JAUNEVIOLET MARRON BLANC NOIR ROSE GRIS VERT ORANGE

27 De quelle couleur est… What color is… le sac?la trousse? le sac?la trousse? tp p 22 act 12 0nline act 21

28 Larc-en-ciel The rainbow Can you name the colors produced by the following combinations? rouge + bleu = rouge + blanc = noir + blanc = bleu + jaune = rouge + jaune =

29 Adjective agreement In French, the spelling of most adjectives changes according to the gender (masculine or feminine) and number (singular or plural) of the nouns they describe: Masculine Singular Jai un crayon noir. Feminine Singular Tu as une montre noire. Masculine Plural Elle a des crayons noirs. Feminine Plural Il a des montres noires.

30 Adjective agreement Usually you add an e to make an adjective feminine: le classeur bleu la montre bleue When an adjective end in an unaccented e, you dont have to add another e: le classeur rouge la montre rouge

31 Adjective agreement Some adjectives dont follow this pattern: le classeur blanc, la montre blanche le tee-shirt violet, la gomme violette Some adjectives dont change form: le classeur orange, la montre orange le classeur marron, la montre marron tp pp online act 22

32 Adjective agreement Usually, you add an s to make an adjective plural: le classeur rouge, les classeurs rouges When an adjective ends in as s, you dont add another s: le crayon gris, les crayons gris

33 Adjective placement How is the placement of adjectives in French different from English? the green binder, le classeur vert the red watch, la montre rouge Adjectives are usually placed after the nouns they describe.

34 Underline the descriptive adjectives and circle the nouns they describe. Vous aimez cette calculatrice grise? Il me faut trois cahiers jaunes. Sarah achète ces classeurs rouges. Jaime mieux les stylos bleus. Cest combien, ce portefeuille marron? Ils on des stylos rouges. Il a une maison blanche.

35 Write complete sentences using one item from each box. Be sure to make the adjectives agree with the nouns they describe. undes cesd cetune cettece montre(s)classeur sweat-shirttrousse(s) ordinateur(s)baskets sacjean(s) violetgris noirvert rougejaune blancbleu Je voudrais… Tu as… Anne na pas Vous aimez… Il adore…Tu as…

36 Unscramble the sentences. tu/Paul/classeur/un/achètes/noir/ trousse/grise./une/achète/mais Monique/la/adorent/blanche./cahier/et/ Anne et Marie/aime/le/montre/blanc voudrais/bleu/vertes./short/un/Je/ acheter/baskets/des/et

37 Le portrait-robot Draw what you read about Sylvie and Marc. Pay attention to details and color/label the items. Sylvie a un short bleu, un tee-shirt rouge, un classeur vert et un sac à dos noir. Elle na pas de stylo mais elle a trois crayons bleus. Marc na pas de sac à dos, mais il a une trousse grise. Il a un jean noir et un tee-shirt rouge et blanc. Il a aussi trois cahiers jaunes.

38 Numbers 60 to 201 and beyond… You are taking inventory. Name the items and the quantities ppt online act tp p 26 act vingt-sept cent cinquante-six cent vingt-huit quatre-vingt-dix-neuf cinquante-deux trois cents

39 Les nombres Whats the number? soixante-huit quarante-quatre quatre-vingt-quinze quatre-vingt-neuf soixante-quatorze trente-trois cinquante et un

40 Papier Plume To get someones attention: Pardon, monsieur/madame/ mademoiselle. Excusez-moi, monsieur/madame/ mademoiselle.

41 Asking for information; expressing and responding to thanks To ask how much something costs: Cest combien, sil vous plaît? How much is it, please? To express and respond to thanks: Merci. Thanks. A votre service. Youre welcome. online act 27

42 Combien ça coûte? Get the salespersons attention, ask how much each item costs. The salesperson will give you the price. Remember to be polite! Ex: -Excusez-moi, madame. Cest combien un stylo? -Cest deux euros quinze. -Merci. -A votre service.


Télécharger ppt "Tout pour la rentrée make and respond to requests ask for information and tell about needs tell what youd like and like to do get someones attention express."

Présentations similaires


Annonces Google