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Microsoft Excel Chapître 4 Graphiques

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Présentation au sujet: "Microsoft Excel Chapître 4 Graphiques"— Transcription de la présentation:

1 Microsoft Excel Chapître 4 Graphiques
Dans ce chapître, vous apprendrez l’utilisation des graphiques d’Excel. Cette leçon a été préparée par les étudiants de l’Université de Maryland. Robert H. Smith School of Business University of Maryland – College Park 1 Click to Continue 

2 Objectifs A la fin de ce chapître, vous serez capable de:
Définir des graphiques Identifier différents types de graphiques Utiliser Graphique Wizard Comprendre Embedding & feuilles graphiques Modifier des graphiques Jongler avec des séries de données multiples Connaître OLE & documents composés Comprendre la propre utilité des graphiques Les objectifs de ce qui suit sont les suivants: Définir des graphiques Identifier différents types de graphiques Etre clapable d’utiliser Graphique Wizard Comprendre Embedding & feuilles graphiques Modifier des graphiques Jongler avec des séries de données multiples Connaître OLE & documents composés Comprendre la propre utilité des graphiques 2 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

3 Aperçu Ce chapître met en valeur la précision et la clarté des graphiques Ce chapître montre les différents types de graphiques qui existent et vous enseigne comment les réaliser vous même Le chapître explique l’utilisation et l’application des graphiques 3 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

4 Leçon 1 – Definition Cette leçon vous apprendra à:
Définir le terme de graphique Expliquer l’utilité des graphiques Montrer en quoi consiste les graphiques 4 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

5 Que sont les diagrammes et les graphiques?
Le diagramme ou le graphique est une représentaiton graphique des données utilisées afin de délivrer un message 5 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

6 Diagrammes & Graphiques - Utiles
Les diagrammes et les graphiques sont des aides visuelles utiles et parfois nécessaires. Elles peuvent être utilisées pour des: Présentations Reportages Articles Ils aident aux lecteurs à mieux comprendre des informations 6 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

7 Les composants d’un graphique
Titre Points de données Catégories de labels Séries de données Titre ici 7 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

8 Que signifit “Composant”?
Catégorie de labels - Description des entrées du graphique Points de données - Séparation des valeurs numériques sur le graphique Séries de données - Groupes de points de données comprises dans le graphique Chaque composant du graphique est essentiel. La catégorie des noms de labels correspond à ce que montre le graphique. Les points de données donnent des valeurs numériques. Les points de données sont l’ensemble d’une simple série de données. 8 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

9 Comment récupérer les données?
viennent de vos tableurs 9 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

10 Où peut-on voir des graphiques?
Journaux Magazines Recherches Aides Journaux scientifiques Statistiques pour vue d’ensemble Nous nous rendons compte que les graphique sont partout autour de nous 10 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

11 TEST 1- Questions 1) Comment sont appelées les entrées descriptives?
a) Catégories de labels b) Séries de données 11 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

12 TEST 1 - Réponse 1) Comment sont appelées les entrées descriptives?
a) Catégories de labels b) Séries de données La bonne réponse apparaît en rouge 12 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

13 TEST 1 – Question 2) Quel est le contenu des séries de données?
a) Catégories de Labels b) Points de données 13 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

14 TEST 1 - Réponse 2) Quel est le contenu des séries de données?
a) Catégories de Labels b) Points de données La réponse correcte est en rouge 14 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

15 Leçon 2 – Les types de graphiques
Cette section vous dira: Les différents types de graphiques. Les avantages de chaque graphique. Les inconvénients de chaque graphique. Ecoutez bien cette leçon car il y aura un autre test ! 15 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

16 Types de graphiques Graphique circulaire Graphique circulaire éclaté
Graphique circulaire trois dimensions 16 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

17 Types de graphiques - Suite
Diagramme en bâtons Graphique en courbes Graphique combiné 17 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

