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Microsoft DynamicsTM NAV

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Présentation au sujet: "Microsoft DynamicsTM NAV"— Transcription de la présentation:

1 Microsoft DynamicsTM NAV
Stratégie et plan Produit Isabelle Saint-Martin Mehdi El Yassir Chef de produit Microsoft Dynamics NAV Consultant Avant-Vente

2 Plan d’évolution : la stratégie
Richesse fonctionnelle Facilité d'adaptation Coûts réduits Flexibilité Abordable Les grands axes La technologie Et fonctionnalités La méthodologie La spécialisation métiers  PARTIE III PLAN PRODUIT DYNAMICS NAV 5.0  PARTIE II Offre RIM  PARTIE I VERTICALISATION

3 Microsoft DynamicsTM NAV
La verticalisation

4 Une offre verticalisée en solutions métiers
Développement Solution BTP Commerce de détail Administration Services sociaux CPG Conseil en gestion Services Professionnels Consommables industriels High Tech et Électronique Commerce de gros & Distribution Agro alimentaire Automobile Équipement Industriel Travail des métaux Manufacturing Gestion à l’affaire Distribution Enterprise Portal GRH Core Gestion Financière CRM SCM Analytics

5 Exemples pour l’industrie, …
Vertical Développement Solution BTP Commerce de détail Administration Services sociaux CPG Conseil en gestion Services Professionnels Consommables industriels High Tech et Électronique Commerce de gros & Distribution Agro alimentaire Automobile Travail des métaux Équipement Industriel Automobile Equipementiers Concessionnaires Travail des métaux Transformation et fabrication Menuiserie industrielle Equipement industriel

6 … Commerce et distribution, …
Vertical Développement Solution BTP Administration Services sociaux Conseil en gestion Services Professionnels Consommables industriels High Tech et Électronique Travail des métaux Équipement Industriel Automobile Agro alimentaire CPG Commerce de gros & Distribution Commerce de détail Agroalimentaire Fruits & légumes Production et distribution de vins Champagne Mareyeurs, viticulture CPG Fournisseurs GMS Commerce de détail Chaines de magasins

7 Consommables industriels High Tech et Électronique
… Métiers du service Vertical Développement Solution Administration Services sociaux Conseil en gestion Consommables industriels High Tech et Électronique Travail des métaux Équipement Industriel Automobile Agro alimentaire CPG Commerce de gros & Distribution Commerce de détail BTP Services Professionnels Construction Service technique ou industriel Réparations SAV, location Nettoyage industriel Traitement des déchets Imprimerie Transport Transport de biens Transport de personnes

8 Verticalisation : le process de suivi
Expertise sectorielle  3 ans d’expérience ou 3 projets Microsoft Dynamics recouvrant les aspects métiers  Démarche de verticalisation déclarée Engagement à satisfaire les critères  Références clients Partenaire vertical  Ressources opérationnelles nommées (commerciales, avant-vente, consultants)  Business plan  Solution verticale validée sur la version en cours Document de conception détaillée (éditeurs), marketing Audit détaillé de la solution 2 références client validées utilisant le produit dans les 12 mois suivants la date de validation Option : Microsoft Dynamics « Design for » Tests spécifiques pour les partenaires ISV

9 Supports marketing et commerciaux sectoriels
Guides sectoriels Avis d’experts, présentation des solutions verticales, témoignages client Business Solutions Sales Scenarios Outils d’aide à la vente : vue générale, spécificités et arguments clés par secteur Présentations Sectorielles Tendances et défis du secteur, proposition de valeur de nos offres Documents d’Analyse A destination des consultants en phases de diagnostic avant-vente, aide à l’analyse les besoins de gestion par rapport au secteur d’activité

10 Une infrastructure complète, des outils
Référencer et faire connaître précisément les solutions et compétences Solution Profiles Partner Vertical Resource Center Secteurs Solution Map Solution Finder Taxonomie Microsoft Verticaux Domaines fonctionnels

11

12 Microsoft DynamicsTM NAV
RIM - Rapid Implementation Methodology

13 Les objectifs et liens avec la stratégie
Commerce de gros & Distribution Agro alimentaire Automobile High Tech et Électronique Travail des métaux Services Professionnels Services sociaux Vertical Commerce de détail CPG BTP Équipement Industriel Consommables industriels Conseil en gestion Administration Richesse fonctionnelle Facilité d'adaptation Coûts réduits Flexibilité Abordable Capitaliser sur les compétences métiers et spécialités verticales Réduire les délais et coûts de mise en œuvre Synergie et industrialisation

