La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Effective Teaching and Learning. Have I got appropriate objectives? What do I want them to do by the end of the lesson? How do I know they can do what.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Effective Teaching and Learning. Have I got appropriate objectives? What do I want them to do by the end of the lesson? How do I know they can do what."— Transcription de la présentation:

1 Effective Teaching and Learning

2 Have I got appropriate objectives? What do I want them to do by the end of the lesson? How do I know they can do what I want them to do? Have I broken down the outcome and practised each part? Have I moved from word to phrase to sentence? Have they had enough time practising the language before asking them to produce it? Have I provided support? Have I build on previous knowledge? Do they know the success criteria? Is there a variety of activity? Does the activity have a purpose? Is there sufficient pace? Less is more

3 Do they know the success criteria? See AFL Sheets Connective Sheets Wall Display

4 Listening

5 We are now going do a listening Task Are we testing? Are we assessing progress? Are we teaching them how to listen? Are we trying to improve their listening? Points 3 & 4 Gap Fill Activities Give them the answers/multiple choice/circle/number/letter

6 Two simple fun strategies to engage improve listening skills Remove the sound. What is the next word or phrase? E.g Ma Ville

7 Spot the word or Phrase Hands up when you here a number/verb/adjective Move back when you hear a perfect tense Move forward when you hear a future Mime the sport/activity e.g Number Person Time Subject Room Adjective

8 Writing Contexts Excuses/Dates/Comparatives Creativity Choice Imagine Drilling with Whiteboard Frameworks Support Models Self assessment and Peer Assessment Progression

9 Judging another pair (Speaking) Marks = Excellent accent. Added other information. Good fluency (Used difficult card only). 8-7 = Good accent. No added information. Quite fluent (Tried difficult card but Used less difficult card). 6-5 = Ok accent. Most of the conversation completed correctly (Used less difficult card) 4-3 = Poor accent. Conversation attempted but more revision needed (Used less difficult card) 2-1 = Poor effort overall.

10 Reading Prepare them before testing them Find the French/English for.. List/highlight positives/negatives Underline verbs in perfect tense Underline people/places Organise adjectives into positive/negative Look at the questions first!

11 Speaking Presentation Strategies Choral Repetition Loud/quiet/whisper/quick/slow All those with….. Jeu de signal Mouthing Miming Finger spelling Flash Card Games

12 Hace sol Hace calor Hace fríoHace viento llueve nieva Hay niebla Hay tormenta Hace mal tiempo Hace buen tiempo Está nublado

13 Practice Question and Answer True or False/ Choice of answer A quoi je pense? ça commence avec un.. Mouthing Miming Competition element - missing item - Whats in the bag/ behind my back? All can be done in pairs.

14 On joue! Sentence Building

15

16 Production Information Gap Activities (see sheet) Consequences Surveys Use of White board/cue cards Role plays Encore une fois Hubs Flow charts

17 La question: Où est ….. sil vous plaît? Pour aller à la / au ….. sil vous plaît? La réponse: (Pour aller à …) tournez à gauche/ à droite allez tout droit You ask the question. 1) 2) 3) 4) You give the response. 5) 6) 7) 8) A

18 Où préfères-tu passer tes vacances? 1 Quest-ce que tu aimes faire quand il fait beau? 2 Où es-tu allé lannée dernière? 3 Où es-tu restèé? 4 Avec qui es –tu allé? 5 Comment préfères-tu voyager? 6 Préfères-tu aller avec tes copains ou ta famille? 7 Quest-ce que tu as fait le soir? 8 Où voudrais tu aller lannée prochaine si cétait possible? 9

19 Jai Je suis Jaime.. ans Les yeux… les cheveux.. Un chien Grand(e)… mince.. sympa Aller au…. Faire… Jouer au Jai Il a…elle a Il est…elle est Il/elle aime.... freres qui.. Mon ma ans Les yeux Gentil/ bavard Aller au Petit mince Faire..jouer Parle un peu de toi Parle un peu de ta famille Tu tentends bien avec… Je mentends bien avec..car Il est … Il aime.. Il me permet de. Et mais A mon avis Je pense que

20 Salut! Ça va ? Salut! Ça va bien merci! Tu veux lundi soir Ah non! je déteste ca. Je veux Bonne idée. Cest Rendez vous à heures. Daccord.Au revoir! Au revoir! Aller à la piscine/au théâtre/au club/au cinéma/au fastfood Jouer au tennis/foot/faire du vélo Regarder un videoécouter la musique

21 Dhabitude je préfère passer mes vacances en.. avec....car..... Jaime aller... Je naime pas aller.. Je préfère rester dans un....car... Je naime pas rester dans... Lannée dernière je suis allé en.....avec... Je suis resté..... C était..... Jai... Lannee prochaine Jespère aller...car Si cétait possible Jirais..

22 Où préfères-tu aller? Avec qui Où es-tu allé Lannée dernière Pourquoi? Où préfères-tu rester Où espères-tu aller Lannée prochaine? YHA 2 semaines

23 Roleplays and Dialogues Use dramas Moods Microphones Mobiles Slow to Fast Accents Gapped Text

24 Conversation Bonjour, Hôtel Oaklands, je peux vous aider ? Bonjour, je voudrais réserver pour sil vous plaît. Oui, pour combien de nuit ? Pour, du 2 juin au 5 juin. Daccord, pas de problème. Avec ? Non, avec un et un. Très bien, je vais prendre vos détails personnels. Je mappelle monsieur _________ et je suis anglais.