18 Graphique circulaire Représente les informations classée par catégories dans le cercle – proportions Usuellement en pourcentage (%) Un Graphique circulaire représente les informations en proportions. 18 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

19 Graphique circulaire : Avantages
Facile de décrypter les informations de statistiques proportionnelles Facile pour faire des comparaisons 19 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

20 Graphique circulaire : Inconvénients
Pas plus de8 vues sinon il y a confusion des informations Les petites catégories (> 5%) se perdent parmis les plus grosses Même s’il y a peu d’inconvénients, ils peuvent être majeurs si par exemple vous avez beaucoups de catégories à diffuser. 20 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

21 Graphique circulaire éclaté
Idem que le graphique circulaire sauf que le graphique circulaire éclaté sépare les catégories en morceaux de manière à avoir plus de visibilité 21 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

22 Graphique circulaire éclaté: Avantages
Nous pouvons mettre plus d’informations sur ce graphique Permet d’avoir une meilleure idée pour la description 22 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

23 Graphique circulaire éclaté: Inconvénients
Il y a trop de mise en valeur et cela peut tromper le lecteur sur la vérité 23 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

24 Graphique circulaire (3-D) Trois Dimensions
Représentation d’un graphique circulaire en 3D Vous pouvez voir le profile du graphique et cela donne un meilleur effet visuel ! 24 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

25 Graphique circulaire (3-D) Trois Dimensions : Avantages
Améliore l’image de représentation Le volume de ce graphique met en valeur les données Cet effet visuel rend le graphique plus attractif ! 25 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

26 Graphique circulaire (3-D) Trois Dimensions : Inconvénients
Le Graphique circulaire 3-D peut distraire le lecteur et l’empêche de bien lire les informations. 26 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

27 Le graphique en bâtons Utilisé pour présenter les informations départagées en nombre réèls (1,2,3,etc…) Exemples : 20 chiens, 15 poulets, 10 vélos, etc. 27 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

28 Le graphique en bâtons : Avantages
Le graphique montre les quantités exactes L’information est plus distincte et évidente 28 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

29 Le graphique en bâtons : Inconvénients
Les labels longs sont coupés sur l’axe x Les barres verticales rendent difficile la détermination de l’exacte valeur de chaque catégorie 29 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

30 Le diagramme en bâtons : Avantages
Les points de donénes sont à l’extérieur et rendent plus facile la comparaison de chaque catégorie Fournit plus d’espace pour les noms des catégories 30 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

31 Le diagramme en bâtons : Inconvénients
Met plus en valeur les labels (noms des catégories) au lieu des données Cela peut porter le lecteur à confusion. 31 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

32 Le graphique en courbes
Les points de données sont connectés entre eux par une ligne. 32 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

33 Le graphique en courbes : Avantages
Présente de nombreuses informations simultanément Ce graphe est une information continue Les lignes sont continues et c’est un avantage lors d’une lecture de données modifiée dans le temps. Cela permet aussi de faire de simples comparaisons entre les différentes lignes. 33 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

34 Le graphique en courbes : Inconvénients
Les lignes multiples sur un même graphique peuvent porter à confusion Ne peut montrer que des données continues (souvent mal employées lorsqu’il est difficile de faire la différence entre ce qui est continu et ce qui ne l’est pas) 34 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

35 Le graphique combiné Présente deux (ou plus) types de graphiques simultanément Graphique en lignes Graphique en barres 35 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

36 Le graphique combiné : Avantages
Affiche 2 ou plusieurs séries de données sur le même graphique Peut avoir différentes echelles pour les séries de données 36 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

37 Le graphique combiné : Inconvénients
Trop de données sont diffusées silmutanément et portent le lecteur à confusion Difficile de mettre en évidence les principaux points 37 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

38 Simplicité du message Dans le but de rendre un message clair et concis, faites en sorte que le graphique soit le plus simple possible Plus il est simple, plus il sera facile de l’interpréter Noter cela car c’est très important de s’en souvenir 38 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

