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Www.saferhealthcarenow.ca. STOP Infections Now! You Joined Incorrectly! There is NO phone icon beside your name. You will be Unable to join the breakout.

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3 STOP Infections Now! You Joined Incorrectly! There is NO phone icon beside your name. You will be Unable to join the breakout sessions – please follow the steps below!. You Joined Correctly! There IS a phone icon beside your name. You will be able to join the breakout sessions. You Joined Correctly! There IS a phone icon beside your name. You will be able to join the breakout sessions. Did you Join the Call Correctly? If there is NO phone icon beside your name: 1. Hang up your phone (but stay connected to WebEx) - then click the audio button on the right-hand bar of the WebEx screen. 2. A popup will display the phone information. 3. Either have WebEx call you (if you do NOT have an extension), or dial- in (if you are on a line with an extension). Direct Line Enter number Line with Extension I will call in

4 Vous nêtes pas bien connectés! On ne voit pas d icône de téléphone près de votre nom. Vous ne pourrez vous joindre aux salles dexercices virtuels (Breakout sessions) Veuillez suivre les /tapes ci- dessous. Vous êtes bien connectés! On voit un icône de téléphone près de votre nom. Vous pourrez vous joindre aux salles dexercices virtuels (Breakout sessions). Vous êtes bien connectés! On voit un icône de téléphone près de votre nom. Vous pourrez vous joindre aux salles dexercices virtuels (Breakout sessions). Êtes-vous connecté correctement ? ? Sil ny a pas dicône de téléphone près de votre nom : 1. Raccrochez votre téléphone (mais restez connecté à WebEx) - puis cliquez sur le «audio» sur la barre de droite de l'écran WebEx. 2. Une fenêtre contextuelle affiche les informations du téléphone 3. WebEx vous téléphonera (si vous ne possédez pas de ligne avec poste téléphonique), ou utilisez dial-in (si vous détenez un poste téléphonique). Ligne directe : Entrez votre numéro Ligne avec poste, choisir : I will call in

5 STOP Infections Now! WebEx 20-May-145

6 STOP Infections Now!

7 STOP Infections Now! Check-in with teams Team Charter Vérification auprès des équipes Charte déquipe

8 STOP Infections Now! Liberating Structures Defined Methods that make it easy and quick for groups of people to liberate their energy, tap into their collective intelligence, be creative, adaptable, build on each others ideas, and get results Définir les structures libératrices méthodes qui aident des groupes de gens à libérer rapidement leur énergie, à puiser dans leur intelligence collective, à être créatif, à sadapter aux situations, à bâtir à partir des idées dautrui et à obtenir des résultats.

9 STOP Infections Now! Liberating structures help you to: 1.Clarify your purpose 2.recruit others to the project 3.Discover what is working, what isnt 4.Create an action plan 5.Reveal patterns of past successes (and not so successes) 6.Scale up and spread strategies Les structures libératrices vous aident à: 1.Clarifier votre raison dêtre 2.Recruter dautres personnes pr le projet 3.Découvrir ce qui fonctionne et ce qui ne fonctionne pas 4.Créer un plan daction 5.Révéler les modèles des succès passés (et des échecs) 6.Rehausser et diffuser les stratégies

10 STOP Infections Now! Wise Crowds 1.Share your challenge – 2 minutes 2.Group will clarify – 2 minutes 3.Wise crowd conversation – 5 minutes 4.Acknowledge the Group – 1 minutes Foule avisée 1.Partagez votre défi – 2 minutes 2.Le groupe précisera …– 2 minutes 3.Conversation de la foule avisée – 5 minutes 4.Prendre acte de la discussion du groupe – 1 minute

11 STOP Infections Now! Discovery and Action Dialogues How do you know when someone has an infection? What do you do to protect yourself and others from the spread of infection? What keeps you from doing these things every single time? Who do you think seems to do a better job? Any ideas about what we should do next? Any volunteers? Dialogues pour découvrir et agir Comment savez-vs que quelquun a une infection? Que faites-vs pour vous protéger et protéger les autres de la contagion? Quest-ce qui vous empêche de faire ces choses à chaque fois? Qui fait mieux selon vous? Des idées sur la prochaine étape/chose que nous devrions faire? Des volontaires?

12 STOP Infections Now! TRIZ How would you ensure that you spread C. difficile to every patient in your hospital within 24 hours of admission? How would you ensure they all do poorly? Comment pouvez-vous vous assurer que la bactérie C. difficile a été transmise à chaque patient de votre hôpital dans les 24 heures suivant leur admission ? Comment sassurer quils évoluent mal ?