14 RIM : de quoi s’agit-il au juste ?
La « contribution » du produit : fonctions et outils mis à disposition Des fonctions inclues dans Microsoft Dynamics NAV 4.0 Une méthodologie appropriée Packages et modèles, procédés de mise en œuvre rapide délivrés en complément du produit Des applications multiples Préparamétrage, reprise des données Contextes de déploiements multi sites Démarches partenaires de verticalisation

15 1- Paramétrage : principes
Un questionnaire identifie les spécificités entreprise Pour déversement du paramétrage dans le progiciel Questionnaires xls/xml Des modèles délivrés (en xml) à enrichir de questionnaires personnalisés Un outil méthodologique Support d’analyse Documentation

16 2- Reprises et insertions diverses
Cas d’applications Projets : reprise de données, migrations Fonctions utilisateurs : insertion de bases clients, de produits fournisseurs à référencer… Insertions et export de données, personnalisation des jeux d’essai, … Procédés Données de base articles, clients, fournisseurs… Formulaires d’intégration, règles de correspondance Prédéfinition de modèles de référence Validation avant mise à jour

17 Comment ça marche, concrètement ?
p Étape 1 (fac) : je sélectionne les champs utiles Étape 2 : je définis des modèles de référence fixant les valeurs par défaut

18 Comment ça marche, concrètement ?
Étape 3 : je traite les erreurs éventuelles Je valide l’insertion après aperçu

19 3- Tables de référence Fichiers contenant les tables courantes (codes pays, devises...) ou sectorielles Délivrés au format xml par secteurs Manufacturing – Furniture Manufacturing – High Tech CPG – Consumer Package Goods Manufacturing – Machinery Wholesale – customer and industrial goods Importées simplement Réduit la charge globale de mise en place en industrialisant les tâches répétitives

20 4- Modèles de référence Notion de « headers » : occurrences types
Valeurs par défaut quand insertion de données Exploitables en saisie unitaire ou import de masse – ex : Clients France, étranger Entreprises, particuliers Clients internes … / …

21 5- Définition des rôles et droits utilisateurs
Gestion des droits utilisateurs Habilitations dans Navision : utilisateurs / profils (rôles), rôles / (micro) fonctionnalités Matrice des droits : cf. Navision 4.0 Tools Avec RIM : des rôles prédéfinis, 7 métiers dans l'entreprise Réception / expédition marchandises Gestionnaire de production Preneur d'ordres Acheteur Comptable Agent de recouvrement Chargé des paiements New !

22 Des bénéfices partagés
Pour les partenaires La contribution à sécuriser les projets Une meilleure utilisation des ressources Pour vous clients Le raccourcissement possible des implémentations sans renoncement au potentiel du progiciel Vers une meilleure assurance qualité Plus de visibilité sur le projet et ressources internes utiles Un projet documenté pour mieux conserver la mémoire du paramétrage et faciliter les évolutions futures Un accompagnement sur des tâches à plus haute valeur ajoutée Cela va « dans le sens de l’histoire » Une possible synergie au sein de la communauté Navision La direction vers des solutions et usages standard

23 Microsoft DynamicsTM NAV
Roadmap et actualités Produit

24 La vision, la promesse Des solutions logicielles d’une génération nouvelle Tirant parti de la technologie Focus sur rôles et fonctions Une proposition de valeur intégrale SOURCE: Bill Gates, Microsoft Business Summit Presentation, Sept. 7, 2005

25 Les impératifs fixés Porter l’activité vers les technologies du futur Mais aussi... Préserver les investissements des clients et ceux des partenaires Faciliter l'évolution des installations et réalisations (développements clients, verticalisation) Globalement, capitaliser sur l'existant et l'expérience acquise

26 Un plan commun, décliné sur chaque offre produit
Vague 1 Gestion des rôles Portails et workflows basés sur SharePoint Business intelligence Web Services Vague 2 Gestion modulaire des processus Intégration Visual Studio .Net Interface graphique Librairie de processus 2008+