39 TEST 2 – Questions 1) Qu’est ce qu’un graphique circulaire montre?
a) Proportions b) Des calcul d’équations complexes Lisez cette question à haute voix dans la classe 39 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

40 TEST 2 – Réponses 1) Qu’est ce qu’un graphique circulaire montre?
a) Proportions b) Des calcul d’équations complexes La réponse correcte est en rouge 40 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

41 TEST 2 – Questions 2) Quel est l’inconvénient d’un graphique en bâtons? a) Les pourcentages peuvent être confondus b) La difficulté de montrer l’exacte valeur de chaque catégorie Lisez cette question à haute voix dans la classe 41 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

42 TEST 2 – Réponses 2) Quel est l’inconvénient d’un graphique en bâtons?
a) Les pourcentages peuvent être confondus b) La difficulté de montrer l’exacte valeur de chaque catégorie La réponse correcte est en rouge 42 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

43 Leçon 3 – Utilisation de Graphique Wizard
Cette leçon vous apprendra à créer: Vos propres graphiques en utilisant graphique Wizard. Il s’agit de la manière la plus simple pour construire un graphique donc il n’y a aucun problème 43 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

44 Utilisation de Graphique Wizard
Sélection des cellules de données que vous voulez mettre dans le graphique (clic sur le bouton droit de la souris pour la 1ère ligne et clic sur le bouton droit la seconde ligne tout en maintenant la tkouche Alt enfoncée) L’utilisation de Graphique Wizard est simple. Soyez juste attentifs et vous comprendrez ! Cellules sélectionnées C2:F2 & C7:F7 44 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

45 Utilisation de Graphique Wizard
Aller à Insertion 45 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

46 Utilisation de Graphique Wizard
Aller à “Graphiques…” Sélectionnez et cliquez avec le bouton gauche de la souris 46 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

47 Utilisation de Graphique Wizard
Ou utilisez votre barre d’outils et cliquez sur l’icône 47 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

48 Utilisation de Graphique Wizard
Un exemple d’écran que vous devriez voir apparaître à droite 48 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

49 Utilisation de Graphique Wizard
Pour les types de graphiques, Sélectionnez Colonne Cliquez sur le bouton Suivant pour aller à l’étape 2 49 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

50 Utilisation de Graphique Wizard
La vue des données sera automatiquement montrée Choisir une série pour les lignes Clic Suivant 50 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

51 Utilisation de Graphique Wizard
- Titre du graphique - Titre de l’axe x - Titre de l’axe y Clic 51 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

52 Utilisation de Graphique Wizard
Sélectionnez le graphique qui sera placé comme objet dans votre courant tableur Vous pouvez le placer comme nouvelle feuille un autre fois car ceci est un exemple Cliquez sur Terminer 52 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

53 Utilisation de Graphique Wizard
Votre tableur devrait être similaire à celui de droite Vous devriez avoir un graphique et des données affichés sur la même feuille Vous être maintenant prêt à montrer vos informations aux autres Felicitations! Vous avez créé votre 1er graphique! 53 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

54 Utilisation de Graphique Wizard
Vous pouvez modifier le type de graphique en cliquant sur la flèche du bouton Graphique de la barre d’outils. Selectionnez le graphique circulaire 3D Votre graphique devrait se changer en graphique circulaire 3D Si voius n’êtes pas content de l’apparence de votre graphique, vous pouvez changer à nouveau son type en faisant la même manipulation. 54 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

55 TEST 3 – Questions 1) Quelle est la meilleure façon de créer un graphique? a) Embedding b) Utiliser graphique Wizard 55 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

56 TEST 3 – Réponses 1) Quelle est la meilleure façon de créer un graphique? a) Embedding b) Utiliser graphique Wizard 56 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

57 TEST 3 – Questions 2) Quel est l’icône qui correspond à Graphique Wizard? a) b) 57 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

58 TEST 3 – Réponses 2) Quel est l’icône qui correspond à Graphique Wizard? a) b) 58 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