25 Conversation B, H O, j p v a ? B, j v r p sil v p. Oui, pour combien de nuit ? Pour, du 2 juin au 5 juin. Daccord, pas de problème. Avec ? Non, avec un et un. Très bien, je vais prendre vos détails personnels. Je mappelle monsieur _________ et je suis anglais.

26 Conversation B, H O, j p v a ? B, j v r p sil v p. O, p c d n ? P d 2 j au 5 j. Daccord, pas de problème. Avec ? Non, avec un et un. Très bien, je vais prendre vos détails personnels. Je mappelle monsieur _________ et je suis anglais.

27 Conversation B, H O, j p v a ? B, j v r p sil v p. O, p c d n ? P d 2 j au 5 j. Da, p d p. A ? N, a u et u. Très bien, je vais prendre vos détails personnels. Je mappelle monsieur _________ et je suis anglais.

28 Conversation B, H O, j p v a ? B, j v r p sil v p. O, p c d n ? P d 2 j au 5 j. Da, p d p. A ? N, a u et u. T b, j v p v d p. J ma m _________ et j s a.

29 Judging another pair Marks = Excellent accent. Added other information. Good fluency (Used difficult card only). 8-7 = Good accent. No added information. Quite fluent (Tried difficult card but Used less difficult card). 6-5 = Ok accent. Most of the conversation completed correctly (Used less difficult card) 4-3 = Poor accent. Conversation attempted but more revision needed (Used less difficult card) 2-1 = Poor effort overall.

30 Other Information Bonjour, Hôtel Oaklands, je peux vous aider ? Bonjour, je voudrais réserver une chambre pour2 personnes sil vous plaît. Oui, pour combien de nuit ? Pour 4 nuits, du 2 juin au 5 juin. Daccord, pas de problème. Avec une salle de bains? Non, avec un lavabo et un WC. Très bien, je vais prendre vos détails personnels… Je mappelle monsieur _________ et je suis anglais. Q: Est-ce quil y a….? Un restaurant Une piscine Mon copain qui sappelle…. et moi Jadore les croissants Est-ce que le petit dejeuner est compris? Cest combien par nuit? Cest …..euros. Vous arrivez à quelle heure? Merci monsieur madame Avec un grand lit.

31 Other Information B, Hôtel Oaklands, je peux vous a ? B, je v r une c pour 2 p sil vous p. Oui, pour c de n ? P 4 n, du 2 j au 5 j. Da, pas de p. Avec une s de b ? Non, a un l et un WC. Très b, je vais p vos d personnels… Je ma m _________ et je suis a. Q: Est-ce quil y a….? Mon copain qui sappelle…. et moi Jadore les croissants Est-ce que le petit dejeuner est compris? Cest combien par nuit? Cest …..euros. Vous arrivez à quelle heure? Merci monsieur madame Avec un grand lit.

32 Il pleut Il fait chaud Aller a la plageme baigner Il fait mauvais Aller a la piscine nager Il fait du vent Aller au bord de la merFaire de la voile Il fait froid

33 C2 You are on an exchange visit to you pen friend and are discussing plans for the Saturday. The examiner will play the part of the pen friend and will start the conversation. échange scolaire itinéraire Samedi – journée en ville - soir librre Dimanche – matin en famille - apres-midi a la campagne 1.Activités en ville? 2.Achats 3.! (Quest-ce que tu veux faire le soir?) 4.Repas? 5.! ( Que penses-tu de notre région?)

34 Tu aimerais( activity)..avec moi…(day and Time)………… Je veux bien mais je ne peux pas car je dois… (activity).. Alors on pourrait ……activity………day…….. Non merci je voudrais…(different activity)…….. Ah non ca cest ennuyeux on doit…. (final suggestion) Daccord On se voit………(time & place…) Entendu

35 Tu gardes la forme ? (encore une fois de la natation du jogging de laérobic du cyclisme de la danse du yoga du taï-chi de la musculation 7/7 tous les jours 4/7 souvent 1/7 de temps en temps 2/7 deux fois par semaine 3/7 une fois par semaine Je fais Je ne fais rien Parce que ça détend Cest bon pour la santé Mon ami en fait Jaime bien Pour garder la forme Que fais-tu? Combien de fois (par semaine)? Pourquoi?

36 You are a young single mother on the dole. You have few qualifications and support the right wing political parties. You feel resentful and angry. It is just not fair or right that Spain cannot create jobs for its own people You live in an immigrant area and enjoy their company and see the economic and social benefits they bring. The positives outweigh the negatives and think that controlled immigration is acceptable You are an immigrant from Morocco who has reached Spain by see and patera. You have fled economic and social problems and see Spain as the Tierra Prometida and need to stay and are prepared to do low paid work. You have emigrated from Ecuador following political and economic upheaval. You have seem the positives but recognize Spain warts and all. It is not all good and are worried about discrimination and exploitation in all walks of life and the rise of right wing groups You are a member of the right wing Nazi group La Guardia Blanca de Valencia who believes that immigrants should return home/be repatriated. You believe that they steal jobs cause unrest and cannot be integrated and cause problems at school and in society in general. The White Race is superior and you have the support of 64% of Spaniards


Télécharger ppt "Effective Teaching and Learning. Have I got appropriate objectives? What do I want them to do by the end of the lesson? How do I know they can do what."

Présentations similaires


Annonces Google