La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Lterrillmiwla.wikispaces.com Laura Terrill, MIWLA 2015 1.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Lterrillmiwla.wikispaces.com Laura Terrill, MIWLA 2015 1."— Transcription de la présentation:

1 lterrillmiwla.wikispaces.com Laura Terrill, MIWLA 2015 1

2 Bringing the pieces together…. Laura Terrill, MIWLA 2015 2 ??????

3 What is the ideal city? Laura Terrill, MIWLA 2015 3

4 Une journée à Angers Laura Terrill, MIWLA 2015 Students list words and phrases they associate with the images. Gain Attention/Input 4

5 Y a-t-il….? Il y a ou il n’y a pas de......? Is there? There is or there isn’t….. Laura Terrill, MIWLA 2015 5

6 Comment est Angers? Laura Terrill, MIWLA 2015 J'y vis depuis que j'ai 18ans, (et j'en ai 43) C'est une ville calme, très bien achalandée si tu aimes les petites boutiques, il y en a pour tout les gouts du baba-cool aux très chic..ecoles dans tous les coins de la villes, cuisine scolaire public, bien d'après mes enfants qui y mange tous les jours..Bars, je ne les fréquente pas mais je sais qu'il y a de tout aussi…Restaus, (que l'embaras du choix, marocains, turc, végétaliens, canadiens, médiéval, resto à viande etc..) Pour aller à la mer, nous y allons souvent, il faut 1h15 direct par l'autoroute pour te rendre sur la cote atlantique.. voilà ce que je peux te dire.. Bis CLo http://forum.aufeminin.com/forum/preschezvous19/__f1943_preschezvous19- C-est-comment-angers-quelle-distance-par-rapport-a-la-mer.html 6

7 Comment est Angers? Laura Terrill, MIWLA 2015 I have been living here since I was 18 years old, (and I am 43) It is a quiet town, very well stocked if you love the little shops, there is something for all tastes of hippie with very chic..schools in every corner of the city, public school cafeterias, good according to my children who eat there every day..Bars, I do not frequent them but I know there are many... restaurants (so many choices, Moroccan, Turkish, vegan, Canadian, medieval, meat restaurant etc..) To go to the sea, we go often, it takes 1:15 by highway to get you to the Atlantic coast.. this is what I can tell you.. Kisses CLo http://forum.aufeminin.com/forum/preschezvous19/__f1943_preschezvous19- C-est-comment-angers-quelle-distance-par-rapport-a-la-mer.html 7

8 Laura Terrill, MIWLA 2015 Proof for Proof against Clo a 18 ans. (Clo is 18.) On peut faire les magasins. (You can shop.) Il y a beaucoup de restaurants. (There are a lot of restaurants.) Angers est près de la mer. (Angers is near the sea.) Process: 1.Students complete proof for/proof against individually. 2.They pair and compare answers. 3.They collaborate to write additional statements. 4.They combine with another pair to share statements. 5.They write 2 additional statements and exchange with another pair. 8 Clo a 43 ans.

9 D’après Clo, qu’est-ce qu’il y a à Angers? According to Clo, what is there in Angers? Laura Terrill, MIWLA 2015 9

10 Input Laura Terrill, MIWLA 2015 Students use a Venn diagram graphic organizer to begin to list words and phrases associated with the images. 10

11 Input Être détendu ou pressé Laura Terrill, MIWLA 2015 11

12 Provide input Laura Terrill, MIWLA 2015 12

13 Elicit Performance/ Provide Feedback Laura Terrill, MIWLA 2015 Critères pour déterminer s'il est mieux de vivre à la campagne ou en ville.  Tout est à proximité  De nombreux services publics : (la poste), les taxis les bus, infrastructures beaucoup plus accessibles.  Pour la santé, ce n'est pas bon respirer pollution.  Au point de vue de lanature, on peut se balader dans des endroits en plein air, faire du sport dehors, du jardinage dans le jardin.  Vie plus stressante parce qu'elle est plus agitée, il y a plus de mouvements, de bruit en ville.  Au point de vue des soins: hôpitaux, pharmacies et médecins à proximité.  Vie plus paisible, endroit tranquille et moins stressant.  Ils n'ont pas autant de disponibilités pour aller se promener dans la nature, faire du jardinage, du sport.  Plus de solidarité, les voisins ne se connaissent plus, ils sont individuels. http://www.etudier.com/dissertations/Vi vre-En-Ville-Ou-à-La/186292.html 13

