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Structural Consumer evolution … Buying Power Erosion… Economic crisis… Major Trust Issue… Consumer confidence is on its lowest historical level.

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1 Structural Consumer evolution … Buying Power Erosion… Economic crisis… Major Trust Issue… Consumer confidence is on its lowest historical level

2 Taking a Marketers Perspective: The Marketing Funnel Untouched Aware Purchase Initial Regular Customer Notoriety Penetration Loyalty

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4 Our new consumers ? Surface: Changing – Adjusting Difficult to identify

5 A tumultuous stormy business environment Explosion of energy prices Explosion of Raw Material Prices Subprime mortgage crisis – Meltdown as banks collapse Strong erosion of buying power – modification of purchasing habits Consumer confidence is on its lowest historical level

6 And a increasingly shared feeling… Increasing lack of interest for Food! Why? Many other sources of interest! Many … constraints! Food everywhere! Decreasing share of the total budget! 17% versus 43% in the Y50 Promotion Price only! => 1. Loss of value (Loss of reference value) => 2. Commoditization Lost taste …. (Cheeses and experiments)

7 The prognosis is … reserved! The Most important challenge for all the companies and professionals involved in the food chains Regaining leadership Against other consumers spheres! Inside our own sphere! Who do customer trust about food?

8 The prognosis is …even more reserved! NGO Government Corporations EnvironmentHuman Rights Health Source: Edelman Rebuilding Public Trust through Accountability and Responsibility, Ethical Corporation conference, NYC, 2002

9 Focus on health…benefits & claims Many messages, too many ! From many sources Some are incredible Many are dissonant With previous believes With other messages... Undereducated consumers Undereducated journalists … Strong adverse parties … Poor or inexistent governance

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13 and … Scared Away Consumers !

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15 Other expectations… Consumers are looking for companies who share theirs concerns about: THEIR planet (not THE) THEIR purchasing power (not THE) THEIR life Linked to increasing individualism…and some form of egocentrism. Symbolic value associated with: Companies have the power! Powerful forces behind (NGOs, Rating Agency) Give me the opportunity to do good to the planet!

16 YOU HAVE THE POWER!

17 Two attitudes Have your pick Ostrich attitude Suricatattitude Hide your head under the sand And wait… Keep watch over the territory Keep control …

18 DANONE's Answer Eco-Pak

19 Dans un contexte de crise financière accélérant la baisse du pouvoir dachat des consommateurs Le marché de lUltra Frais en France a touché de plein fouet (- 4,4% depuis le début de lannée) La baisse du pouvoir dachat et limportance des marques distributeurs ou de hard-discount obligent le groupe Danone à sorienter vers des produits plus économiques Danone a lancé en France, une nouvelle offre 100 % conçue pour ne pas dépasser le seuil psychologique de 1 Danone Eco-Pack. Assortis de la mention la qualité Danone à prix mini Une offre tactique qui répond aux tendances du moment

20 Cette nouvelle offre est 100 % conçue pour ne pas dépasser le seuil psychologique de l'euro: Cette réalisation a été rendue possible grâce à plusieurs éléments : Une réduction des quantités demballages : il ny a plus détui en carton Une gamme limitée à 4 arômes Lancement sans publicité, ni promotion Une réduction du format du pot de yaourt qui passe de 125 g à 115 g Produit en France avec du lait dorigine France Danone Eco-Pack. Assortis de la mention la qualité Danone à prix mini,

21 Consumer's Feedback Among a few positive word-of-the-mouth …the impact of negative ones can be more devastating…

22 Le nouveau Danone nest pas un yaourt, mais une spécialité laitière fermentée (cest dailleurs écrit sur les pots). Il contient, en effet, de la gélatine et un épaississant (un amidon modifié connu sous le nom de code E-1442). Lorigine de la gélatine nest pas précisée sur létiquetage, mais le service consommateurs de Danone précise quelle vient du porc. Danone Eco Pack est un pot de 115 grammes au lieu de 125 Ce Danone à bas prix nest pas un yaourt!!! - BLOG -Article publié par Celia

23 Blog… En tout cas, comme le montre le tableau suivant, ce Danone à bas prix est loin dêtre le moins cher du marché ! (Prix relevés le 5 septembre 2008 ) DANONELEADER PRICEAUCHAN Eco-Pack Nature / 6Yaourt Nature / /Kg1.10/kg1.06/Kg +36.8%+3.8%-

24 Maintenant, prenons le prix dun pack de 16 yaourts Danone en emballage classique : 1,26 le kg pour des pots de 125g chacun. Alors doit-on comprendre que tous les efforts de réduction demballage et de réduction de poids, l'absence de promotion, nont quun seul intérêt : les marges de fournisseurs et distributeurs ? Quelle est donc le gain et lintérêt pour le consommateur dans ce système ? PRIX : le miroir aux alouettes ou aux...pigeons ?


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