27 Plan Produit Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Navision 4.02 Microsoft Navision 4.01 2007+ 2009+ Microsoft Navision 4.0 Q2 2006 Q3 2005 2005 Product release dates are subject to change

28 Plan Produit Microsoft Dynamics NAV
Gestion des rôles Portails et workflows basés sur SharePoint Business intelligence Web Services Microsoft Dynamics™ NAV 6.0 Microsoft Dynamics™ NAV 5.0 Microsoft Navision 4.02 Microsoft Navision 4.01 Gestion modulaire des processus Amélioration outils Visual Studio .Net Interface graphique Librairie de processus 2008+ Microsoft Navision 4.0 2007+ Q2 2006 Q3 2005 2005 Product release dates are subject to change

29 Microsoft Dynamics NAV 4.0
Microsoft Dynamics NAV 4.0 (incluant les services packs) Interface familière Outlook 2003 Intégration avec Microsoft Office Portails employés, basés sur SharePoint Fonctionnalités à valeur ajoutée Outils décisionnels intégrés, basés sur Microsoft SQL server Rapid Implementation Methodology : implémentations rapides et efficaces Rôles et fonctions utilisateurs Portails et processus collaboratifs Business intelligence, outils SQL Looking back over the past 12 to 18 months, our development activities have resulted in the successful release of Microsoft Navision 4.0. This release sets the stage for the upcoming Microsoft Dynamics Upgrade road map Wave 1 enhancements. More specifically, the improved user interface in Microsoft Navision 4.0 is the first step toward a role-based user experience and SQL Server–based business intelligence moves us closer to contextual business intelligence and improved insight. --end notes-- Interopérabilité via web services Prêt pour l’évolution Microsoft Dynamics

30 Microsoft Dynamics NAV 5.0
Orientation processus et workflow Fonctionnalités “Best of” Simplicité de développement et customisation Interface utilisateur optimisée Architecture 3 tiers, webservices, compatibilité .NET Nouveau poste client, plate-forme Microsoft Dynamics Nouvelle interface utilisateur, concentrée sur rôles et fonctions Toujours plus d’intégration avec Microsoft Office Intégration des technologies RFID Nouvelles fonctionnalités Traçabilité produit Valorisation des coûts Service et projets Rôles et fonctions utilisateurs Portails et processus collaboratifs Business intelligence, outils SQL Speaker Notes: The goal of the Microsoft Dynamics NAV 5.0 release is to make sure Microsoft Dynamics NAV continues to be a leading business management solutions offering for small and mid-sized companies. The release of 5.0 will complete the Microsoft Dynamics Road Map Wave 1 improvements and prepare Microsoft Dynamics NAV for the improvements in Microsoft Dynamics Road Map Wave 2. This release will include significant competitive improvements with regard to the user interface (UI). These breakthrough improvements will make the product even easier to work with and include several task-oriented roles central to Microsoft Dynamics NAV—such as a sales person, purchasing and accounting roles—that support the way Microsoft Dynamics NAV customers work. The release will be related to the 2007 release of the Microsoft Office system and include better integration with Microsoft Office as well as better usage of other Microsoft products. The scope for version 5.0 will build on four themes. For each theme a set of features and initiatives has been selected to help in meeting the goal of the theme. The four themes are described below. Increase Opportunity Microsoft Dynamics NAV continues to help partners expand their businesses. However, we would like to do better. We will make 5.0 even more obvious for customers to choose as their business solution by adding attractive new features and by making the product better suited for demo purposes. We will make it even more attractive for partners to promote and customize, and for partners to add their own solutions to in order to globally and locally broaden the Microsoft Dynamics NAV offering. Take Microsoft Dynamics NAV to the Future The 5.0 project will include major technological innovations for the platform of the product as well as for the user interface. The technological innovations include a three-tier and Web service–enabled architecture. This will enable for example, developers to use standard .NET development tools to access the Microsoft Dynamics NAV business logic. Innovations also include better performance by enabling execution of Microsoft Dynamics NAV business logic on the server. We will also create a new client for Microsoft Dynamics NAV by leveraging Microsoft Dynamics tools technology to prepare for the Microsoft Dynamics Road Map Wave 2. The Microsoft Dynamics client will improve security while users’ access to data will become more granular and based upon their role. The Dynamics client will enable a breakthrough role-based user interface that will drastically simplify our user’s experience with the product. Users will be presented with information that is relevant and important to their particular job. In addition, we will release Microsoft Dynamics NAV 5.0 with both the new and current clients thereby offering new and existing Microsoft Dynamics NAV partners and customers the choice of running on a complete .NET installation or the standard Microsoft Dynamics NAV installation. With these significant technological innovations, we will help ensure the success of Microsoft Dynamics NAV in the decades to come. Improve TCO Based on market feedback and customer and partner research numbers, an obvious goal for Microsoft Dynamics NAV is to lower total cost of ownership (TCO) even further. Lowering TCO will include several different initiatives: Reducing implementation time—A few months prior to shipping Microsoft Dynamics NAV 5.0 release we will release a Rapid Implementation Methodology (RIM) for partners. The goal is to make the implementation process more efficient and predictable for partners and customers by using standardization, automation, and simplification. We will also introduce additional ISS templates. Improving existing functionality—Improvements in Costing, Item Tracking, and Service Management as well as Jobs. Adding new functionality such as Alerts and Approvals, Radio Frequency Identification (RFID), Microsoft MapPoint Integration and Prepayments Reducing the time spent to upgrade from previous versions with new upgrade tools Increase Integrated Innovation We improve the way that Microsoft Dynamics NAV works like and with familiar Microsoft software. Today, Microsoft Navision 4.0 already integrates nicely with other Microsoft products such as Microsoft Commerce Gateway, Windows operating system, the Microsoft Office system and SQL Server, but it will ease daily work for partners and customers if Microsoft Dynamics NAV 5.0 takes advantage even more of Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, SQL Server and so on in the most efficient way and without customizations or adjustments. The goal is to improve efficiency and boost productivity for customers and partners. Interopérabilité via web services

