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Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT.

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1 Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT AVIATION Proprietary Data. EAPAS 5-7 NOV 2002 Direction Service Clients Division FALCON DASSAULT : AGING MANAGEMENT DASSAULT : AGING MANAGEMENT Dassault involvement in ATSRAC activities Processes in use Processes in development

2 Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT AVIATION Proprietary Data. EAPAS 5-7 NOV 2002 Direction Service Clients Division FALCON DASSAULT : AGING MANAGEMENT DASSAULT : AGING MANAGEMENT Aldo Pezzetta Systems platform engineering manager is member of the WG#6 since 2001 Dominique Bellon Dassault Aviation,Karl Eisenmenger Dassault Falcon Jet and Michel Larhantec Dassault Falcon Service are members of the WG#10 Dassault participates actively in these groups and organized a survey on 9 airplanes OEM Final Report has been presented in Wichita

3 Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT AVIATION Proprietary Data. EAPAS 5-7 NOV 2002 Direction Service Clients Division FALCON DASSAULT : AGING MANAGEMENT DASSAULT : AGING MANAGEMENT processes in place  definition phase  endurance test  analogy with existing items  experience in operation  manufacturers experience  operational phase  follow up of the fleet

4 Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT AVIATION Proprietary Data. EAPAS 5-7 NOV 2002 Direction Service Clients Division FALCON DASSAULT : AGING MANAGEMENT DASSAULT : AGING MANAGEMENT fleet followed  military  oldest airplanes still in operation are Mirage 5 (33 years old) operated in tropical severe conditions  business  Mystere 20 are operated since 1965  538 F20 and F50 are followed followup of the fleet  Operators reports  FSR reports  Repair stations reports  removal data collecting

5 Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT AVIATION Proprietary Data. EAPAS 5-7 NOV 2002 Direction Service Clients Division FALCON DASSAULT : AGING MANAGEMENT DASSAULT : AGING MANAGEMENT removal data recording  FIT (military defect recording) database  Service Reports database  Tear Down Reports incidents reported

6 Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT AVIATION Proprietary Data. EAPAS 5-7 NOV 2002 Direction Service Clients Division FALCON DASSAULT : AGING MANAGEMENT DASSAULT : AGING MANAGEMENT Analysis of incidents  search of the root causes  periodic meetings between certification and engineering departments  reporting to the authorities of the action taken Analysis of the removal data  evolution of MTBF  trends in TDRs

7 Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT AVIATION Proprietary Data. EAPAS 5-7 NOV 2002 Direction Service Clients Division FALCON DASSAULT : AGING MANAGEMENT DASSAULT : AGING MANAGEMENT Investigations program  for incidents analysis  when MTBF shows a significant evolution  for the optimization of the TBO of items  Landing gears 10 to 12 years  F2000 alternators

8 Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT AVIATION Proprietary Data. EAPAS 5-7 NOV 2002 Direction Service Clients Division FALCON DASSAULT : AGING MANAGEMENT DASSAULT : AGING MANAGEMENT Fleet Issues  Studies of improvements  definition changes (SB,modification of items)  quality assurance improvements  maintenance changes –TBO –life limits –inspection periodicity –inspection enhancements –Overhaul procedures (CMM processes changes)

9 Ce document est la propriété intellectuelle de DASSAULT AVIATION. Il ne peut être utilisé, reproduit, modifié ou communiqué sans son autorisation. DASSAULT AVIATION Proprietary Data. EAPAS 5-7 NOV 2002 Direction Service Clients Division FALCON DASSAULT : AGING MANAGEMENT DASSAULT : AGING MANAGEMENT developments for 2003  sampling of "on condition" items during 3C and 4C visits  metallic and composite pipes  mechanical parts  investigations with the vendors  analysis of wear  aging of seals  conclusions and proposals


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