La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Aujourd’hui c’est mercredi vingt-neuf octobre

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Aujourd’hui c’est mercredi vingt-neuf octobre"— Transcription de la présentation:

1 Aujourd’hui c’est mercredi vingt-neuf octobre
C’est l’automne Le plan! Prononciation Les dates! Le temps! Jouer!

2 Apprendre les dates et le temps!
Le but! Weather Days of the week Months of the year Apprendre les dates et le temps! Seasons

3 There are 6 vowels in French…
Try saying them as fast as you can!

4 Usually in French, when a word ends in t, we don’t pronounce the t - it’s silent!
C’est Présent Petit

5 C’est énorme! C’est un bébé. C’est Anna.
However, if the word following it starts with a vowel, we pronounce the t! C’est énorme! C’est un bébé. C’est Anna.

6 You should also pronounce the t when it’s followed by an H muet.
C’est horrible! C’est historique. Normally for names this is not the case!

7 C’est John. C’est Andrew. C’est Emma. C’est Yvonne. C’est Claire.
Can you work out how you would say each of the phrases below? Have a go and then listen to see if you got it right! C’est John. C’est Andrew. C’est Emma. C’est Yvonne. C’est Claire. C’est Henri.

8 Activité 2 C’est qui?

9 Activité 2 C’est qui? All pupils put their heads down on their desks (posez les têtes). The teacher passes one pupil something secret to hide e.g. small teddy. You could also do this like Heads down, thumbs up. The teacher then asks everyone to lift their heads (levez les têtes). The pupils then have to try and guess who was chosen around the class by saying, “C’est…” plus the person’s name. Before they guess, the rest of the class can ask, “C’est qui?” Whoever gets it right can then be the teacher for the next round and can choose the next person. You could adapt this and play it as wink murder or as heads down, thumbs up.

10 Posez les têtes! Le prof touche une personne! Levez les têtes!
Put your heads down. The teacher touches one person. Put your heads up. Levez les têtes!

11 Tout le monde pose la question “C’est qui?”
Dévinez la persone! E.g. “C’est Anna?” Everyone asks the question, “C’est qui?” (who is it?), Guess the person e.g. Is it Anna?

12 Le prof répond… Oui, c’est Anna! Non, ce n’est pas Anna!
The teacher answers – no it’s not Anna or yes, it’s Anna! You can get the class to say this together by shaking your head for non and nodding for yes and getting them to all give the response together.

13 French First Level Les jours de la semaine Les mois de l’année
Les anniversaires

14 Vocabulary Days of the week
This will have been done in the Early level but has been included as revision. C’est quel jour? What day is it? C’est It’s lundi Monday mardi Tuesday mercredi Wednesday jeudi Thursday vendredi Friday samedi Saturday dimanche Sunday NB: Days of the week do not have capital letters in French

15 Vocabulary Months of the year C’est quel mois? What month is it?
C’est It’s janvier January février February mars March avril April mai May juin June juillet July août August septembre September octobre October novembre November décembre December NB: Months of the year do not have capital letters in French

16 Vocabulary Dates and birthdays Quelle est la date? What is the date?
C’est lundi deux mai It’s Monday 2nd May Le premier The first C’est mon anniversaire It’s my birthday C’est ton anniversaire It’s your birthday Joyeux anniversaire! Happy birthday!

17 C’est quel jour? What day is it?

18 C’est lundi lundi

19 C’est mardi mardi

20 C’est mercredi mercredi

21 C’est jeudi jeudi

22 C’est vendredi vendredi

23 C’est samedi samedi

24 C’est dimanche dimanche

25 C’est quel mois? What colour is it?

26 C’est janvier

27 C’est février

28 C’est mars

29 C’est avril

30 C’est mai

31 C’est juin

32 C’est juillet Le 14 juillet is Bastille Day in France hence the fireworks. You can watch a clip of Bastille day and the fireworks at the Eiffel Tower here:

