La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Www.thalesgroup.com THALES AVIONICS/ASW – April 2012 ADS-B Avionics Solutions NextGen ADS-B technology on board Alvin Chew.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Www.thalesgroup.com THALES AVIONICS/ASW – April 2012 ADS-B Avionics Solutions NextGen ADS-B technology on board Alvin Chew."— Transcription de la présentation:

1 THALES AVIONICS/ASW – April 2012 ADS-B Avionics Solutions NextGen ADS-B technology on board Alvin Chew

2 2 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. AGENDA Introduction ADS-B OUT EQUIPMENT DO-260B ADS-B IN EQUIPMENT GROUND SURVEILLANCE IN TRAIL PROCEDURE INTERVAL MANAGEMENT

3 3 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. Avionics Division Thaless divisions Transportation Systems Civil Land Defence Defence Mission Systems Defence SpaceAir Operations Defence & Security C4I Systems Avionics Dual * Bringing to our customers the benefit of technology expertise and international presence

4 4 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. A joint venture L3 communications $16 billion US military/gov company Thales $12 billion global Aerospace company A partnership ACSS Develops new leading-edge surveillance products Leads sales and support for corporate and military markets THALES Avionics Cooperative developments of surveillance solutions with ACSS Represents ACSS in the commercial and regional air transport market: sales and customer support. THALES and ACSS

5 5 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. SURVEILLANCE PORTFOLIO ATDL Mode S Level 4/5 Mode S/IFF XPNDR Level 4/5 RCZ Mode S Level 3 TCAS MCU TCAS MCU Directional Antenna Automatic Dependent Surveillance-Broadcast Integrated Traffic & Terrain Avoidance T 2 CAS 4 / 6 MCU Terrain Avoidance TAWS+ 2 MCU TCAS 3000 SP (Surveillance Processor) 4 / 6 MCU Integrated Traffic, Terrain, Transponder & ADS-B T 3 CAS 4 / 6 MCU Traffic Collision & Avoidance Transponders

6 6 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ADS-B OUT

7 7 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. TRANSPONDER DO-260B TRANSPONDER XS-950 DO-260B TSOed since 2010 STC on OEM certification scheduled 2014 (Airbus and Boeing)

8 8 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. Jet Blue ADS-B Out DO-260B Benefits Fuel Savings Lower maintenance costs Better dispatch capability for irregular operations Example of preferred routing Best Equipped = Best Served

9 9 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ADS-B IN

10 THALES AVIONICS/ASW – April 2012 T 3 CAS Architecture and characteristics

11 11 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. T 3 CAS: LIGHTER, SMALLER, SMARTER TCAS: Change 7.1 certified TAWS: Performance based TAWS Low RNP AR 0.1Nm certified ROPS functions included (futur) TRANSPONDER: DO260A and B (futur) compliant ADS-B IN: ATSAW Capable

12 12 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. A320 Architecture TAWS TCAS XPDR 2 XPDR kg - 54 w - 2 LRU Power Size Weight

13 13 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. A330 Architecture TAWS TCAS XPDR 2 XPDR kg - 18 w - 1 LRU Power Size Weight

14 THALES AVIONICS/ASW – April 2012 T 3 CAS Transponder function characteristics

15 15 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. TRANSPONDER characteristics on T 3 CAS MODE S ELS / EHS ADS-B DO-260 and DO-260A fully certified Compliant in all mandated areas (Hudson bay, Australia (2013), Singapore (2013), Hong Kong (2013) DO-260B upgradable Mandated Europe 2015, US 2020 Future proof for NextGen and Sesar requirements

16 16 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ADS-B OUT WORLDWIDE Mandates today 2015 Mandated

17 17 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ADS-B OUT WORLDWIDE Mandates tomorrow Mandated Future Future ADS-B IN (ITP)

18 18 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ADS-B IN: Ground surveillance

19 19 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. AIRBUS ADS-B IN : ATSAW ATSAW IR RAFFIC ITUATIONAL ARENESS ATSAW FOR: FLIGHT EFFICIENCY Flight Level Fuel Saving Runway Throughput SAFETY Traffic situational awareness Aircraft Identification

20 20 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. OANS on A320/A330/A340

21 21 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. Onboard Airport Navigation System AF H Ground traffic display (ATSA-SURF) Address Runway incursions Requires ATSAW option Available 2015 Indicating and alerting (visual + aural) additional capability availability date TBC.

22 22 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ADS-B IN (SAFEROUTE TM ) SURF ON B777

23 23 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. Ground surveillance in the cockpit Available on EFB Class III Display ADS-B tracks on ground and up to 1500ft AGL around the airport. Aircrew benefits from an airport moving map and ground traffic awareness Capable of indicating and alerting functions once FAA standards frozen.