13 STOP Infections Now! OK?

14 STOP Infections Now! Join/Joindre

15 STOP Infections Now! TRIZ How would you ensure that you spread C. difficile to every patient in your hospital within 24 hours of admission? How would you ensure they all do poorly? Comment pouvez-vous vous assurer que la bactérie C. difficile a été transmise à chaque patient de votre hôpital dans les 24 heures suivant leur admission ? Comment sassurer quils évoluent mal ?

16 STOP Infections Now! Getting Started Commencer

17 STOP Infections Now! Getting Started Commencer Who is in your group? Who else needs to be there? – social network mapping Any unusual suspects? Time to try something different? How to spread the word? How to launch this initiative Link with your charter Qui est dans votre groupe? Qui dautre doit être ici? – Cartographie sociale Suspect inhabituel? Est-il temps dessayer autre chose? Comment répandre la nouvelle? Comment faire le lancement? Faites le lien avec votre charte

18 STOP Infections Now! Tools/ outils

19 STOP Infections Now! Talk amongst yourselves What would this look like in your organization? How would you launch it? Anybody you know who might be interested? – Front line, middle management, senior management? Parlez entre vous À quoi cela ressemblerait-il dans votre organisation? Comment feriez-vous un lancement? Connaissez-vs qqun qui pourrait être intéressé? – Front, cadres intermédiaires, cadres supérieurs ?

20 STOP Infections Now! OK?

21 STOP Infections Now! Join/ joindre

22 STOP Infections Now! Talk amongst yourselves What would this look like in your organization? How would you launch it? Anybody you know who might be interested? – Front line, middle management, senior management? Parlez entre vous À quoi cela ressemblerait-il dans votre organisation? Comment feriez-vous un lancement? Connaissez-vs qqun qui pourrait être intéressé? – Front, cadres intermédiaires, cadres supérieurs ?

23 STOP Infections Now! Social Network Mapping Cartographie sociale 1. Define the purpose 2.Who is in the network? (unit and/or dept) 3.Write names of those in the network on sticky notes 4. Place sticky notes on wall to create a map – Those central to the network in the centre and those with weaker connections on the outside – Cluster people based on perceived connections 1.Définir lobjectif 2.Qui est ds ce réseau? (unité /dept.) 3.Écrire le nom des gens ds le réseau sur papillons adhésifs 4.Placer les papillons sur le mur pour créer une carte Ceux qui st centraux au réseau :au centre, ceux qui sont plus faibles: en périphérie Assemblez les gens en vous basant sur votre impression des connections

24 STOP Infections Now!

25 STOP Infections Now! OK?

26 STOP Infections Now! Join/ joindre

27 STOP Infections Now! Social Network Mapping Cartographie sociale 1. Define the purpose 2.Who is in the network? (unit and/or dept) 3.Write names of those in the network on sticky notes 4. Place sticky notes on wall to create a map – Those central to the network in the centre and those with weaker connections on the outside – Cluster people based on perceived connections 1.Définir lobjectif 2.Qui est ds ce réseau? (unité /dept.) 3.Écrire le nom des gens ds le réseau sur papillons adhésifs 4.Placer les papillons sur le mur pour créer une carte Ceux qui st centraux au réseau :au centre, ceux qui sont plus faibles: en périphérie Assemblez les gens en vous basant sur votre impression des connections

28 STOP Infections Now! Simple Ethnography Immersing yourself in the field, at the feet of people with local, contextual expertise. Looking: Look; dont think or talk! Trying: Show me? Do I have it right? Asking: Why? 9X, How? 9X. Ethnographie Simple Impreignez-vous du terrain, mettez-vs au niveaudes gens qui ont une expertise locale et contextuelle. Regarder : regardez; ne pensez pas, ne parlez pas Essayer: Montre-moi. Est-ce que je le fais bien? Demander: Pourquoi? (9 fois) Comment ? (9 fois) Adapted from the Innovation Learning Network by Keith McCandless More on Liberating