33 C’est août Août sounds like the Scottish oot as in - it’s nice to get oot and aboot in août 

34 C’est septembre

35 C’est octobre A noter! You pronounce the T on C’est when the next word starts with a vowel!

36 C’est novembre

37 C’est décembre

38 Le détective premier = 1st What colour is it?

39 Quelle est la date? What colour is it?

40 C’est lundi deux mai Monday 2nd May What colour is it?

41 C’est jeudi onze août Thursday 11th August What colour is it?

42 C’est dimanche vingt janvier
Sunday 20th January What colour is it?

43 C’est vendredi neuf juillet
Friday 9th July What colour is it?

44 C’est mercredi trois juin
Wednesday 3rd June What colour is it?

45 C’est lundi premier mars
Monday 1st March What colour is it?

46 Charades des dates! 1. Prend une carte 3. Mime la date E.g.
Le premier mai 2. Lis la date

47 PLAY YOUR DATE RIGHT!

48 Plus tôt ou plus tard? lundi le huit janvier jeudi le vingt juin
samedi le dix mai samedi le dix-sept mai le premier juillet Plus tôt ou plus tard? NICE TO SEE YOU! TO SEE YOU…

49 Chapeau mes amis! Jouons encore!

50 HIGHER OR LOWER? Plus tôt ou plus tard? jeudi le cinq décembre
samedi le deux février dimanche le dix avril vendredi le quatorze novembre lundi le premier octobre

51 Bravo tout le monde! Vous êtes super!

52 C’est ton anniversaire
It’s your birthday!

53 C’est mon anniversaire
It’s my birthday!

54 Mon anniversaire c’est le…
My Birthday is the…

55 Joyeux anniversaire!

56 Joyeux anniversaire. Joyeux anniversaire. Joyeux anniversaire
Joyeux anniversaire! Joyeux anniversaire! Joyeux anniversaire! Joyeux anniversaire!

57 Links to 2 happy birthday songs

58 Embedding the language
As you learn the days of the week and then the months, start to use them at the start of everyday for the date in French. There are days and months cards in the extra resources section of the website which you can print off to support this. Work up to the full date in French!

59 Les jours de la semaine Links to an animated video and a song for days of the week. Il y a 7 jour dans la semaine, il y a sept jour (there are 7 days in the week, there are 7 days in the week)

60 Lundi, mardi, mercredi Jeudi, vendredi Samedi, dimanche Il y a sept jours Dans la semaine Il y a sept jours! Monday, Tuesday, Wednesay, Thursday, Friday Saturday, Sunday There are seven days In the week

61

62 Janvier, février, mars, avril
Mai, juin, juillet Août, septembre, octobre Novembre, décembre C’est les douze mois de l’année! January, February, March, April May, April, June, July, August, September, October November, December It’s the 12 months of the year!

63 French 1st Level The Weather

64 Quel temps fait-il? What is the weather like?

65 Il fait beau!

66 Il fait chaud!

67 Il fait froid

68 Il fait gris

69 Il pleut

70 Il neige!

71 Il y a du vent

72 Il y a du soleil

73 Quel temps fait-il?

74 Oui! Il fait beau! 

75 Quel temps fait-il?

76 Oui! Il neige! 

77 Quel temps fait-il?

78 Oui! Il pleut! 

79 Quel temps fait-il?

80 Oui! Il fait chaud! 

81 Quel temps fait-il?

82 Oui! Il fait froid! 

83 Quel temps fait-il?

84 Oui! Il y a du soleil! 

85 Quel temps fait-il?

86 Oui, bravo tout le monde! Il y a du vent! 

87 Quel temps fait-il? Fancy dress game.
Select a range of props which match the different weather types (e.g. sunglasses, hat and scarf, warm coat, bucket and spade, umbrella etc.) Pupils sit in a circle with all items placed in the middle. One pupil goes to the centre. All pupils chant, “Quel temps fait-il?” Teacher (or pupil) calls a weather in French. Pupil in the centre puts on an item of clothing which matches that type of weather.

88 Weather snap! Pupils have different weather symbol cards on their desks/in a group Class ask the question “Quel temps fail-il?” Teacher says a weather type and they have to slap the card (or hold up the correct one!). As they grow in confidence they can be asked to individually choose a weather.

89 Quel temps fait-il? Charades
Teacher teaches actions to each of the weather phrases e.g. shivering for cold, putting up an umbrella for rain etc. Class chant question “Quel temps fait-il?” Teacher then says a weather phrase and class do the mime as a group. Pupils then take over saying the weather phrase. Teacher then models miming a weather and pupils have to guess which one it is. Pupils then mime for others in class.


Télécharger ppt "Aujourd’hui c’est mercredi vingt-neuf octobre"

Présentations similaires


Annonces Google