14 Que préférez-vous? Ville ou campagne? Laura Terrill, MIWLA 2015 Process:  Students work individually to determine which criteria are city and which are country.  Students pair to compare responses and then highlight key words for each.  Students discuss their preferences for city /country life giving specific examples. Inconvénients Avantages 14

15 Elicit Performance/Provide Feedback Using your graphic organizer, write for (2) minutes about city life and country life. Include your personal opinions and give reasons. Quick Write Laura Terrill, MIWLA 2015 15

16 Getting the most out of an authentic text  How can you best use this text in the interpretive mode?  What interpersonal conversation would students be likely to have on this topic?  What might students do in the presentational mode as a way of making learning more concrete? Laura Terrill, MIWLA 2015 16

17 Meaningful Communication  What do you know about Angers? What questions do you still have?  Talk about various cities. Begin with Angers. Discuss reasons for visiting/not visiting. Compare to an ideal city from your point of view.  Work in a small group to prepare an infommercial on the ideal city to visit. Laura Terrill, MIWLA 2015 17

18 Provide Input Laura Terrill, MIWLA 2015 Ville ou campagne? Camille, 15 ans “Je vis dans un petit village à la campagne. Je vais au collège en bus à 15 minutes environ. Dans mon village, il n’y a rien. Je retrouve mes copains dans un café dans un village à 5 minutes de chez moi. J’y vais à vélo ou mes parents me déposent. Ma ville rêvée? Pas de construction d’autoroute, d’aéroport, de grands immeubles. Je veux que la campagne soit préservée, que la nature ne soit pas abîmée, que les forêts ne soient pas coupées. Que l’on garde une certaine tranquillité pour se balader dans la forêt, faire quelques activités.” http://www.bonjourdumonde.com/blog/serbie/3/non-classe/ville-ou-campagne 18

19 Provide Input Laura Terrill, MIWLA 2015 Ville ou campagne? Pauline, 14 ans “J’aimerais une ville avec beaucoup d’espaces verts, des transports en commun agréables (propres, avec de la place assise pour tout le monde, fréquents) et faciles à prendre. Une ville belle agréable à regarder avec de l’architecture médiévale, une belle ville. Quand on est piéton, que ce ne soit pas dangereux. Une ville vivante avec des lieux de rencontres (aller au cinéma et en parler après) où l’on peut se rencontrer et discuter. J’habite un peu à l’écart de Bergerac qui est une ville moyenne dans laquelle il y a beaucoup de chose. Bibliothèque, patinoire, boutique, cinéma… Mes parents me déposent en voiture, cela ne me pose pas de problèmes. J’aimerais qu’il y ait plus d’activités pour les jeunes : des vélos en libre service pour aller d’un endroit à un autre, des balades à vélo organisées dans la ville ou encore un parcours santé pour faire du sport en libre accès.” http://www.bonjourdumonde.com/blog/serbie/3/non-classe/ville-ou-campagne 19

20 Intepretive Mode – During Reading Laura Terrill, MIWLA 2015 Process: 1.Students read text silently and write one or more questions that can be answered in the text. 2.Students pair and ask each other their questions. 3.Teacher asks non-volunteers to share a question, may write correctly as student asks question. 4.Students think and share answer with partner, teacher selects non- volunteer to answer. 5.Process continues. 6.Teacher may ask questions to address parts of the text that are essential that have not been addressed. Silent, Active, Guided and Individual 20

21 Suivre une direction Où est-ce qu'ils veulent aller ? Lisez les indications et trouvez les destinations. Laura Terrill, MIWLA 2015 la banque le cinéma la pharmacie la poste le café un feu la boulangerie 21

22 10. figure souvent parmi les listes des villes les plus romantiques de la planète. Pour les Américains surtout, représente un heureux mélange de charme européen et de culture nord-américaine. Pour les sorties en tête à tête, au restaurant, dans un bar ou au concert, n’a pas son pareil. Les dix plus belles villes du monde http://ma- planete.com/blog/view/id_33237/title_LES%20DIX%20PLUS%20BELLES%20VILLES%20DU%20M ONDE/ Laura Terrill, MIWLA 2015 Montréal 22