29 STOP Infections Now! What Ethnography Is and Is Not We immerse ourselves in the field, at the feet of people with local, contextual expertise. We watch what people do (and do not do) and listen to what they say (and do not say). The easiest thing about the search for insightin contrast to the search for hard datais that its everywhere and its free. Tim Brown, Change by Design Ethnography is not a secret-shopper program, a compliance audit, or a gotcha exercise. The sole purpose of shadowing is to help you view infection prevention experience through the eyes of people on the unit. This includes all the frontline staff, clinicians, patients, and families. Ce que lethnographie nest pas Nous nous impreignons du terrain, mettez-vs au niveau des gens qui ont une expertise locale et contextuele nous surveillons ce que les gens font (mais ne faisons pas) et ns écoutons ce quils disent (mais ne disons pas). La chose la plus facile lors dintrospection –comparé à la recherche de données- cest quelle st partout et gratuit. Tim Brown, Change by Design Lethnographie nest pas un programme secret de magasinage, un audit de la conformité, ou un exercice pour piéger. La seule raison de faire létude est de vs aider lexpérience de la prévention des infections par les yeux des gens sur lunité.Cela inclut tous les travailleurs, cliniciens, patients et familles

30 STOP Infections Now! We observed patients and staff -- in isolation precautions for MRSA & C-Diff - - in rooms on 4 east and west. Day shift on December 11 th. We noticed overflowing waste receptacles in some of the rooms. Often, care providers stated they did not gown and glove because they did not know how to safely dispose of dirty PPE during an overflow. We noticed Jasper Palmer (a transporter) demonstrating an artistic and positively deviant way to don and doff PPE… resulting in an easily discarded softball. Méthode Palmer Method Sample story from Einstein Medical Center in Philadelphia. This simplified example was built based on the template (page 16) Histoire-type du Einstein Medical Center de Philadelphie. Cet exemple simplifié a été construit < partir dune matrice (p16) Nous avons observé des patients et employés en isolement de précaution four SARM et C dif., dans des chambres au 4 West,quart de jour, le 11 décembre Nous avons remarqué un débordement des poubelles ds certaines chambres. Souvent, les employés disaient quils ne portaient pas la blouse disolement ni les gants car ils ne savaient pas comment les jetter lorsque souillés si les poubelles débordent Nous avons remarqué que Jason Palmer (un brancardier) était artistique et un déviant positif pour ce qui est denfiler et de disposer des EPP…en faisant une boule molle facile < jeter

31 STOP Infections Now! Climbing Up & Down/ Monter et descendre The Ladder of Inference/ Léchelle de linférence Reflexive Loop/ Boucle réflexive Actions I take based on beliefs/ que je prends sur la base des croyances Beliefs/ Croyances I adopt about the world/ que jadopte le monde qui mentoure Conclusions I draw/ que je fais Assumptions/ supposition I make based on meanings/ que je fais en me basant sur la signification Meanings/ signification I add (cultural & personal)/ Que jajoute (culture et personnel) Data/ Données I select from observations/ Que je choisis de mes observations Adapted from Chris Argyris 1. What?/Quoi? 2. So What?/Alors quoi? 3. Now What?/ Et quoi encore?

32 STOP Infections Now! Getting Ready / Se préparer Create or collect background information – on the purpose, assumptions, and strategic questions vis-à-vis your SINC charter Obtain permission – from persons responsible for the sites you visit (e.g., patients are strictly off limits without IRB human subjects review) Digital camera or small camcorder [optional] – Bring a small, point-and-shoot digital camera or discrete video camcorder. Be sure you know how to use it for close-ups, flash-free snapshots & transfer to a computer. A handy notebook to record as you go Bring materials from this document – Methods description & questions – Storytelling template Créez ou colligez de linformation de base – Sur la raison dêtre, les suppositions,et les questions stratégiques quant < votre charte déquipe Obtenez la permission – Des personnes responsables des sites que vs visitez (ex: il peut être impossible d approcher les patients sans approbation du comité déthique) Caméra numérique (optionnel) – Apportez une petite caméra numérique. Assurez-vs den connaître le fonctionnement pour les close-up, les photos sans flash et pour le transfert lordinateur Un carnet de notes pour écrire au fur et à mesure Approtez le matériel de ce document – Description des méthodes et questions – Matrice des histoires

33 STOP Infections Now! Getting Started Onsite: Introduce Yourself Explain the purpose of the project and what will happen during the visit Establish a partnership with the respondent (s) Characterize the type of information we ll be seeking Clarify the role of technology -- cameras or other ways you will collect information. Comment commencer sur place: présentez-vous Expliquez le but de votre projet et ce qui se passera durant la visite Établissez un partenariat avec le répondant Décrivez le type dinformations que vous recueillerez Clarifiez le rôle de la technologie, caméras ou autres moyens utilisés pour enregistrer linformation

