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Overview: Aesop was created in Melbourne in 1987. It offers its customers a great range of skin, body and hair products. Aesop’s products are for everyone,

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Présentation au sujet: "Overview: Aesop was created in Melbourne in 1987. It offers its customers a great range of skin, body and hair products. Aesop’s products are for everyone,"— Transcription de la présentation:

1 Overview: Aesop was created in Melbourne in It offers its customers a great range of skin, body and hair products. Aesop’s products are for everyone, as their products range to cater to any type of skin. Aperçu: Aesop fut créée en 1987 à Melbourne. La marque propose de nombreux produits pour la peau, le corps et les cheveux. La gamme de produits Aesop correspond aux besoins de tout type de peau et convient donc à une grande majorité de la population. Aymeric Le Leizour n

2 Creative Brief (1) 1.Background: Australian company, created in Melbourne in It offers a range of skin, hair and body products for any type of skin 1.Target Market: Existing customers of the brand, the neutral nature of the products appeal to both men and women who take care of their skin 2.Objectives: The campaign will convince existing Aesop customers that the products they just bought are the best and to remind customers that Aesop is present and cares about them when they need it next. Brief Créatif (1) 1.Position générale: Compagnie Australienne, fondée à Melbourne en Propose de nombreux produits pour la peau, le corps et les cheveux et résonne pour tous types de peau. 2.Audience: Les consommateurs ayant déjà adhéré à la marque. La nature neutre des produits proposés attirent à la fois les hommes et les femmes désirant prendre soin de leur peau. 3.Objectifs: La campagne vise à rappeler aux consommateurs la qualité des produits et la marque Aesop afin qu’ils y pensent lors de leur prochains besoins de soins pour la peau

3 Creative Brief (2) 4. Consumer insight: good recognition and positive reviews 5. Creative Strategy: Aesop’s style is very simplistic, so simple executions need to be achieved in order to remain consistent with the brand image. The tone will be simple, factual and caring. 6. Unique Selling Proposition “We Now Know Your Skin”. Focusing on the products being relevant to the customers’ skin. Brief Créatif (2) 4. Avis des consommateurs: bonne propagation de la marque ainsi que commentaires positifs 5. Stratégie créative: Le style Aesop est défini par sa simplicité. Des exécutions simples seront donc à développer afin de rester consistant par rapport à l’image de la marque. Le ton sera simple, factuel et soigneux. 6. Proposition unique de vente: « Maintenant, nous connaissons votre peau » avec un focus sur le fait que les chaque produit correspond à la peau des consommateurs.

4 The solution Target market: 2 different types of existing customers (1 st time buyers and loyal customers) Creative strategy: changes to the in-store experience, product packaging and online presence of the brand will be implemented to remind customers of the quality of the brand and remain attractive to them La solution Audience: Il existe 2 types de consommateurs pour la marque (les premiers acheteurs, ainsi que les acheteurs loyaux Stratégie créative: des changements sur l’expérience en magasin, l’emballage des produits ainsi que la présence en ligne de la marque vont être mis en place afin de rappeler aux consommateurs de la qualité des produits et de pouvoir rester attractifs à leurs yeux.

5 Executions: For the « We now know your skin » campaign, 5 executions will be implemented to retain customers. Improvement of the in-store experience with a skin test marketing with reminders Mailing (samples of new products depending on the season and environment) Improvement of the online store experience and presence of the brand Modification of the product packaging Les exécutions Pour la campagne « Maintenant, nous connaissons votre peau », 5 exécutions devront être mises en place afin de retenir les consommateurs. Amélioration de l’expérience en magasin en offrant une analyse de la peau Marketing par le biais d’ Envois postaux (échantillons de nouveaux produits selon la saison et l’atmosphère) Amélioration de la présence en ligne ainsi que de l’expérience sur le site Internet Modifications de l’emballage des produits

6 Improvements of the website and the online store experience Video tutorials on how to use each product (only available for certain products and videos are plain, not engaging nor guided. Les exécutions Creation of a channel of videos for all products, links provided on samples

7 Link between website videos and samples

8 Modification of the packaging When the product runs out, a message appears on the packaging, reminding the customer to buy a new one soon Technology similar than the DHL advertising stunt.

9 « We now know your skin » In-store Experience Skin test Gathering data about the customers (skin type+ address + mailing address) Sending samples by mail to customers when seasons change or new products come out Modification of the packaging Modification on the packaging, with a message appearing when the product runs out Online Experience Modification of the packaging (links to tutorial videos on samples) Marketing to send reminder that product should be running out Improvement of the website (videos on how to use products)


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