La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Présentation du projet eTwinning Presentation of the eTwinning project.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Présentation du projet eTwinning Presentation of the eTwinning project."— Transcription de la présentation:

1 No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Présentation du projet eTwinning Presentation of the eTwinning project Presentación del proyecto eTwinning Sevilla Liffré Semice

2 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Les équipes pédagogiques : juin 2007 Sevilla Espagne Maths Anglais Liffré France Semice Rép. tchèque MathsAnglaisArtsTice MathsAnglaisArts

3 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Les élèves : octobre 2007 Vidéo* de présentation des Tchèques dans leur salle de classe. Diaporama* sous forme de jeu par les Espagnols. Sept vidéos des Français présentant leur collège. *Utilisateur : etwinning Mot de passe : thales

4 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Activités mathématiques proposées par les enseignants : octobre 2007 Jakub Sevcik de Semice propose des calculs numériques pour deviner le nom de sa ville. Pilar Flores de Sevilla propose des calculs de distances à laide de Google Maps. Anne Ruhlmann de Liffré propose, à laide de Google Maps, une visite de Paris avec des histoires-problèmes écrites par les élèves de lannée passée. Cette activité peut être utilisée dans des sections européennes.

5 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Activités mathématiques en anglais préparées par les élèves : janvier 2008 Les élèves de Sevilla publient un Gymkhana avec des indices mathématiques pour faire découvrir les monuments de leur ville. Cette activité peut être utilisée dans des sections européennes voire être imitée pour toute autre ville. Les élèves de Liffré écrivent dans un blog de courtes histoires-problèmes sur la Bretagne que les partenaires devront résoudre. Cette activité est transférable dans tout projet eTwinning intégrant les mathématiques.

6 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Réponses et commentaires des participants : mars 2008 Thomas and Fabien wrote: We thanks you for the Gymkhana, it was super. We would like to know why you chose these monuments? Are they the most famous? Are there another famous monuments in Sevilla? Alejandro says: Thanks to this problem and reviewed the percentage because I didnt remember it very well because I studied it last year. Obélix and his menhirs

7 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Traduction de certaines activités mathématiques : avril 2008 The Giralda: The Giralda: Calculer la hauteur de la tour, sachant que son ombre sur le sol à un moment précis de la journée mesure 58,5 mètres et quau même moment et au même endroit lombre du feu de signalisation haut de 2,5 mètres mesure 1,5 mètre. The Stade Rennaiss shop:The Stade Rennaiss shop: Jack va a la tienda de Stade Rennais. El compra una bufanda que cuesta 11 pero está rebajada un 30% de descuento. Compra la camiseta de Stade Rennais que cuesta 60….

8 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Découvrir des musées français : mai-juin 2008 Babouchka 1/ He was a French artist ( ) initially labeled as a fauve. 2/ He worked in different fields: painting, printmaking, sculpture, drawing and collage. 3/ His Blue Nudes series are examples of a technique he called «painting with scissors». 4/ This work of art is a reference to « David playing the Harf before Saul », wich is one of Rembrandt's canvasses. 5/ In this final self portrait, the painter represents himself by a black form. There are also yellow petals and a green odalisque. Il sagit de deviner le nom de lartiste, le titre du tableau et le nom du musée de Paris (Louvre, Orsay, Centre Pompidou) où il est exposé. Ce jeu est ouvert à tous !

9 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Des côté élèves ou enseignants, ont été écrits tout au long de lannée et mis en ligne. Les Tchèques ont abandonné le projet fin décembre car leur responsable a changé détablissement. Certaines activités sont maintenues voire améliorées pour le nouveau projet avec nos partenaires espagnols et de nouveaux partenaires roumains et polonais. Notre collègue de musique rejoint léquipe. Un autre projet eTwinning avec les Tchèques du même établissement a été mis en place entre les collègues dallemand. Bilan : juin 2008 bilansbilans,

10 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Teachers Students Mathematics activities (1) Mathematics activities (2) Answers and comments Translations Discovering French museums Assessment No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Teachers: June 2007 Sevilla Spain Maths English Liffré France Semice Czech Republic MathsEnglishArtsICT MathsEnglishArts

11 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Teachers Students Mathematics activities (1) Mathematics activities (2) Answers and comments Translations Discovering French museums Assessment No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Students: October 2007 A video* in which the Czech students introduced themselves in their classroom. A slide show* designed as a game proposed by the Spanish. Seven videos* in which the French introduced themselves and showed their partners round their school. *Login: etwinning Password: thales

12 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Teachers Students Mathematics activities (1) Mathematics activities (2) Answers and comments Translations Discovering French museums Assessment No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Mathematics activities written by teachers: October 2007 Jakub Sevcik from Semice proposed numerical calculus to guess the name of his town. Pilar Flores from Seville proposed calculus about distances using Google Maps. Using Google Maps and texts written by students the previous year, Anne Ruhlmann from Liffré proposed a visit to Paris. This activity is suitable for European sections.