34 STOP Infections Now! Select the Places and Times for Observations Places – At the threshold of an isolation precautions room – In the kitchen or a shared area on the unit – At the entrance to the unit or the nursing station – Shadowing one person who works on the unit Times – Schedule no less than 30 minutes of time dedicated to quiet observation (more is better) – Follow-up with another 30 minutes to ask questions Recording – Make detailed notes – Take photos when possible Choisissez le lieu et le moment pour lobservation Lieu – Près dune chambre disolement – Dans la cuisine ou dans un espace commun – À lentrée de lunité ou du poste des infirmières – « filature » dune personne qui travaille sur lunité Moment – Planifiez au moins 30 min. pour lobservation (plus est mieux) – Puis poursuivez avec des questions pendant 30 min. Enregistrement – Prenez des notes détaillées – Prenez des photos si possible

35 STOP Infections Now! From Observation To Brainstorming Making sense of the observations – Invite other core team members – Share your story templates (question # 1 only) – Stick to the observationsthe observable factsNOT your assumptions, conclusions, or action ideas When you have shared all the observations, compose themes via brainstorming + affinity diagrams Invite a mix of people from the unit to talk about the observations and themes – Share observations and themes. Again, DO NOT drift into your assumptions, conclusions, or action ideas. – Ask them, So What? Is there an implication or an important pattern at play? – Then, ask them: Now What? What action ideas are coming to mind? De lobservation au remue-méninges Donner un sens à ces observations – Invitez les autres membres de léquipe – Partagez vos matrices dhistoire (question 1 seulement) – Tenez-vous en aux observations, pas de jugements, conclusions ou idées dactions Une fois toutes les observations partagées, groupez-les selon un thème à laide dun remue-méninges + diagramme daffinités Invitez toutes sortes de gens de lunité pour parler des observations et des thèmes – Partagez les observations et les thèmes SANS juger, conclure ou émettre des idées dactions – Demandez-leur: ALORS QUOI? Y a-t-il un impact ou un motif important qui se dessine? – Alors demandez-leur: Et quoi maintenant ?

36 STOP Infections Now! Tips for Deepening Observations Dont move from a single spot Slow down your mind with breathing Use earplugs as needed Close your eyes for 1 minute, then 2 Jot down only what you can observe. Pretend you are from Mars: do not add meanings or interpretations. Notice repeating patterns and variations Pay attention to things that bug you or mystify you… if only a little. Come back to them a few times. Notice your own mind when it wanders and what is boring – notice your noticing! If you cannot stand it anymore, ask some questions Trucs pour approfondir les observations Ne venez pas dun seul endroit Ralentissez vous lesprit en respirant profondément Utilisez des bouchons doreille au besoin Fermez les yeux 1 minute puis 2 minutes Ninscrivez que ce que vous observez. Imaginez que vous venez de Mars: ne faites pas dinterprétation Nignorez pas les choses qui vous heurtent ou qui vous confrontent,même un peu. Revenez-y quelques fois Faites attention lorsque votre esprit commence à dériver et que cest ennuyant –notez que vous notez Si vous nen pouvez plus, demandez quelques questions

37 STOP Infections Now! Notice & Ask Questions about Habits & Patterns of Interaction Communication Channels How are challenges shared and actions coordinated among diverse members of a unit? (e.g., , face-to-face) Trust How are the reports of otherswith different experience & levels of power sought out and acted on? Mindfulness How are individuals sharing with others small changes in the operating environment? Relational Coordination How do people on a unit come together to address emergent challenges? Diverse Participation How are people excluded from or invited to make contributions and shape next steps? Respectful Interaction How are problems handled among people in different units, functions & disciplines? Local Ownership How are people doing front line work engaged in solving problems, measuring progress, & generating innovations? Adapted by Keith McCandless from Lanham, McDaniel, et al, Improving Practice Relationships, Joint Commission Journal on Quality & Patient Safety l, September 2009