59 Lesson 4- Embedding & Using Chart Sheets
This section will: Explain the difference between embedded charts and those in separate chart sheets. Moving on to section 4 - In this section you will learn the difference between embedded charts and those in separate chart sheets. 59 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

60 Embedding Storing graphs within the spreadsheet
Data in spreadsheet Displays information collectively, no need to switch screens Embedding means storing graphs within the spreadsheet where your data is located. That is precisely what we just went through in the Chart Wizard lesson. It is good b/c it displays information collectively and there is no need to switch between the data and the chart. chart An embedded chart 60 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

61 Chart Sheet A separate sheet within Excel which displays the chart
Useful when there is a lot of data or when the chart is needed separately On the other hand, a chart sheet is a separate sheet within Excel which contains the display of the chart. It is useful when there is a lot of cumbersome data or when the chart will be needed alone, separate from the data. Chart Sheet 61 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

62 Quiz 4 - Questions 1) What is Embedding? a) Charting a sheet
b) Placing the chart within the worksheet Lets’ review. Read the question aloud to class. 62 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

63 Quiz 4 - Answers 1) What is Embedding? a) Charting a sheet
b) Placing the chart within the worksheet Answer to the previous question is in red. A) is wrong because embedding is when one places the chart within the spread sheet. If needed, please go back to the slides to review this concept. 63 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

64 Quiz 4 - Questions 2) True or False: You need to switch screen when embedding. a) True b) False Read the question aloud to the class. 64 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

65 Quiz 4 - Answers 2) True or False: You need to switch screen when embedding. a) True b) False You do not have to switch screen when embedding. If needed, please go back to the slides to review this concept. 65 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

66 Lesson 5 – Modifying Chart
This section will teach you the different options for modifying a chart. In lesson 5 you will learn about what you can modify in a chart after it has been created. 66 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

67 Modifying a Chart What can you change: - Size - Color - Shape
- Pattern of data - Gridlines - Add/remove labels or legend Here are some of the things you can change to your specific preference: Size - Color - Shape - Pattern of data - Gridlines - Add/remove labels or legend 67 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

68 Changes can be made using:
Modifying a Chart Changes can be made using: - Chart Menu - Chart Toolbar - Drawing Toolbar You can use three different things to bring in the changes: The chart Menu The Chart Toolbar which pops-up along with your chart in the sheet And the Drawing Toolbar found at the bottom of the screen. 68 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

69 Quiz 5 - Questions 1) You can modify _____ on a chart
a) Pattern of Data b) Data Let’s review! Read the question aloud to the class. 69 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

70 Quiz 5 - Answers 1) You can modify _____ on a chart a) Pattern of Data
b) Data Referring back to the first slide in lesson 5 you will remember that we cannot change the data in the chart, without creating a new chart. We can only change the pattern of data - the way our numbers are going – either by row or by column! 70 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

71 Quiz 5 - Questions 2) Where can go to modify a chart? a) Chart toolbar
b) Chart Wizard Read the question aloud to the class. 71 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

72 Quiz 5 - Answers 2) Where can go to modify a chart? a) Chart toolbar
b) Chart Wizard You can go to Chart toolbar to modify a chart. If needed, please go back to the slides to review this concept. 72 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

73 Lesson 6 – Multiple Data Series
In the following section we will address: The creation of charts with multiple data series. In this lesson I will address the creation of charts with multiple data series. It will be very useful since most of the data is comprised of several different categories. 73 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

74 Multiple Data Series: definition
Allows to display multiple data series per category Used to show multiple categories within one overall category Although making charts with single data series is very quick and easy, real life examples often require multiple data series to be displayed. Refer to the chart and the bracket to make the point clear. Give an example such as this : imagine you have data for animals in zoos in 4 different cities. There are 5 types of animals in each city and you need to graph the info. You use multiple data series to do so! 74 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