23 Working with video - vocabulary  Show the video without images or show the video without sound.  Ask students to list words and phrases they think they will hear based on the images  Alternatively, show images and ask them to predict what the song is about based on the images. Laura Terrill, MIWLA 2015 23

24 What is it about? Laura Terrill, MIWLA 2015 24

25 Shakira – La La La Laura Terrill, MIWLA 2015 25

26 Consider the symbolism Tackle one at a time… Use of color vs black and white Animals Flags Smiles Drums Soccer Ball Ask for reasons or offer choices that suggest reasons. Laura Terrill, MIWLA 2015 26

27 Shakira What do you know about Shakira from the song? How do you know it? Laura Terrill, MIWLA 2015 27

28 Letra – cloze activity Toda mi vida, fue así Yo a ti te busqué Hasta que llegaste Con esa boca que Dios te ha dao Ni obligada, podría dejarte Las ganas de ti, me devoran Los segundos de todas las horas Tus dos luceros son los que quiero Sin tus ojos azules me muero Ven y bésame mucho El mundo no importa La noche comienza No no no pares ahora What words would you leave out? Laura Terrill, MIWLA 2015 28

29 Cloze Activity Drop words that are known and obvious from context. La la la la la I dare ________ Feel how the planet's Become one Beats like a _______ To the same rhythm Hear the whistle _____ the ball The entire world Soars like an _______ In Rio we play Like we ________ Laura Terrill, MIWLA 2015 Word bank (only if necessary) drum eagle you kick dance you drum Kick eagle dance 29

30 Laura Terrill, MIWLA 2015 30

31 Homework or silent in class reading for cognates….. summarize in English, focused discussion in Spanish Laura Terrill, MIWLA 2015 31

32 Go to website…. Have students figure out number…… Laura Terrill, MIWLA 2015 32

33 Laura Terrill, MIWLA 2015 33

34 Presentational Writing Students write summary of video, retelling the story is simple sentences. Shakira sings. She likes soccer. She is Columbian. There are soccer players, animals. A little boy plays soccer, etc. Students work in pairs or groups to add a verse to the song, change the chorus, etc. Laura Terrill, MIWLA 2015 34

35 Interpersonal  Students pair to discuss the song, soccer and Shakira. They comment on things they like and don’t like with regard to the video, favorite parts, etc. They give their opinions about soccer and/or other sports. Finally, they comment on Shakira and share information they know about her. Laura Terrill, MIWLA 2015 35

36  Lyrics: http://www.dicelacancion.com/letra-la-la- la-shakirahttp://www.dicelacancion.com/letra-la-la- la-shakira  Philanthrophy http://www.shakira.com/philanthropy http://www.shakira.com/philanthropy  World Food Programhttp://cdn.wfp.org/2014/shakira-give- school-meals/http://cdn.wfp.org/2014/shakira-give- school-meals/  US Weekly – Article about song  http://www.usmagazine.com/entertainment/news /shakira-la-la-la-brazil-2014-son-milan-video- 2014225 http://www.usmagazine.com/entertainment/news /shakira-la-la-la-brazil-2014-son-milan-video- 2014225 Laura Terrill, MIWLA 2015 36

37 performance interpretive perspectives proficiency connections interpersonal Laura Terrill, MIWLA 2015 37

38 What were your goals for today? Laura Terrill, MIWLA 2015 38

39 “Learning to speak another's language means taking one's place in the human community. It means reaching out to others across cultural and linguistic boundaries. Language is far more than a system to be explained. It is our most important link to the world around us. Language is culture in motion. It is people interacting with people." Sandra Savignon Communicative Competence: Theory and Classroom Practice Laura Terrill, MIWLA 2015 39

40 Laura Terrill World Language / ELL Consultant Email: lterrill@gmail.comlterrill@gmail.com Wiki: lauraterrill.wikispaces.com lterrillmiwla.wikispaces.com The Keys to Planning for Learning: Effective Curriculum, Unit and Lesson Design http://www.actfl.org/publications/books-and-brochures/the-keys-planning-learning


Télécharger ppt "Lterrillmiwla.wikispaces.com Laura Terrill, MIWLA 2015 1."

Présentations similaires


Annonces Google