24 24 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. SAFEROUTE TM SURF IA: US Airways trials in PHL SURF IA: Representation of Indicating & Alerting sample, respectively Runway Status Indication or RSI (Blue), Caution (Yellow), and Warning (Red)

25 25 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ADS-B IN: In Trail Procedure

26 26 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. CRISTAL ITP Pioneers Pioneer Airlines Aircraft Type ADS-B IN installation typeNumber of Aircraft A330Integrated display system3 B767EFB Class 33 A330EFB Class 35 B777EFB Class 34 A330Integrated display system10 Total25

27 27 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ITP on EFB Class III (SAFEROUTE TM )

28 28 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ITP ON BOARD AIRBUS

29 29 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. ADS-B IN: Spacing

30 30 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. SAFEROUTE TM in the cockpit EFB Class III for Traffic information display AGD for primary Field of view Information display

31 31 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. SAFEROUTE TM Interval Management

32 32 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. SAFEROUTE TM IM: Measured benefits Per UPS trials with Saferoute TM : 200 lbs fuel savings (CDA descent + delegated separation)) Savings ~ 5 min at 6 gal/min 13 nm reduced vectoring at 5000, speed 200 kts (M&S) Savings ~ 4-6 minutes Total approx. 10 minutes benefits realized with coupled merging and spacing + CDA + delegated separation on final.

33 33 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. 20 This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales HOV lane in the Sky Area of Reduced ATC Radar Vectoring = Savings UPS Experiences 13 nm Reduced Vectoring at Altitude 5000, Speed 200 KIAS (M&S) Savings ~ 4-6 minutes => 250 lb SAFEROUTE TM IM: Reduce Vectoring

34 THALES AVIONICS/ASW – April 2012 QUESTIONS?

35 THALES AVIONICS/ASW – April 2012 T 3 CAS Getting T 3 CAS on your new aircraft

36 36 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. GETTING T 3 CAS on your new A320 family aircraft T 3 CAS wiring provisions: Optional free of charge T 3 CAS: optional free of charge ATSAW: optional ATSAW wiring provisions: optional ATSAW AIRB Activated by pin programming Implementation of the traffic selector switch Aircraft documentation update Chargeable ATSAW ITP Activated by pin programming Implementatiopn of the specific MCDU pages Aircraft documentation update Chargeable

37 37 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. GETTING T 3 CAS on your new LR aircraft T 3 CAS wiring provisions: Basic T 3 CAS: optional free of charge ATSAW: optional ATSAW wiring provisions: Basic ATSAW AIRB Activated by pin programming Implementation of the traffic selector switch Aircraft documentation update Chargeable ATSAW ITP Activated by pin programming Implementatiopn of the specific MCDU pages Aircraft documentation update Chargeable

38 THALES AVIONICS/ASW – April 2012 T 3 CAS Upgrading your existing aircraft to T 3 CAS

39 39 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. Upgrading your A320 family aircraft Remove existing TCAS, TAWS and ATC1 and 2 Rewire TCAS harness to redirect ATC2 and TAWS connexions, modify rear C/B panel in cockpit and install wiring between cockpit and avionics compartment. Install T 3 CAS and ATC1 DO260A and activate internal ATC2. Total work estimated at 40 hours TCAS XPDR 2 XPDR 1 TAWS * Prerequisites: FWC std H2F5 SEC std 119 minimum ACSS TCAS antennas

40 40 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. Upgrading your LR aircraft Remove existing TCAS and TAWS, Rewire TCAS harness to redirect TAWS connexions Install T 3 CAS, Total work estimated at 20 hours. TCAS TAWS * Prerequisites: FWC up to date std ACSS TCAS antennas

41 THALES AVIONICS/ASW – April 2012 T 3 CAS Cost Benefits

42 42 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. Benefits from our integrated solution (A320) Competitor federated solution (TCAS+ TAWS + 2 XPDR) ACSS Integrated system II (T3CAS / XS950 XPDR) (A320 family) FunctionQTY VOLUME (MCU)WEIGHT (kg) NOMINAL POWER (W)QTY VOLUME (MCU)WEIGHT (kg) NOMINAL POWER (W) TCAS (12lbs) (17.6lbs)100 TAWS123.2 (7lbs)22 Mode S # (14lbs)50 Mode S # (14lbs) (11.5lbs)50 Total (47lbs) (29.1lbs)150 Fuel savings: Average 3,500 flight hours per year per aircraft Fuel factor: 0,032 $/kg /Fh ( source: Airbus) Savings for 1 A320: 913 US$/year only with weight saving

43 43 / Ce document est la propriété de Thales Group et il ne peut être reproduit ou communiqué sans autorisation écrite de Thales S.A. This document is the property of Thales Group and may not be copied or communicated without written consent of Thales S.A. Benefits from our integrated solution (A320) MTBF (Fh) System MTBF (Fh) DMC ( $/Fh) System DMC ($/Fh) Cost for 1 a/c **** (US$ / year) T3CAS* ,26 $ 920 TCAS** ,3 TAWS*** ,15 Mode S XPDR** ,09 Savings ($/year) * based on Airbus Guaranteed figures ** based on approximated average operational values *** estimated **** based on 1 A320 flying in average 3,500 Fh/year $ $ ,54 Maintenance savings: Average 3,500 flight hours per year per aircraft Maintenance savings for 1 A320: 970 US$/year


Télécharger ppt "Www.thalesgroup.com THALES AVIONICS/ASW – April 2012 ADS-B Avionics Solutions NextGen ADS-B technology on board Alvin Chew."

Présentations similaires


Annonces Google