13 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Teachers Students Mathematics activities (1) Mathematics activities (2) Answers and comments Translations Discovering French museums Assessment No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Mathematics activities in English written by students: January 2008 The students from Seville published a gymknana in which mathematical clues allowed the discovery of the most famous monuments of their city. This activity is suitable for European sections. It can also be reproduced for any other city. The students from Liffré wrote short problems on Brittany for their partners to solve. This activity can be transferred to any eTwinning project which includes Mathematics.

14 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Teachers Students Mathematics activities (1) Mathematics activities (2) Answers and comments Translations Discovering French museums Assessment No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Answers and comments from the participants: March 2008 Thomas and Fabien wrote: We thanks you for the Gymkhana, it was super. We would like to know why you chose these monuments? Are they the most famous? Are there another famous monuments in Sevilla? Alejandro says: Thanks to this problem and reviewed the percentage because I didnt remember it very well because I studied it last year. Obélix and his menhirs

15 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Teachers Students Mathematics activities (1) Mathematics activities (2) Answers and comments Translations Discovering French museums Assessment No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Translation of a few mathematics activities: April 2008 The Giralda: The Giralda: Calculer la hauteur de la tour, sachant que son ombre sur le sol à un moment précis de la journée mesure 58,5 mètres et quau même moment et au même endroit lombre du feu de signalisation haut de 2,5 mètres mesure 1,5 mètre. The Stade Rennaiss shop:The Stade Rennaiss shop: Jack va a la tienda de Stade Rennais. El compra una bufanda que cuesta 11 pero está rebajada un 30% de descuento. Compra la camiseta de Stade Rennais que cuesta 60….

16 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Teachers Students Mathematics activities (1) Mathematics activities (2) Answers and comments Translations Discovering French museums Assessment No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Discovering three French museums: May-June 2008 Babouchka 1/ He was a French artist ( ) initially labeled as a fauve. 2/ He worked in different fields: painting, printmaking, sculpture, drawing and collage. 3/ His Blue Nudes series are examples of a technique he called «painting with scissors». 4/ This work of art is a reference to « David playing the Harf before Saul », wich is one of Rembrandt's canvasses. 5/ In this final self portrait, the painter represents himself by a black form. There are also yellow petals and a green odalisque. This game is quite simple. Its aim is to guess the name of the artist, the title of the work of art and the museum (the Louvre, Orsay or Beaubourg) in which it is exhibited. Everybody can play!

17 Les équipes pédagogiques Les élèves Activités mathématiques (1) Activités mathématiques (2) Réponses et commentaires Traductions Découvrir des musées français Bilan No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Teachers Students Mathematics activities (1) Mathematics activities (2) Answers and comments Translations Discovering French museums Assessment No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice have been written by teachers and students throughout the school year and can be read online. Unfortunately, the Czech gave up at the end of December because their leader changed schools. In the new project involving our Spanish partners and new ones who are Romanian and Polish, we have decided to keep and try to improve some activities. Assessment: June 2008 AssessmentsAssessments,

18 Los equipos pedagógicos Los alumnos Actividades matemáticas (1) Actividades matemáticas (2) Respuestas y comentarios Traducciones Descubrir los museos franceses. Balance No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Profesores: Junio 2007 Sevilla España Mates Inglés Liffré Francia Semice Rep. Checa MatesInglésArt e Informática MatesInglésArte

19 Los equipos pedagógicos Los alumnos Actividades matemáticas (1) Actividades matemáticas (2) Respuestas y comentarios Traducciones Descubrir los museos franceses. Balance No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Los alumnos: Octubre 2007 Vidéo* de presentación de los Checos dentro de su clase. Diaporama* en forma de juego por los españoles. Siete vídeos de franceses presentando su colegio y a ellos mismos. *Usuario: etwinning Contraseña: thales

20 Los equipos pedagógicos Los alumnos Actividades matemáticas (1) Actividades matemáticas (2) Respuestas y comentarios Traducciones Descubrir los museos franceses. Balance No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Actividades matemáticas propuestas por los profesores: Octubre 2007 Jakub Sevcik de Semice propuso unos cálculos numéricos para adivinar el nombre de su ciudad. Pilar Flores de Sevilla propuso unos cálculos de distancias con la ayuda de Google Maps. Anne Ruhlmann de Liffré propuso una visita por París con ayuda de textos escritos por los alumnos del año anterior con la ayuda de Google Maps. Esta actividad puede ser utilizada dentro de otras secciones europeas.

