La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Les dinosaures!. Activité 1 – Teachers notes Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Les dinosaures!. Activité 1 – Teachers notes Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected."— Transcription de la présentation:

1 Les dinosaures!

2 Activité 1 – Teachers notes Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected nature of languages English and literacy I can use my knowledge of sight vocabulary, phonics, context clues, punctuation and grammar to read with understanding and expression. ENG 1-12a Prior learning: 1. Where I live 2. Simple descriptions 3. Colours 4. Pets 5. Food and drink Activity Read and listen to the information about the different dinosaurs and then do the quiz in groups or as a whole class.

3 Voici Monsieur Diplodocus Bonjour! Je mappelle Monsieur Diplodocus!

4 Diplodocus est très long. Diplodocus mésure 25 métres!

5 Diplodocus habite dans la forêt.

6 Diplodocus aime les plantes! Bon appétit Diplodocus!

7 Voici Stégosaure!

8 Stégosaure est de quelle couleur?

9 Stégosaure est vert!

10 Il y a combien de Stegosaures?

11 Il y a cinq Stegosaures!

12 Stegosaure est gros…

13 …comme un bus…

14 …mais son cerveau est petit… le cerveau

15 …comme une noix!

16 Au revoir Stégosaure!

17 Quest-ce que cest? Cest un oiseau?

18 Non! Cest Ptérodactyle! Salut la classe!

19 Ptérodactyle est de quelle couleur? Je suis jaune!

20 Ptérodactyle mange les poissons, les insectes et les lézards.

21 Ptérodactyle est grand ou petit?

22 Ptérodactyle est très grand! Jhabite en Afrique. Et toi?

23 Cest qui? Coucou! Cest Tyranosaurus Rex!

24 Ça va Tyrannosaurus Rex? Ça va mal!

25 Tyrannosaurus Rex a deux petits bras…

26 …deux grandes jambes…

27 …et une grande bouche!

28 Tyrannosaurus Rex mésure treize métres.

29 Tyrannosaurus Rex mange les petits dinosaures. Raarr! Jai faim!

30 Il y a un Tyrannosaurus Rex dans le Musée Nationale dEcosse à Chambers Street.

31 Bonjour! Tu tappelles comment?

32 Je mappelle Tricérotops!

33 Tricérotops a combien de cornes?

34 Tricérotops a trois cornes! 12 3

35 Tricérotops est gros…

36 Tricérotops mésure neuf métres…

37 A bientôt Tricérotops!

38 Chanson Comment ça va le dinosaure?

39 Quiz! 1. Quel dinosaure aime le poisson?

40 Oui! Bravo! Cest Pterodactyl! Jadore le poisson! Cest délicieux!

41 Quiz! 2. Quel dinosaure a trois cornes?

42 Oui! Super! Cest Tricérotops! Bravo la classe!

43 Quiz! 3. Quel dinosaure a deux petits bras?

44 Oui! Cest Tyrannosaurus Rex! Jai deux petits bras.

45 Quiz! 4. Quel dinosaure habite dans la forêt?

46 Oui! Cest Diplodocus!

47 Quiz! 5. Quel dinosaure a un petit cerveau?

48 Oui! Cest Stégosaure! Je ne suis pas très intelligent

49 Quiz! 6. Quel dinosaure mésure 25 métres?

50 Oui! Cest Diplodocus!

51 Quiz! 7. Quel dinosaure est grand comme un bus?

52 Oui! Cest Stégosaure! Je suis très grand!

53 Quiz! 8. Le chien est déguisé en quel dinosaure? Raar!

54 Oui, super! Cest Tyrannosaurus Rex!

55 Quiz! 9. Le chien est déguisé en quel dinosaure? Ouaf!

56 Oui, fantastique! Cest Stégosaure!

57 Quiz! 10. Le chien est déguisé en quel dinosaure? Je suis un dinosaure. Je ne suis pas un chien!

58 Oui, bravo la classe! Cest Tricérotops!

59 Fin de quiz! Combien de points?

60 Activité 2 Tu aimes les dinosaures? Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected nature of languages English and literacy I can use my knowledge of sight vocabulary, phonics, context clues, punctuation and grammar to read with understanding and expression. ENG 1-12a Prior learning: 1. Jaime 2. Je naime pas Follows on from previous task with information about different dinosaurs. Activity Ask pupils to choose an answer for each dinosaur – either jaime or je naime pas. Count in French how many like each one to find out which one is most popular. Pupils could be asked to justify their answers in English. Extend task by counting Je naime pas answers.

61 Tu aimes les dinosaures?

62 Tu aimes le Diplodocus?

63 Jaime le Diplodocus. Je naime pas le Diplodocus.

64 Combien de personnes aiment le Diplodocus? __ personnes aiment le Diplodocus.

65 Tu aimes le Stégosaure?

66 Jaime le Stégosaure. Je naime pas le Stégosaure.

67 Combien de personnes aiment le Stégosaure? __ personnes aiment le Stégosaure.

68 Tu aimes le Pterodactyle?

69 Jaime le Pterodactyle. Je naime pas le Pterodactyle.

70 Combien de personnes aiment le Pterodactyle? __ personnes aiment le Pterodactyle.

71 Tu aimes le Tyrannosaurus Rex?

72 Jaime le Tyrannosaurus Rex. Je naime pas le Tyrannosaurus Rex.

73 Combien de personnes aiment le Tyrannosaurus Rex? __ personnes aiment le Tyrannosaurus Rex.

74 Tu aimes le Tricérotops?

75 Jaime le Tricérotops. Je naime pas le Tricérotops.

76 Combien de personnes aiment le Tricérotops? __ personnes aiment le Tricérotops.

77 Quel dinosaure est le plus populaire dans la classe?

78 Chanson! Si tu aimes les dinosaures

79 Activité 3 Linking languages Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected nature of languages English and literacy I can use my knowledge of sight vocabulary, phonics, context clues, punctuation and grammar to read with understanding and expression. ENG 1-12a Prior learning: 1. Dinosaur names Activity Listen to the French pronunciation of the dinosaur names compared with the English pronunciation. Ask pupils to identify where it differs e.g. Dinosaure (dee-no) and Dinosaur (di-no). Ask them to see if they can then pronounce the words following the activity correctly before listening to them to check.

80 Can you tell what sounds different in French and in English when you listen to the following words?

81 Compare the names of the dinosaurs in English and how they sound in French.

82 Can you tell what sounds different in French and in English when you listen to the following words?

83 How do you think you say these words in French? Lyon

84 Activité 4 – Teachers notes By comparing generations of families of humans, plants and animals, I can begin to understand how characteristics are inherited. SCN 1-14a Prior learning: 1. Body parts Activity Looking at a picture of a dinosaur, ask pupils to work out which body parts we and they have in common and to list (or to think of the name of) as many of them as they can in French.

85 Name all the body parts in French which you and the dinosaur have in common.

86 How many did you get?

87 Les yeux La bouche Le nez Les mains Les bras Les jambes La tête Les pieds Les genoux


Télécharger ppt "Les dinosaures!. Activité 1 – Teachers notes Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected."

Présentations similaires


Annonces Google