75 Multiple Data Series: display
Can appear as: Side-by-side column chart Stacked column chart The choice depends on the message needed The graphs can appear as side by side columns or they can be stacked on top of each other. Which one to use will depend on the type of message you’re trying to convey. In the case, to visualize the profit of certain items in the store (shoes, casuals, suits), we will probably wan to use the stacked column chart to determine the difference in numbers from year to year. 75 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

76 Side-by-Side Column Used for comparisons
Graphs multi-series data points along the x-axis Allows reader to look at each graph individually The side by side column is used for comparisons. Graphs multi-series data points along the x-axis Allows reader to look at each graph individually. 76 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

77 Stacked Column Chart Used for comparisons
Emphasizes data by stacking categories A stacked column chart is often used for comparisons. It emphasizes data by stacking categories. 77 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

78 Multiple Data Series: Rows or Columns
Both row and column charts plot the same information BUT, the data is grouped differently – it is reversed Depends on what you would like to emphasize It is always difficult to decide which to use : the rows or the columns grouping. Although both graph the same information, it is reversed. It again depends on your message! 78 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

79 Multiple Data Series Emphasized by COLUMN Emphasized by ROW
If you want to emphasize which city has the most or least of a certain type of animal, you would chose the info to be emphasized by row, and you will have all the same animals grouped together in stacks. Each column would represent a different city. If you want to determine the least and greatest amount of each type of animal then you chose to graph by columns, and you will have stacks of cities in columns with each column representing a type of animal. 79 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

80 Graphing Multiple Data Series
In order to graph multiple data series, highlight ALL of the desired Data in your worksheet & follow the instructions in Lesson 3. To graph the multiple data series, highlight ALL of the desired Data in your worksheet as shown on the picture above & follow the instructions in Lesson 3. Pay attention to rows/columns in step 2. Your chart should be similar to the lower picture. 80 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

81 Quiz 6 - Questions 1) How do you chose between stacked column chart & side-by-side column? a) By what your message needs to be b) By how many rows or columns you have Let’s test your knowledge! Read the questions and the answers! 81 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

82 Quiz 6 - Answers 1) How do you chose between stacked column chart & side-by-side column? a) By what your message needs to be b) By how many rows or columns you have The correct answer is a) because everything depends on the message you’re trying to convey. How many rows and columns you have, rarely determine what type of chart to use. 82 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

83 Quiz 6 - Questions 2) True or False: Stack column charts Emphasizes data by stacking categories a) True b) False Read the question aloud to class. 83 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

84 Quiz 6 - Answers 2) True or False: Stack column charts emphasizes data by stacking categories a) True b) False Its true! Stack column charts emphasizes data by stacking categories. If needed, please go back to the slides to review this concept. 84 Click to Continue  You are learning Microsoft Excel

85 Lesson 7 – Object Linking & Embedding (OLE)
The following section will explain The basic differences between linking and embedding a chart to create a compound Word Document. The following section will explain the basic differences between linking and embedding a chart to create a compound Word Document. For more detailed instruction please refer to the Windows’ Tutorial or ask me after class if you do not understand. 85 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

86 Linking chart to document
Done by saving the chart as its own document and linking (connecting) it to a particular “destination” Allows for changes to be made simultaneously to many “destinations” Automatically applies all image file changes to the document in “destination” Preferable if graph in destinations needs frequent changing The linking of the chart to a document is Done by saving the chart as its own document and linking (connecting) it to a particular “destination”. It Allows for changes to be made simultaneously to many “destinations”. It automatically applies all image file changes to the document in “destination”. It use is preferable if graph in destinations needs frequent changing. 86 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

87 Embedding Storing the graph in a specific document “destination”
Does not allow for quick changes Preferable when you will be using the File with graph on a different computer Embedding means storing the graph in a specific document/destination with the intention of using this document on another computer or not changing it. 87 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

88 Example of Compound Document
The image on the right gives an approximate example of what an embedded document looks like. OLE is a very useful tool in creating powerful reports and presentations! The picture on the right is a refresher of what a compound document should look like. It is a very powerful tool for being an effective presenter and getting your message across neatly and clearly! 88 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

