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La Revue Qualité du 09 MAI 2012 Partie 1 Olakala : 6.8 /10 le barbu christian 02/05 au 03/05 l'accueil et la qualité de la prestation petit déjeuner ne.

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1 La Revue Qualité du 09 MAI 2012 Partie 1 Olakala : 6.8 /10 le barbu christian 02/05 au 03/05 l'accueil et la qualité de la prestation petit déjeuner ne correspond pas du tout à l'image que l'on peut avoir d'un novotel. Okada Jane 02/05 au 03/05 The cleaning products do not leave a very nice odor in the rooms. Sometimes the water is too hot or too cold and the water is always going on to floor. The temperature in room is very inconsistent HEDGER MARY 03/05 au 04/05 As a Delta crew member I stay here several times a month. My colleagues and I all share similar complaints, i.e, the heating and air conditioning irregularities, the long waits for our keys at check-in, the plumbing issues(EVERY shower leaks water on the floor. This water then gets under the carpet and we frequently suffer from congestion, presumably from mold or mildew hiding under the carpet;the foul smells coming from the drains and lavatory sink areas, etc.) and the very long waits for the elevators. The staff is extremely helpful and very pleasant, and I cannot recall a crew member complaining about anyone personally. BURGESS CLAUDIA 03/05 au 04/05 Dear Novotel, I am a Delta crew member and I am in your hotel more than I am in my own home in the USA. I love France and your city. Your staff is wonderful, however the main management needs to look at what we as guests have to live with at your HOUSE. First, of all why do we have to wait so long to get our rooms? Suite… Suite…Delta has these rooms booked way in advance and by large numbers. I don't seem to see other guests waiting in the lobby for hours for their rooms. Shame on you! Once again the staff is wonderful and they shouldn't have to say "Sorry" because you can't fix problems. After hours of waiting we go to rooms that are hot, smelly, dirty, the beds are terrible and always make noise and pop up when you get off of them, the SMELL of gas is terrible and the water is smelly as well. It is awful when you wash your face when you come in and sleep for hours and the drain in the bathroom doesn't ever drain. Even all night long, wake up next morning same water same problem. The rooms never cool off and the fans are always dirty when I get one. Forget it! Honestly, you have a great product and a PERFECT STAFF help them and make your guest stay WONDERFUL!!!!!!! I would not have you come to my house and have these problems for you! Fix your problems ask any crew member and we will be honest to you because we have the same issues and we want our passengers to be happy and come back and fly with us. I want the same for you. Do what you know is right not let things slide by. Thank you for the survey! I am glad to help anytime. I hate to complain but you have given me the chance to do it. Again, your STAFF deserves to be told what a good job they do. They can only work with what you give them as management.

2 La Revue Qualité du 09 MAI 2012 Partie 2 Olakala : 6.8 /10 salimon vincent 03/05 AU 04/05 Rénover les chambres. Diependaal Fait Rob / Michele Satis 04/05 au 06/05 2 nuits au cours d'un son très dur et tranchant dans la salle qui fit tressaillir nous éveillé et effrayant pour les enfants a été ce qui rend difficile de dormir à nouveau venu. Semblait venir par l'intermédiaire du système de climatisation, sonnait comme le même genre de bruit comme un détecteur de fumée. Technicien n'a rien trouvé. Nous étions dans le milieu de la nuit proposé une autre chambre, mais avec des enfants s'nacht mouvement n'est pas vraiment souhaitable! Conseiller pour regarder ce, depuis toutes les chambres, dont 818 utilisent ce n'est pas aussi agréable connaîtront. (google trad du neerlandais) Curtis Lisa 01/05/12 Just want to feel like it matters that I stay at this hotel, and not just by Winston. Sometimes when I ask about receiving the Delta discount offered I get the feeling that I am putting out the staff. I do want to say that on occasion I have felt very welcome here and that does not go un-noticed KYRHOS GREG 05/05 au 06/05 check in time for crew a little faster Jobard Louis 06/05 au 07/05 Chambre plus grande, la 2511 est toute petite. Impossible de poser une valise ouverte sur un support à hauteur. Placard minuscule à modifier. Rajouter des cintres. Modifier la programmation des ascenceurs. De Groot J. A. 30/04 01/05 La salle à manger pour le petit déjeuner sur le troisième étage était totalement sombre. Pas ce à quoi nous nous attendons à partir de d'autres Novotel (limges, Orléans, Bourges, Toulouse et Maastricht) La gamme de petit-déjeuner est nettement moins bien. Tabe Paul 01/05 02/05 Fire the housekeeping who did our room Rossi Montalbetti Francesca 01/05/12 L’état du canapé n’est pas acceptable car il est très inconfortable. Je pense qu’il devrait être remplacé. Merabet Raphaele 01/05/12 Moins d’attente avant de passer la commande au restaurant. Bowman Deborah 01/05/12 The filters need to be cleaned so that the air conditioning is colder during hot summer months. Castellan Ferruccio 01/05/12 Avoir une belle salle de bains bidet, oreillers et matelas les plus confortables Biro Florence 01/05/12 Je suis déjà titulaire d'une carte A-Club (c'est pour cela qu'on ne me l'a pas proposée). Nous avons trouvé que par rapport à d'autres Novotel celui-ci donne une idée d'utilisation très intensive (c'est évidemment très grand et c'est Paris) et le décor n'est pas toujours net à tous les endroits. Aussi, la rénovation n'a pas touché toutes les parties de l'hotel et ceci est bien dommage (ascenseur, restaurant, serrures des portes, etc.). La moquette n'est pas toujours très propre dans les parties communes. Le prix de 7h de parking (26 €) est un peu exagéré! L'état de désolation du quartier est assez déplorable mais ceci est indépendant de la gestion Novotel.

