La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

À l’attaque! Lesson 1: From birth to death Objective: to be able to understand the basic footsteps of a soldier attacking the castle TALK: “la violence,

Présentations similaires


Présentation au sujet: "À l’attaque! Lesson 1: From birth to death Objective: to be able to understand the basic footsteps of a soldier attacking the castle TALK: “la violence,"— Transcription de la présentation:

1 À l’attaque! Lesson 1: From birth to death Objective: to be able to understand the basic footsteps of a soldier attacking the castle TALK: “la violence, c’est nécessaire?” Introduce language through the young soldiers sad movements from birth to death by i) Allowing pupils to search for similarities in meanings (in groups/pairs) ii) And to answer (in English) the prompt/question sheet provided Pit stop – share with a partner 3 of the actions of the soldier which you can easily remember. Match up English/French of each of the soldiers movement in life. Plenary – we have discovered 10 actions in the life of the soldier from birth to death. Can you give them in English, then French following the circle of his life.

2 L’histoire d’un soldat Je m’appelle Arthur. Je suis né soldat le 3 septembre À l’âge de 17 ans je suis allé à Chambord et je suis entré dans l’armée. Je suis resté à Chambord deux semaines – puis, l’attaque du château Blois! Je suis arrivé au chateau à cheval. Mais après quelques heures je suis monté les murailles en pierre. C’était difficile et je suis tombé dans la douve! Je suis parti de la douve avec difficulté. Puis je suis venu à la motte. L’attaque était féroce – très, très féroce et je suis mort, soldat courageux, à l’age de 17 ans!

3 Prompt / Question sheet 1.What is the soldiers name? ________ 2. When was he born? _________ 3.Where did he go at the age of 17 and what did he enter? _______ 4. How long did he stay? _______ 5. What happened afterwards? ________ 6. How did he arrive at Blois? ________ 7. What did he do some hours later? _______ 8. Was this an easy task? _______ 9. Where did he fall? _______ 10. After falling in the moat where did he go to in the castle? _______ 11. How was the atmosphere? _______ 12. Unfortunately what happened to our young Arthur at 17 years if age? _______

4 Match them up Je suis né I arrived Je suis venu I died Je suis mort I entered Je suis monté I left Je suis arrivé I came Je suis allé I went Je suis tombé I stayed Je suis entré I was born Je suis resté I climbed / went up Je suis parti I fell _______________


Télécharger ppt "À l’attaque! Lesson 1: From birth to death Objective: to be able to understand the basic footsteps of a soldier attacking the castle TALK: “la violence,"

Présentations similaires


Annonces Google