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Mercredi le 8 janvier 2014 Only people who were absent yesterday can now submit notes: F 3: (Pg. 78 late, unless absent) & (81,86,87) F2: (Pg. 123-124.

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2 Mercredi le 8 janvier 2014

3 Only people who were absent yesterday can now submit notes: F 3: (Pg. 78 late, unless absent) & (81,86,87) F2: (Pg. 123-124 late, unless absent) & Warmup notes: 125, 134 + 2 extra verbs on yesterday’s pp) F 1: (94,95,96 late, unless absent) & (Notes- question words pg. 106 all, top of 108)

4 Jan. 6 th -10 th 2014 5 th week lundimardimercredijeudivendredi F 1 ER review H/W: APT F 1 ER, Negation, Etre & Faire review, oral prac. APT F 1 Questions review Text practice APT F 1 Review day Go over all work F 1 Study hall, final format F 2 Oral grade review APT/Past tense work all week F 2 Oral grade APT & Past tense pages F 2 Oral grade Finish APT & Past tense pages H/W: Grammar F 2 Review day Go over all work F 2 Study hall, final format F 2 PreAP Review for Oral grade. APT/PC work all week F 2 PreAP Oral grade APT & Past tense pages F 2 PreAP Oral grade Finish APT & Past tense pages. H/W grammar F 2 PreAP Review day Go over all work F 2 PreAP Study hall, final format F 3 Oral grade review Past tense 7,8 F 3 Oral grade Past pgs 9-10 Imperfect pgs./APT F 3 Oral grade cont Past pgs. 11-12 All work due Finish any virtual tours F 3 Review answers for all work. Finish showing virtual tours F 3 Study hall, Q & A, Final format

5 F 3 Due: Late or absent: P/C pg. 7 & 8 Due: P/C 9-10 & 11-12 and Imperfect/subjunctive verb packet by end of class today! Oral grade-finish today! Homework: NONE!

6 F 2: Project re-do’s are due tomorrow by 7:30 a.m. If you were a French 2 person who got 3*** on your project and you’re re-doing it. IT HAS TO BE DONE TONIGHT and SUBMITTED INTO BLACKBOARD BY THURSDAY 7:30 A.M. (Not Friday…grades are due by noon on Fri.) SO GET WORKING!!!!!!

7 F 2 1.APT pg. 49-50 (51 PreAP)-late unless absent! See slides*** 2.APT pg. 53-54 (+55 PreAP) due now for 100. 3.Grammar packet-work on in class. It’s due by end of class or sooner. Finished? Study!!!

8 F 2---- ÊTRE VERBS IN THE PAST TENSE--DR. P & MRS VANDERTRAMP! 1.Devenir 2.Revenir 3.Mourir 4.Rester 5.Sortir 6.Passer 7.Venir 8.Aller 9.Naître 10.Descendre 11.Entrer 12.Retourner 13.Tomber 14.Rentrer 15.Arriver 16.Monter 17.Partir

9 Quels sont les participes passés? entré venu arrivé monté descendu tombé né resté devenu mort sorti parti allé rentré retourné revenu passé

10 F 2. Ex. Le Passé Composé du verbe SORTIR Je suis sorti(e) Tu es sorti(e) Il est sorti Elle est sortie Nous sommes sorti(e)s Vous êtes sorti(e)(s)(es) Ils sont sortis Elles sont sorties

11 F 2 all: Être verbs must agree! Ex.: Naître-NOTE AGREEMENT! Je suis née en 1959. Ma fille Molly est née en 1994. Ma fille Miranda est née en 1985. Mes fils sont nés en 1984, 1988, 1992 (Ryan, Nathan, Collin)

12 F 2: So, you can recall that famous ÊTRE hospital /house, use Dr. Mrs. P. Vandertramp or memorize this ÊTRE song! Allé, arrivé, descendu, devenu, entré, monté, mort, né, passé, parti, rentré, resté, retourné, revenu, sorti, tombé et venu…ce sont les participes passés, ce sont les mots que je connais!

13 F 1 Late: APT 33-34 Due for 100: APT pg. 37-38 Review with slides: ER, negation, Verb + infinitive review, making questions Handouts: Grammar packet. Due by end of class or top of class tomorrow. H/W: NONE! Unless you didn’t finish!

14 How to conjugate ER verbs: Take the verb: parler Take off the er: parl-- Add the correct ending: je------e tu------es il/elle--e nous -----ons vous -----ez ils/elles --ent

15 To conjugate a regular -er verb you need: Je Tu Il/elle Nous Vous Ils/elles - e - es - e - ons - ez - ent subjectstem Take the –er off the infinitive For example: écouter stem=écout ending + + ++

16 Observez! Le verbe “parler” Je parle Tu parles Il/Elle parle Nous parlons Vous parlez Ils/Elles parlent If it’s in the boot, the ending is silent!