38 STOP Infections Now! Observez & Posez des Questions sur les habitudes et les modèles d interaction Cannaux de Communication Comment les défis sont-ils partagés et les actions coordonnées entre les différents membres de lunité? (e.g., courriel, en personne) Confiance Comment les rapports entre personnes qui ont des expertises et des pouvoirs différents sont-ils gérés? État desprit Comment les indicvidus partagent-ils entre eux les petits changements dans la façon de faire? Coordination Relationnelle Comment les personnes sur lunité font –elles face aux défis? Participation variée Comment les gens sont-ils exclus ou invités à prendre part aux développements? Interaction respectueuse Comment les problèmes sont- ils gérés parmi les gens de diverses unités, fonctions, disciplines? Appropriation locale Comment les gens au front sont-ils enrollés pour la résolution de problèmes, la mesure du progrès et l innovations? Adapted by Keith McCandless from Lanham, McDaniel, et al, Improving Practice Relationships, Joint Commission Journal on Quality & Patient Safety l, September 2009

39 STOP Infections Now! If youre observing, youll say… If youre judging, youll add… I notice that nurses are __________.…and this is: Bad Good Something to discipline/ reprimand Something to reward Unacceptable Against the rules Too fast Too slow Too anything Im noticing the cleaning staff are _____________ and are not ________________. Im noticing that the patients are frequently _______________ and appear to be ________________. Im noticing that visitors are not ________________.

40 STOP Infections Now! Si vous observez, vous allez dire... Si vous jugez, vous ajouterez... Je remarque que les infirmières sont__________________________. …et ce nest pas : mauvais bon quelque chose relié à la discipline ou à blâmer quelque chose dont on doit se réjouir inacceptable contre les règlements trop vite trop lent nimporte quoi Je remarque que les employés de lentretien sont_____________ et ne sont pas ______________________. Je remarque que les patients sont souvent_______________ et semblent être ________________. Je remarque que les visiteurs ne sont pas__________________________.

41 STOP Infections Now! Hand Hygiene/ Hygiène des mains

42 STOP Infections Now! Key aspects of a hand hygiene program Education and motivation ABHR as the gold standard Reminders Commitment, champions, leadership Invite everybody Human factors Hand care program Measurement and feedback Aspects clés dun programme dhygiène des mains Éducation et motivation Gel à base dalcool :idéal Rappels Engagement, champions, leadership Invitez tout le monde Facteurs humains Programme de soins des mains Mesures et rétroaction

43 STOP Infections Now! Hand hygiene auditing Independent versus local auditors automated auditing Audit tools paper electronic Providing feedback Small tests of change It is more than 4 moments Audits sur lhygiène des mains Vérificateur indépendant vs local Audits informatisés Outils pour audits papier électronique Donner de la rétroaction Essais à petite échelle Cest plus que les 4 moments

44 STOP Infections Now! Hand hygiene controversies Lack of evidence rings, watches, bracelets… Technique Soap and water for C. difficile Chat us future topics for discussion – what else would you like to hear about? Controverses sur lhygiène des mains Manque de preuves Bagues, montres,bracelets Technique Savon pour le C. difficile Utilisez le clavardage pour nous faire part des sujest pourles prochaines discussions – Quaimeriez-vous que ns traitions?

45 STOP Infections Now! Community of Practise (CoP) and Google Groups list serve Communautés de pratique et Groupe de discussion Google

46 STOP Infections Now! Community of Practice A place to Learn, Share resources and stay updated! The Communities of Practice (CoP) are web-based communities for individuals involved in programs at CPSI. Accessible anytime from any computer with an Internet connection The CoPs help facilitate online discussion and contain program-specific resources, such as Getting Started Kits, Change Packages, Improvement Charters for the SHN! interventions. ges/welcome.aspx?SPSLanguage=EN Communautés de pratique Pour apprendre, échanger des ressources et se tenir à jour! des communautés sur le Web destinées aux personnes engagées dans les divers programmes soutenus ou commandités par lICSP. Accessibles en tout temps à partir de n'importe quel ordinateur équipé d'une connexion Internet les communautés de pratique de l'ICSP facilitent les échanges en ligne et contiennent des ressources particulières aux programmes, comme les trousses de départ es/welcome.aspx?SPSLanguage=FR es/welcome.aspx?SPSLanguage=FR

47 STOP Infections Now! Google Groups Groupe de discussion Google

48 STOP Infections Now! Poll Sondage

49 STOP Infections Now!Questions Paige Reason Project Manager Gestionnaire de projet x 8365 Anne MacLaurin Project Manager – SHN! Gestionnaire de projet - SSPSM Soutien en langue française French SIA Support Paule Bernier Conseillère en matière de sécurité et damélioration – SSPSM Québec Safety and Improvement Advisor – SHN! Quebec , poste 5044


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