31 Microsoft Dynamics NAV 5.0
Architecture 3 tiers, webservices, compatibilité .NET Nouveau poste client, plate-forme Microsoft Dynamics Nouvelle interface utilisateur, concentrée sur rôles et fonctions Toujours plus d’intégration avec Microsoft Office Intégration des technologies RFID Nouvelles fonctionnalités Traçabilité produit Valorisation des coûts Service et projets Speaker Notes: The goal of the Microsoft Dynamics NAV 5.0 release is to make sure Microsoft Dynamics NAV continues to be a leading business management solutions offering for small and mid-sized companies. The release of 5.0 will complete the Microsoft Dynamics Road Map Wave 1 improvements and prepare Microsoft Dynamics NAV for the improvements in Microsoft Dynamics Road Map Wave 2. This release will include significant competitive improvements with regard to the user interface (UI). These breakthrough improvements will make the product even easier to work with and include several task-oriented roles central to Microsoft Dynamics NAV—such as a sales person, purchasing and accounting roles—that support the way Microsoft Dynamics NAV customers work. The release will be related to the 2007 release of the Microsoft Office system and include better integration with Microsoft Office as well as better usage of other Microsoft products. The scope for version 5.0 will build on four themes. For each theme a set of features and initiatives has been selected to help in meeting the goal of the theme. The four themes are described below. Increase Opportunity Microsoft Dynamics NAV continues to help partners expand their businesses. However, we would like to do better. We will make 5.0 even more obvious for customers to choose as their business solution by adding attractive new features and by making the product better suited for demo purposes. We will make it even more attractive for partners to promote and customize, and for partners to add their own solutions to in order to globally and locally broaden the Microsoft Dynamics NAV offering. Take Microsoft Dynamics NAV to the Future The 5.0 project will include major technological innovations for the platform of the product as well as for the user interface. The technological innovations include a three-tier and Web service–enabled architecture. This will enable for example, developers to use standard .NET development tools to access the Microsoft Dynamics NAV business logic. Innovations also include better performance by enabling execution of Microsoft Dynamics NAV business logic on the server. We will also create a new client for Microsoft Dynamics NAV by leveraging Microsoft Dynamics tools technology to prepare for the Microsoft Dynamics Road Map Wave 2. The Microsoft Dynamics client will improve security while users’ access to data will become more granular and based upon their role. The Dynamics client will enable a breakthrough role-based user interface that will drastically simplify our user’s experience with the product. Users will be presented with information that is relevant and important to their particular job. In addition, we will release Microsoft Dynamics NAV 5.0 with both the new and current clients thereby offering new and existing Microsoft Dynamics NAV partners and customers the choice of running on a complete .NET installation or the standard Microsoft Dynamics NAV installation. With these significant technological innovations, we will help ensure the success of Microsoft Dynamics NAV in the decades to come. Improve TCO Based on market feedback and customer and partner research numbers, an obvious goal for Microsoft Dynamics NAV is to lower total cost of ownership (TCO) even further. Lowering TCO will include several different initiatives: Reducing implementation time—A few months prior to shipping Microsoft Dynamics NAV 5.0 release we will release a Rapid Implementation Methodology (RIM) for partners. The goal is to make the implementation process more efficient and predictable for partners and customers by using standardization, automation, and simplification. We will also introduce additional ISS templates. Improving existing functionality—Improvements in Costing, Item Tracking, and Service Management as well as Jobs. Adding new functionality such as Alerts and Approvals, Radio Frequency Identification (RFID), Microsoft MapPoint Integration and Prepayments Reducing the time spent to upgrade from previous versions with new upgrade tools Increase Integrated Innovation We improve the way that Microsoft Dynamics NAV works like and with familiar Microsoft software. Today, Microsoft Navision 4.0 already integrates nicely with other Microsoft products such as Microsoft Commerce Gateway, Windows operating system, the Microsoft Office system and SQL Server, but it will ease daily work for partners and customers if Microsoft Dynamics NAV 5.0 takes advantage even more of Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, SQL Server and so on in the most efficient way and without customizations or adjustments. The goal is to improve efficiency and boost productivity for customers and partners.