21 Los equipos pedagógicos Los alumnos Actividades matemáticas (1) Actividades matemáticas (2) Respuestas y comentarios Traducciones Descubrir los museos franceses. Balance No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Actividades matemáticas en inglés para los alumnos : Enero 2008 Los alumos de Sevilla publicaron una Gymkhana con pistas matemáticas para descubrir algunos de los monumentos más famosos de su ciudad. Esta actividad puede ser utilizada en otras secciones europeas e incluso ser imitada por otras ciudades diferentes. Los alumnos de Liffré escribieron en un blog historias- problemas cortos sobre Bretaña que los compañeros deberán resolver. Esta actividad es transferible en todos los proyectos eTwinning que integran las matemáticas.

22 Los equipos pedagógicos Los alumnos Actividades matemáticas (1) Actividades matemáticas (2) Respuestas y comentarios Traducciones Descubrir los museos franceses. Balance No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Respuestas y comentarios de los alumnos: Marzo 2008 Thomas and Fabien wrote: We thanks you for the Gymkhana, it was super. We would like to know why you chose these monuments? Are they the most famous? Are there another famous monuments in Sevilla? Alejandro says: Thanks to this problem and reviewed the percentage because I didnt remember it very well because I studied it last year. Obélix and his menhirs

23 Los equipos pedagógicos Los alumnos Actividades matemáticas (1) Actividades matemáticas (2) Respuestas y comentarios Traducciones Descubrir los museos franceses. Balance No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Traducción de algunas actividades matemáticas: Abril 2008 The Giralda: The Giralda: Calculer la hauteur de la tour, sachant que son ombre sur le sol à un moment précis de la journée mesure 58,5 mètres et quau même moment et au même endroit lombre du feu de signalisation haut de 2,5 mètres mesure 1,5 mètre. The Stade Rennaiss shop:The Stade Rennaiss shop: Jack va a la tienda de Stade Rennais. El compra una bufanda que cuesta 11 pero está rebajada un 30% de descuento. Compra la camiseta de Stade Rennais que cuesta 60….

24 Los equipos pedagógicos Los alumnos Actividades matemáticas (1) Actividades matemáticas (2) Respuestas y comentarios Traducciones Descubrir los museos franceses. Balance No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Descubriendo tres museos Franceses: Mayo-Junio 2008 Babouchka 1/ He was a French artist ( ) initially labeled as a fauve. 2/ He worked in different fields: painting, printmaking, sculpture, drawing and collage. 3/ His Blue Nudes series are examples of a technique he called «painting with scissors». 4/ This work of art is a reference to « David playing the Harf before Saul », wich is one of Rembrandt's canvasses. 5/ In this final self portrait, the painter represents himself by a black form. There are also yellow petals and a green odalisque. Este juego es bastante fácil.Se trata de adivinar el nombre del artista, el título del cuadro y el nombre del museo de París (Louvre, Orsay, Centre Pompidou) donde está expuesto. ¡Anímate a jugar!

25 Los equipos pedagógicos Los alumnos Actividades matemáticas (1) Actividades matemáticas (2) Respuestas y comentarios Traducciones Descubrir los museos franceses. Balance No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Tanto profesores como alumnos han ido expresando sus durante todo el proyecto. Se ha colocado en la web dichas valoraciones. Los checos han abandonado el proyecto a finales de diciembre debido al cambio de trabajo del coordinador. Ciertas actividades se han mantenido o incluso mejorado para el nuevo proyecto con nuestros socios franceses y los nuevos socios rumanos y polacos. En el equipo de profesores franceses se ha incorporado el profesor de música. Balance: Junio 2008 valoraciones


Télécharger ppt "No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice No frontiers! Sevilla – Liffré – Semice Présentation du projet eTwinning Presentation of the eTwinning project."

Présentations similaires


Annonces Google