17 Give me the meaning & then the stem: Chanter Danser Dîner Écouter Étudier Jouer Manger Nager Parler Regarder Téléphoner Travailler Voyager Aimer Organiser Visiter

18 Je parle p a r l Tu parles Vous parlez Nous parlons Il/Elle parle Ils/Elles parlent parler (to talk)

19 Be careful with those “G ER” verbs! In the NOUS form—you have to keep the E, then add “ons” so you keep the soft “G” sound. Manger, Voyager and Nager are like this!

20 You can say “I want to verb”! Use an expression below plus and an “ER” verb! Je veux-I want Je ne veux pas-I don’t want Je voudrais-I would like Je ne voudrais pas-I wouldn’t like Je peux-I can Je ne peux pas-I can’t Je dois-I have to/must Je ne dois pas-I don’t have to Je préfère-I prefer Je ne préfère pas-I don’t prefer Je déteste –I hate/dislike Je ne déteste pas-I don’t hate J’aime-I like Je n’aime pas-I don’t like

21 English has several verb forms for expressing actions in the present. In French there is only one form. Compare: LANGUAGE COMPARISONS C Le présent des verbes en -er: forme affirmative et forme négative p. 98 Je joue au tennis. I play tennis. I do play tennis. I am playing tennis. Je ne joue pas au tennis. I do not play tennis. (I don’t play tennis.) I am not playing tennis. (I’m not playing tennis.) { {

22 Negative sentences are formed as follows: Home SUBJECT + ne + VERB + pas n’ (+ VOWEL SOUND) Éric et Anne ne sont pas là. Michèle n’est pas avec moi. Link to Image C La négation p. 88 F 1- Negation 6 6 LEÇON

23 D La construction: verbe + infinitif p. 98 Note the use of the infinitive in the following French sentences. J’aime parler français. I like to speak French. I like speaking French. Ils n’aiment pas danser. They don’t like to dance. They don’t like dancing. SUBJECT + PRESENT TENSE + INFINITIVE… of aimer Nousaimonsvoyager. To express what they like and don’t like to do, the French use these constructions: Continued... F 1

24 D La construction: verbe + infinitif p. 98 Note the use of the infinitive in the following French sentences. J’aime parler français. I like to speak French. I like speaking French. Ils n’aiment pas danser.They don’t like to dance. They don’t like dancing. SUBJECT + n’ + PRESENT TENSE + pas + INFINITIVE… of aimer Nousn’aimons pasvoyager. To express what they like and don’t like to do, the French use these constructions: Continued... F 1 Aimer etc. plus another verb

25 Translate! 1.J’aime jouer au foot. 2.Je veux jouer au foot. 3.Je déteste jouer au foot. 4.Je dois jouer au foot. 5.Je voudrais jouer au foot. 6.Je peux jouer au foot. 7.Je n’aime pas jouer au foot. 8.Je ne dois pas jouer au foot. 9.Je ne peux pas jouer au foot.

26 Être-to be

27 One expression using Être: Je suis d’accord! I agree Tu es d’accord avec moi? You agree (are in agreement with me?

28 Faire- (to do, to make)

29 Ils font une promenade. Il fait un match

30 Il fait attention en classe. Nous faisons un voyage.

31 Yes/no questions can be formed according to the pattern: est-ce que + STATEMENT? est-ce qu’ (+ VOWEL SOUND) Home Est-ce que Pierre est ici? Est-ce qu’il est en ville? B Les questions à réponse affirmative ou négative p. 86 F 1 Asking a yes/no question 2 ways: 6 6 LEÇON Continued... You can use est-ce que… Ex. Est-ce que vous parlez anglais? Or use inversion: Ex. Parlez-vous anglais?

32 Observation When you expect someone to agree with you, another way to form a yes/no question is to add the tag n’est-ce pas at the end of the sentence. Tu es américain, n’est-ce pas? Tu aimes parler français, n’est-ce pas? Vous êtes d’accord, n’est-ce pas? You are American, aren’t you? You like to speak French, don’t you? You agree, don’t you? Home B Les questions à réponse affirmative ou négative p. 87 F 1-N’est-ce pas???? 6 6 LEÇON Continued...

33 F 1- Les questions Où Quand A quelle heure Comment Pourquoi Parce que Qui A qui De qui Avec qui Pour qui Que (qu’est-ce que) Where When At what time How Why Because Who To whom Of/About/From whom With whom For whom What


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