32 Microsoft Dynamics NAV 5.0
Q1 2007 Architecture 3 tiers, webservices, compatibilité .NET Nouveau poste client, plate-forme Microsoft Dynamics Nouvelle interface utilisateur, concentrée sur rôles et fonctions Toujours plus d’intégration avec Microsoft Office Intégration des technologies RFID Nouvelles fonctionnalités Traçabilité produit Valorisation des coûts Service et projets Speaker Notes: The goal of the Microsoft Dynamics NAV 5.0 release is to make sure Microsoft Dynamics NAV continues to be a leading business management solutions offering for small and mid-sized companies. The release of 5.0 will complete the Microsoft Dynamics Road Map Wave 1 improvements and prepare Microsoft Dynamics NAV for the improvements in Microsoft Dynamics Road Map Wave 2. This release will include significant competitive improvements with regard to the user interface (UI). These breakthrough improvements will make the product even easier to work with and include several task-oriented roles central to Microsoft Dynamics NAV—such as a sales person, purchasing and accounting roles—that support the way Microsoft Dynamics NAV customers work. The release will be related to the 2007 release of the Microsoft Office system and include better integration with Microsoft Office as well as better usage of other Microsoft products. The scope for version 5.0 will build on four themes. For each theme a set of features and initiatives has been selected to help in meeting the goal of the theme. The four themes are described below. Increase Opportunity Microsoft Dynamics NAV continues to help partners expand their businesses. However, we would like to do better. We will make 5.0 even more obvious for customers to choose as their business solution by adding attractive new features and by making the product better suited for demo purposes. We will make it even more attractive for partners to promote and customize, and for partners to add their own solutions to in order to globally and locally broaden the Microsoft Dynamics NAV offering. Take Microsoft Dynamics NAV to the Future The 5.0 project will include major technological innovations for the platform of the product as well as for the user interface. The technological innovations include a three-tier and Web service–enabled architecture. This will enable for example, developers to use standard .NET development tools to access the Microsoft Dynamics NAV business logic. Innovations also include better performance by enabling execution of Microsoft Dynamics NAV business logic on the server. We will also create a new client for Microsoft Dynamics NAV by leveraging Microsoft Dynamics tools technology to prepare for the Microsoft Dynamics Road Map Wave 2. The Microsoft Dynamics client will improve security while users’ access to data will become more granular and based upon their role. The Dynamics client will enable a breakthrough role-based user interface that will drastically simplify our user’s experience with the product. Users will be presented with information that is relevant and important to their particular job. In addition, we will release Microsoft Dynamics NAV 5.0 with both the new and current clients thereby offering new and existing Microsoft Dynamics NAV partners and customers the choice of running on a complete .NET installation or the standard Microsoft Dynamics NAV installation. With these significant technological innovations, we will help ensure the success of Microsoft Dynamics NAV in the decades to come. Improve TCO Based on market feedback and customer and partner research numbers, an obvious goal for Microsoft Dynamics NAV is to lower total cost of ownership (TCO) even further. Lowering TCO will include several different initiatives: Reducing implementation time—A few months prior to shipping Microsoft Dynamics NAV 5.0 release we will release a Rapid Implementation Methodology (RIM) for partners. The goal is to make the implementation process more efficient and predictable for partners and customers by using standardization, automation, and simplification. We will also introduce additional ISS templates. Improving existing functionality—Improvements in Costing, Item Tracking, and Service Management as well as Jobs. Adding new functionality such as Alerts and Approvals, Radio Frequency Identification (RFID), Microsoft MapPoint Integration and Prepayments Reducing the time spent to upgrade from previous versions with new upgrade tools Increase Integrated Innovation We improve the way that Microsoft Dynamics NAV works like and with familiar Microsoft software. Today, Microsoft Navision 4.0 already integrates nicely with other Microsoft products such as Microsoft Commerce Gateway, Windows operating system, the Microsoft Office system and SQL Server, but it will ease daily work for partners and customers if Microsoft Dynamics NAV 5.0 takes advantage even more of Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, SQL Server and so on in the most efficient way and without customizations or adjustments. The goal is to improve efficiency and boost productivity for customers and partners.

