La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Improving written work Starter: correct these common mistakes. Dernier semaine nous allons regardé... 1....j’ai achète un rouge pullover 2....après je.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Improving written work Starter: correct these common mistakes. Dernier semaine nous allons regardé... 1....j’ai achète un rouge pullover 2....après je."— Transcription de la présentation:

1 Improving written work Starter: correct these common mistakes. Dernier semaine nous allons regardé... 1....j’ai achète un rouge pullover 2....après je jouer au foot 3....mon frere’s voiture... 4....je n’ai vu pas... 5....je vais allé... 6....il avoir.../...il être... 7....j’ai adore... 8....il vivant ici... Starter: correct these common mistakes. Dernier semaine nous allons regardé... 1....j’ai achète un rouge pullover 2....après je jouer au foot 3....mon frere’s voiture... 4....je n’ai vu pas... 5....je vais allé... 6....il avoir.../...il être... 7....j’ai adore... 8....il vivant ici...

2 How to improve written work 1.Check verb formations very carefully (Use the “Verb Tense Guide”) 2.Check adjectives agreements – m, f, pl – and position 3.Add intensifiers / adverbs 4.Use more connectives 5.Include more detail, e.g.: using “qui” (subordinate clauses) 6.Avoid too many “new” ideas and concepts – don’t be over- ambitious 7.Use more opinions 8.Justify these opinions – Think: “Could someone ask why?” 9.Read your sentences back to yourself and translate them into English. Do they make sense? 10.Check word order? 11.Is it interesting to read or too “pedestrian”? 12.Use fancy stuff – direct object pronoun; ce que ; comparatives (plus...) etc 1.Check verb formations very carefully (Use the “Verb Tense Guide”) 2.Check adjectives agreements – m, f, pl – and position 3.Add intensifiers / adverbs 4.Use more connectives 5.Include more detail, e.g.: using “qui” (subordinate clauses) 6.Avoid too many “new” ideas and concepts – don’t be over- ambitious 7.Use more opinions 8.Justify these opinions – Think: “Could someone ask why?” 9.Read your sentences back to yourself and translate them into English. Do they make sense? 10.Check word order? 11.Is it interesting to read or too “pedestrian”? 12.Use fancy stuff – direct object pronoun; ce que ; comparatives (plus...) etc

3 Know clothing in French Discuss what you wear and what you think of fashion.

4 À la mode. la mode = fashion à la mode = fashionable, in fashion démodé = unfashionable

5 Focus on adjectives (Foundation vert p78-79) un blouson un bonnet un costume un manteau un sweat à capuche une casquette une ceinture une écharpe des baskets des bottes des gants un blouson un bonnet un costume un manteau un sweat à capuche une casquette une ceinture une écharpe des baskets des bottes des gants masculine singular (un, le) feminine singular (une, la) feminine plural (des, les) masculine plural (des, les)

6 (THE) le short

7 (SOME) Des baskets

8 (A) un jean

9 (A) Une jupe

10 Le pull (THE)

11 Des sandales (SOME)

12 (A) une robe

13 Les bottes (THE)

14 (SOME) Des lunettes de soleil

15 Le chapeau (THE)

16 (A) un manteau

17 La chemise (THE)

18 Un maillot de bain (A)

19 Le T-shirt (THE)

20 L’écharpe (THE) Careful with this one!

21 Un bikini (A)

22 La veste (THE)

23 (Some) des gants

24 Un pantalon (A)

25 (The) La cravate

26 Les chaussures (THE)

27 Some things that won’t be in the dictionary: Hoodie – sweat à capuche Leggings – caleçon / legging Vest top – débardeur Cardigan – gilet Top – haut Flip flop – tong High heels - chaussures talons hauts

28 Le tissu describes what clothes are made from. Use a dictionary to help you match up the French and English and write them in the box. leathercotton plastic polyester linenvelvet nylon silkdenim wool fleecewaterproof fabric en soieen cuiren velours en laine en nylon en linen coton en polyesteren plastique en jeanen laine polaire en tissu imperméable

29 adjectival agreement and position 1.Il porte une ceinture – noir 2.J’adore mes baskets – rouge et blanc 3.Je n’aime pas la minijupe – marron 4.Elle achète des gants – vert 1.Il porte une ceinture noire 2.... des baskets rouges et blanches 3.... la minijupe marron !!! 4.... des gants verts 1.Il porte une ceinture – noir 2.J’adore mes baskets – rouge et blanc 3.Je n’aime pas la minijupe – marron 4.Elle achète des gants – vert 1.Il porte une ceinture noire 2.... des baskets rouges et blanches 3.... la minijupe marron !!! 4.... des gants verts

30 Plenary Write your own summary on how to use adjectives properly. Be prepared to read your summary out to the class. Write your own summary on how to use adjectives properly. Be prepared to read your summary out to the class.

31 Starter Choose at least one of the pictures & describe the person’s outfit. Include what they’re wearing & your opinions il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adj) – I find his/her style… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not

32 il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adjective) – I find his/her look… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not

33 il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adjective) – I find his/her look… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not

34 il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adjective) – I find his/her look… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not

35 il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adjective) – I find his/her look… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not

36 il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adjective) – I find his/her look… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not

37 il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adjective) – I find his/her look… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not

38 il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adjective) – I find his/her look… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not

39 il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adjective) – I find his/her look… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not

40 il porte – he’s wearing elle porte – she’s wearing son look est – his/her style is je trouve son look (+ adjective) – I find his/her look… il/elle s’habille comme un/une – he/she is dressed like a… le/la ____ est – the ____ is c’est – it’s ce n’est pas – it’s not


Télécharger ppt "Improving written work Starter: correct these common mistakes. Dernier semaine nous allons regardé... 1....j’ai achète un rouge pullover 2....après je."

Présentations similaires


Annonces Google