La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

WORKING WITH ESL LEARNERS BY: NICOLLE MARTIN. ESSENTIAL QUESTIONS: How can we maximize the learning potential of our ESL students? Is it an added task?

Présentations similaires


Présentation au sujet: "WORKING WITH ESL LEARNERS BY: NICOLLE MARTIN. ESSENTIAL QUESTIONS: How can we maximize the learning potential of our ESL students? Is it an added task?"— Transcription de la présentation:

1 WORKING WITH ESL LEARNERS BY: NICOLLE MARTIN

2 ESSENTIAL QUESTIONS: How can we maximize the learning potential of our ESL students? Is it an added task?

3 PLEASE READ AND ANSWER THE PROMPT: Les chercheurs médicaux, les entreprise cosmétiques et autres souvent font des expériences sur animaux. Beaucoup de gens pensent que l'expérimentation sur les animaux est mauvais et doit être arrêtée immédiatement, parce que les animaux sentent la douleur, et il existe des autres alternatives. Comment vous sentez-vous? Donnez votre position et expliquer vos raisons

4 PLEASE READ AND ANSWER THE PROMPT: Les chercheurs médicaux, les entreprise cosmétiques et autres souvent font des expériences sur animaux. Beaucoup de gens pensent que l'expérimentation sur les animaux est mauvais et doit être arrêtée immédiatement, parce que les animaux sentent la douleur, et il existe des autres alternatives. Comment vous sentez-vous? Donnez votre position et expliquer vos raisons

5 PLEASE READ AND ANSWER THE PROMPT: Medical researchers, cosmetic companies, and others often perform experiments on animals. Many people feel that experimentation on animals is wrong and should be stopped immediately because animals do feel pain, and there are other alternatives. How do you feel? State your position and explain your reasons.

6 Do’s Put yourself in their shoes Enunciate clearly Be aware of cultural differences Protect your student’s self- concept Seek out abundant visuals that match your curriculum Repeat and rephrase Incorporate hands-on learning Have the student make flash cards Don’ts Asking someone to translate everything into the student’s native language Giving more time on an assignment with no added instruction or explanation Allowing a student NOT to complete a task or assignment

7 WHAT SHOULD I KNOW Acculturation: https://www.youtube.com/watch?v=K99hLxNvDrY&index=10&list=PLPvGwTLrZL36k 0mEPdg97WMNohMFKlJXR

8 RESOURCES UDL: UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING

9 RESOURCES

10 RESOURCES CONTINUED Lesson Planning: http://lessonbuilder.cast.org/ MATH: http://go.hrw.com/math/midma/gradecontent/manipulatives/Glossary/Glossary.html ?sz_term=undefined http://go.hrw.com/math/midma/gradecontent/manipulatives/Glossary/Glossary.html ?sz_term=undefined SOCIAL STUDIES: http://www.glencoe.com/sec/socialstudies/mlg/mlg.php?letter=A&site=18&language=9 http://go.hrw.com/gopages/ss-gc.html SCIENCE: http://www.glencoe.com/sec/science/mlg/mlg.php?site=20&letter=A&language=4 Search Engine: http://www.2lingual.com/2lingual-google/ VIDEOS: http://esp.brainpop.com/arte_y_musica/artistas_y_musicos/frida_kahlo/


Télécharger ppt "WORKING WITH ESL LEARNERS BY: NICOLLE MARTIN. ESSENTIAL QUESTIONS: How can we maximize the learning potential of our ESL students? Is it an added task?"

Présentations similaires


Annonces Google