33 La future architecture 3 tiers
5.0 NAV Client Dynamics Technologie MBF Possible panachage de « clients légers » et « lourds » dans le même environnement Service Tiers Microsoft SQL Server Des dispositions sécurisantes de transition Maintien des outils de développements C/SIDE Procédés de transformation pour les formulaires Migration des add ons tout en restant « client lourd »

34 Les avantages de la nouvelle architecture
Clients Profiter des bénéfices d’une solution 3 tiers ainsi qu’une nouvelle interface utilisateurs orientée rôles et fonctions Partenaires Développer des solutions innovantes, plus rapidement avec des web services Globalement La nouvelle architecture est le moyen d’ouvrir l’application aux fonctionnalités à venir après la version 5.0

35 Le futur poste client : prototype
5.0 NAV

36 Interface utilisateur : intégration !
5.0 NAV Une intégration avec Office renforcée (CRM notamment) Synchronisations Outlook Tout objet Outlook, entités de Microsoft Dynamics NAV, formulaires clients, selon les préférences utilisateurs Export de formulaires en Word XML et Excel XML Attachement de documents externes aux enregistrements Microsoft Dynamics NAV Documents stockés hors de l’ERP, dans SharePoint Accès aux documents SharePoint depuis l’ERP Sans limitations aux types de documents Omniprésence des procédés workflow Règles de gestion et processus d’approbation

37 Bénéfices immédiats de l’intégration : illustration
Une utilisation intuitive Interface utilisateur Outlook 2003 Interopérabilité Microsoft Office Des outils de communication et de notification Des fonctions décisionnelles intégrées Gestion des rôles et vues métiers : portails utilisateurs Employee Portal Espaces collaboratifs intégrés, Sharepoint Temps réel, paramétrage intégré à l’ERP

38 Illustration

39 Illustration Anne Planification et approvisionnements Gérard
Agent commercial Émilie Service client Denis Pôle maintenance Rémi Opérateur de manutention Christine Marketing Pierre Comptabilité Patrick Responsable logistique Nicole ADV Carole Contrôle atelier Michel PDG

40 Illustration Anne Planification et approvisionnements Gérard
Agent commercial Émilie Service client Denis Pôle maintenance Rémi Opérateur de manutention Christine Marketing Pierre Comptabilité Patrick Responsable logistique Nicole ADV Carole Contrôle atelier Michel PDG

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42 Employee Portal : une évolution majeure
Portails utilisateurs Intranet Espaces collaboratifs sous Sharepoint (Windows Sharepoint Services, inclus dans Microsoft Windows Server 2003 Paramétrage des objets : Microsoft Dynamics NAV Employee Portal renforce, en toute simplicité et sous une forme appropriée à chaque profil utilisateur, l’accès temps réel aux données critiques de l’entreprise

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