La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

French Second Level Les couleurs! Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "French Second Level Les couleurs! Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and."— Transcription de la présentation:

1

2 French Second Level Les couleurs!

3 Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and join in with a story, song or poem Understand and respond to familiar voices in short, predictable conversations. Participate in familiar games, paired speaking and short role plays. Take part in simple, paired conversations about themselves, Ask simple questions. Develop confidence and enthusiasm to communicate using the language I have learnt.

4 Vocabulary Colours After having covered the below vocabulary in Early and First level, move onto to adjective agreement at the end for Second level. Cest de quelle couleurWhat colour is it? Cest It is bleublue blancwhite rougered vert green jauneyellow rose pink noirblack gris grey violetpurple marronbrown Tu aimes le bleu?Do you like blue? Jadore le…I love Jaime le… I like Je naime pas le…I dont like Je déteste le…I hate

5 For Early/First Level, start with about 5 only and work your way up to all the colours!

6 Introducing vocabulary You can try this as an alternative to introducing vocabulary. Make colour cards for and give each group/pair a set. Ask them to listen to the colour and look at the word and then hold up the colour they think it is.

7 Ecoutez et regardez les couleurs en français…

8 Choississez la couleur

9 bleu

10 orange

11 violet

12 blanc

13 rouge

14 vert

15 rose

16 gris

17 noir

18 marron

19 jaune

20

21 Des groupes arc en ciel

22 Des introductions en groupe. Bonjour Ça va? Je mappelle… Ma couleur préférée cest le….

23 Apportez-moi un objet….

24 Cest de quelle couleur?

25 Cest bleu

26 Cest blanc

27 Cest rouge

28 Cest vert

29 Cest jaune

30 Cest rose

31 Cest noir

32 Cest orange

33 Cest gris

34 Cest violet

35 Cest marron

36 Cest de quelle couleur?

37 Cest vert!

38 Cest rouge

39 Cest jaune

40 Cest marron

41 Cest noir

42 Cest bleu

43 Cest rose

44 Cest violet

45 Cest blanc

46 Regardez les couleurs. Quest-ce qui manque? Fermez les yeux. Ouvrez les yeux.

47

48

49 Oui, cest bleu!

50

51 Oui, cest rose!

52

53 Oui, cest rouge!

54

55 Oui, cest orange!

56

57 Oui, cest noir!

58

59 Oui, cest vert!

60

61 Oui, cest blanc!

62

63 Oui, cest violet!

64

65 Oui, cest marron!

66

67 Oui, cest gris!

68 A vous maintenant!

69 Mettez les cartes au centre de la table

70 Trois personnes ferment les yeux

71 Une personne enlève une carte

72 Ouvrez les yeux!

73 Quest-ce qui manque?

74 Mettez les cartes au centre de la table

75 Ecoutez la couleur…

76 Frappe la couleur sur la table!

77 Brain Training – Les Couleurs

78 Brain Training! Challenge: say the colour that the word is written in, and not the word itself!

79 rouge

80 noir

81 vert

82 rose

83 gris

84 bleu

85 jaune

86 marron

87 bleu

88 orange

89 rouge

90 blanc

91 vert

92 rouge

93 jaune

94 blanc noir

95 jaune

96 marron

97 bleu

98 vert

99 blanc

100 gris

101 rouge

102 orange

103 rouge

104 violet

105 bleu

106 jaune

107 noir

108 blanc

109 gris

110 rouge

111 violet

112 Arc en ciel

113 Rouge et jaune et rose et vert, Orange, violet et bleu. Je connais les couleurs, Toutes les couleurs De mon arc en ciel

114 Je connais les couleurs, Toutes les couleurs De mon et

115

116

117 Tu aimes quelles couleurs?

118 Tu aimes le bleu?

119 Jadore le bleu!

120 Jaime le jaune.

121 Je naime pas le rouge.

122 Je déteste lorange!

123 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

124 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

125 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

126 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

127 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

128 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

129 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

130 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

131 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

132 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

133 Tu aimes…? JadoreJaime Je naime pasJe déteste

134 Class colour survey 1.Pupils can practice asking Tu aimes…+ a colour by surveying each other around the class. This can then be linked to creating a graph, tally marks etc. Tu aimes quelle couleur? Means which colour do you like? And could be used as a title for a graph. Combien de personnes aiment le jaune? = How many people like yellow

135 Embedding the language tip Use French colours for cooperative groups – les rouges, les bleus etc. Ask pupils cest de quelle couleur? when reading stories, creating art work etc.

136 Les chansons

137

138 You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes. ICT Resources online

139 Linstitut français Les deux petites souris

140 Languages online

141 Adjectives in French are spelt differently depending on if the noun they are describing is… MasculineFeminine SingularPlural How many spellings do you think we can have of one adjective?

142 Adjectives in French are spelt more than one way depending on if they are: Masculine Singular e.g. un crayon rouge Masculine Plural e.g. trois crayons rouges

143 Adjectives in French are spelt more than one way depending on if they are: Feminine Singular e.g. une règle blanche Feminine Plural e.g. trois règles blanches

144 Divisez le papier en quatre Masculin SingulierFéminin Singulier Masculin plurielFéminin pluriel

145 bleu Rouge Rouges vert verte vertes verts grises gris rouge bleus bleue bleues rose roses jaune jaunes noir noire noirs noires roses grise gris

146 Can you see any patterns in the letters?

147 1. If an adjective ends in an e it stays the same when its masculine and feminine e.g. rose 2. If it ends in any other letter, you add an e to make it feminine. 3. You usually add an s to make the colours plural.

148 blanches blancs blanche blanc marron violet violette violettes violets orange argent

149 Can you see any patterns in the letters?

150 1. Some colours stay the same! This happens when they are the same as an actual object e.g. un orange – orange! 2. Words which end in a T get a double TT and an E when they are feminine. 3. Colours which end in in C become CHE when feminine.

151 Ma salle de classe bizarre Dans ma classe bizarre, il y a… une chaise rose! etc.

152 Questions: 1. Sept règles ________________ (blue). 2. Trois gommes _____________ (yellow). 3. Six stylos ______________ (purple). 4. Trois crayons______________ (green). 5. Trois cahiers _______________ (white). 6. Deux calculatrices _____________(black). 7. Huit gommes ______________ (orange). 8. Dix stylos _______________ (brown). 9. Cinq calculatrices ______________(red ).

153 Au revoir!


Télécharger ppt "French Second Level Les couleurs! Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and."

Présentations similaires


Annonces Google