89 Quiz 7 - Questions 1) OLE stands for a) Object Linking and Embedding
b) Originalite, Liberte, Egalite Test yourself again! Read the questions and the answers. 89 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

90 Quiz 7 - Answers 1) OLE stands for a) Object Linking and Embedding
b) Originalite, Liberte, Egalite OLE stands for Object Linking and Embedding. If needed, please go back to the slides to review this concept. 90 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

91 Quiz 7 - Questions 2) True or False: Embedding allows for quick editing and changes. a) True b) False Read the question aloud. 91 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

92 Quiz 7 - Answers 2) True or False: Embedding allows for quick editing and changes. a) True b) False False! Embedding does not allow for quick editing and changes. If needed, please go back to the slides to review this concept. 92 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

93 Lesson 8 – Proper Use of Charts
The following section will address the proper uses of the following in charts: Labeling Adding quantities This section is simple but just as important as the previous ones. It address misuse of charts. This can occur in a few situations, the two most common being improper labeling and the addition of dissimilar quantities. 93 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

94 Proper Use of Charts: Proper Labels
Remember to label categories accordingly to avoid creating confusion For example, if you have 10 pounds of meat and a soda that is 16 ounces be sure to label the unit of measurement (pounds, ounces, kilograms, tons, gallons, liters, etc.) Improper labels can create havoc. If you mislabel a category it can bring confusion and destroy the message you’re trying to express. Be very careful and double check your work. 94 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

95 Proper Use of Charts: Adding Similar Quantities
Be sure to only compare similar quantities For example, 2 Liters + 3 Liters = 5 Liters 6 Liters + 4 Gallons = 10 Liters, 10 Gallons (THIS IS INCORRECT THESE NUMBERS CANNOT BE ADDED!) If you add dissimilar quantities (such as liters and gallons) it can damage your professional reputation as well as confuse the reader. 95 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

96 Proper Use of Charts: Tips on using charts properly
Include as much information as possible when titling categories Label everything precisely Add only similar (comparable) quantities Double Check your work! So, in order to avoid the above mentioned mistakes, follow these recommendations: Include as much information as possible when titling categories Label everything precisely Add only similar (comparable) quantities Double Check your work! 96 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

97 Quiz 8 - Questions 1) For proper use of charts, you should…
a) Try to use as few numbers in data as possible b) Include as much information as Test your knowledge! Read the quiz questions and answers aloud. 97 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

98 Quiz 8 – Answers 1) For proper of charts, you should…
a) Try to use as few numbers in data as possible b) Include as much information as 1-a is wrong because altering your data on purpose will distort the factuality of the report If needed, please go back to the slides to review this concept. 98 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

99 Quiz 8 - Questions 2) You can add without confusion
a) Similar Quantities b) Kilograms & Pounds Read the question aloud. 99 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

100 Quiz 8 - Answers 2) You can add without confusion
a) Similar Quantities b) Kilograms & Pounds 2-b is wrong because kg &lbs are two different units of measure and before adding the two you need to convert one to make the units uniform. If needed, please go back to the slides to review this concept. 100 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

101 Conclusion What? Use Excel charts to illustrate complex
data, capture attention, emphasize importance. Where? Use them in your reports, research, and to help you study. Why? Helps you organize thoughts clearly and logically. In conclusion, I would like to reiterate that you can use Excel charts to illustrate complex data, capture attention, emphasize importance. Use them in your reports, research, and to help you study Because they will help you organize your thoughts and help you think logically and clearly, thus making your message more effective. 101 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

102 Credits Kenny Cheung Olga Tchistiakova Michelle Rinas
Congratulations! You should now know how to use Excel! Credits for this presentation go to the following people: Kenny Cheung Olga Tchistiakova & Michelle Rinas 102 You are learning Microsoft Excel Click to Continue 

103 Chapter Complete! 103 You are learning Microsoft Excel


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