La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the."— Transcription de la présentation:

1 Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the box at the bottom. You will have to sometimes write full sentences. Copy carefully, not all the words you need are there though.

2 Starter correction. Dans ma ville il y a un cinéma Dans ma ville il y a une patinoire Dans ma ville il y a des magasins Dans ma ville il y a un château Dans ma ville il y a un café Dans ma ville il n’ y a pas de Stade Dans ma vill il n y pas de centre de loisir

3 Starter correction continues. Dans ma ville il y a un centre commerciale Dans ma ville il y a une piscine Dans ma ville il n’y a pas de marché Dans ma ville il n’y a pas d’hôtel Translation 1. Spend the afternoon on the lake side. 5. Go dancing with my friends 2. Take a walk in the public garden. 6. Go fishing with friend and later watch 3. Do shopping in the shopping centre. a football match 4. Watch a film with friends 7. Visiter des musées

4 Les objectifs SOME might be able to create more complex sentences using adjectives and connectives and a modal verb. ALL will be able to be able to say what there is in our town. MOST should be able to use adjectives to describe places in town and what you can do there. E Basic And short sentences Present tense E Basic And short sentences Present tense D More details Clear message Connectives are used D More details Clear message Connectives are used C More connectives are used to make longer sentences. Opinions are given. Much more relevant details.Appropriate style C More connectives are used to make longer sentences. Opinions are given. Much more relevant details.Appropriate style

5 J'habite à Bath. C'est une ville agricole dans le sud-ouest de l'Angleterre. C’est une ville très ancienne mais industrielle et historique aussi. À Bath, il y a des parcs, un centre sportif et plusieurs restaurants, mais il n'y a pas de patinoire. Le centre sportif est bien équipé et spacieux. J'aime ma ville parce que c’est touristique et intéressant et il y a beaucoup de choses à faire. Par exemple, on peut faire les magasins, on peut se promener en bateau et aussi visiter la cathédrale ou les bains romains. Il y a aussi beaucoup d'écoles et de collèges ainsi qu'une université moderne. Je pense que c'est une ville très calme mais animé malgré les touristes. Cependant, pour améliorer la ville, on a besoin d'une patinoire. Exercise 1

6 Les adjectifs In pairs, find the English for each adjective (Try not to use the dictionary) In French, most adjectives come after the noun. There are two different spellings for each adjective in French: masculine and feminine: Eg: un petit café (a small café) une petite banque (a small banque)

7 Mini plenary Who is able to say what there is in their town ? Are we now able to use adjectives to describe places in town and using a modal verb to say what you can do there.

8 The modal verb pouvoir Écris en français 1) À Bath, on peut faire les magasins au centre commercial. 2) À Bath, on peut visiter la cathédrale et le musée. 3) À Bath, on peut boire un café. 4) À Bath, on peut aller au cinéma. 5) À Bath, on peut aller au zoo. 6) À Bath, on peut se promener en bateau. 7) À Bath, on peut se promener dans les parcs. 8) À Bath, on ne peut pas faire du ski. In Bath, we can go shopping at the shopping centre. In Bath, we can visit the cathedral and the museum.. In Bath, we can drink coffee. In Bath, we can go to the cinema. In Bath, we can go to the zoo. In Bath, we can go on a boat trip. In Bath, we can have a walk at the parcs. In Bath, we cannot go skiing.

9 The infinitive is the form of the verb that you can find in a dictionary. In English, it starts with ‘to’ eg to jump, to skip In French, the infinitive of verbs ENDS in: -er -ir -re

10 You may already know that after OPINIONS, you use the INFINITIVE of the verb:- eg j’aime jouer au golf j’adore faire du ski opinion infinitive

11 ‘ on peut’ + infinitive means ‘one can...’ Example: Dans ma ville, on peut voir (la tour). =In my town, one can see (the tower) Infinitive

12 Dans ma ville, on peut voir....Dans ma ville, on peut voir le musée

13 Dans ma ville, on peut voir....Dans ma ville, on peut voir le château

14 Dans ma ville, on peut voir.... Dans ma ville, on peut voir la cathédrale

15 You can use different verbs after ‘on peut’

16 Dans ma ville, on peut aller à....Dans ma ville, on peut aller à la piscine

17 Dans ma ville, on peut aller à....Dans ma ville, on peut aller au cinéma Don’t forget! à + le = au

18 Dans ma ville, on peut visiter...Dans ma ville, on peut visiter la plage

19 To make a sentence NEGATIVE: On NE peut PAS + infinitive EG On ne peut pas faire du patin à glace.

20 To summarise: on peut = one/you can On ne peut pas = one/you cannot visiter = visit aller à = go to voir = see

21 1.Au musée, on peut voir les dinosaures (voir / faire/ jouer). 2.A Tesco on peut acheter (visiter / acheter / voir). 3.A St Clere’s on ne peut pas nager dans la piscine ( manger / boire / nager ). Translation 4.A Bath, on peut fair du shopping au centre commerciale 5.A Bath, on peut visiter la cathedrale et le musée. 6.A Bath, on peut boire du café 7.A Bath, on peut aller au cinéma. 8.A Bath, on peut faire de la promenade au parc. 9.A Bath, on ne peut pas faire du ski.

22 Exercise 3 Work in groups and produce a short but detailed paragraph (30 words). Decide who in your group should present the paragraph. Your peers will grade your presentation with reasons.  Use the orange sheet to help you make more complex sentences. You may also use the grades sheet to direct you to make your paragraph to a top grade one.  Include places in town, adjectives  What you can do (or NOT!) in your town (use ‘on peut’ / ‘on ne peut pas’)  Include connectives + opinions

23 Les objectifs SOME might be able to create more complex sentences using adjectives and connectives and a modal verb. ALL will be able to be able to say what there is in your town. MOST should be able to use adjectives to describe places in town and what you can do there. E Basic And short sentences Present tense E Basic And short sentences Present tense D More details Clear message Connectives are used D More details Clear message Connectives are used C More connectives are used to make longer sentences. Opinions are given. Much more relevant details.Appropriate style C More connectives are used to make longer sentences. Opinions are given. Much more relevant details.Appropriate style

24 DEVOIR Extend the piece of writing done in class today to a B grade. Include: A variety of connectives are used to link sentences Opinions are given with reasons More relevant details More than one tense Time phrases Complex ‘B’ structures Extend the piece of writing done in class today to a B grade. Include: A variety of connectives are used to link sentences Opinions are given with reasons More relevant details More than one tense Time phrases Complex ‘B’ structures


Télécharger ppt "Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the."

Présentations similaires


Annonces Google