3 La Revue Qualité du 09 MAI 2012 Partie 3 “Bon emplacement” le 4 mai 2012 J'ai passé 3 nuits en avril avec ma fille. L'hôtel était propre et le personnel est très sympathique et utile. Emplacement très pratique, à proximité de la Tour Eiffel, à 20 minutes à pied. Nous avons demandé un étage élevé qui nous avons eu avec vue magnifique sur la tour et la rivière. Seule critique, c'est quand on commande un petit déjeuner très tôt le matin pour notre chambre n'était pas arriver au moment qu'il précise. Ce n'est pas clair sur la carte qui vous accrocher à votre porte. Nous avons dû laisser cinq minutes après il est arrivé. Je voudrais ajouter que le petit déjeuner qui n'arrive était magnifiquement présenté. “Nice stay” le 2 mai 2012 I stayed in the hotel for 9 days, it was very good. For this price hotel is one of the best hotels in Paris. It has good location, just 10 mins by walk from RER station "Champs de Mars. Tour Eiffel" and 20 mins from Eiffel Tower. The hotel was clean, service was good. I had some problems with card to unlock my room because it was demagnetizing all the time & i had to come back to lobby to magnetize it, but stuff was polite and very helpfull. The room was very clean, i dont have any сlaims. Meal was like meal in all hotels for breakfast, you should understand that its not michelin star restaurant. In general, wide choice so you can choose easily smth. This hotel is really 4 stars hotel. There is wi-fi in lobby and its free, works properly. This hotel is really 4 stars hotel. “Good but one killing issue” le 28 avril 2012 The hotel is rather above average for a Novotel and well located in Paris. BUT not having wifi in the rooms. Only way to connect with an Ipad or Iphone etc is in the lobby, which actually is looking like sometime the hall of a train station with dozen of people trying to connect. There is internet in the room but with a cable only. For me this is a killing thing and I will not come back there. TripAdvisor: 70%

4 La Revue Qualité du 09 MAI 2012 Partie 4 “Excellent” le 2 mai 2012 Séjour de trois jours, avec ma famille, fantastique. Hôtel agréable, service impeccable réception efficace et toujours disponible. Parfait pour les familles souhaitant profiter d'un moment magique de relax dans un hôtel à quelques pas de la Tour Eiffel, mais bien relié au centre. Un merci spécial à tout le personnel dans la zone de réception. Un grand merci à Joseph Prestipino, pour sa volonté et encore plus pour son dévouement à répondre à chaque besoin, fournir des conseils précieux sur les principaux sites d'intérêt historique / culturelle. Un....cher grand ami à Paris! “J'adore cet endroit!” le 6 mai 2012 Mon mari et moi avons séjourné ici la semaine dernière pour une nuit car notre agence de voyage a fait une erreur et nous avons dû avoir une nuit supplémentaire. J'aurais bien voulu rester ici tout le temps ! Le personnel est super... belles chambres immenses ! Vous ouvrez la fenêtre et il y a la tour Eiffel ) je vous recommande vivement cet endroit... très abordable et à 10 min à pied de la tour Eiffel “Great Location” le 5 mai 2012 2 Great location. Only having 3 days, we were able to get around Paris easily from here. The Eiffel Tower was within a short walk, along with public transportation, restaurants. Staff were very helpful. Definitely would stay here again. Best Comment


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