La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Developments in Primary Languages (Creativity) Brent PL Conference Thurs 27 th January 2011 Developments in Primary Languages (Creativity) Brent PL Conference.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Developments in Primary Languages (Creativity) Brent PL Conference Thurs 27 th January 2011 Developments in Primary Languages (Creativity) Brent PL Conference."— Transcription de la présentation:

1 Developments in Primary Languages (Creativity) Brent PL Conference Thurs 27 th January 2011 Developments in Primary Languages (Creativity) Brent PL Conference Thurs 27 th January 2011 Jo Rhys-Jones

2 blimey

3 Update End of Strategies funding Rejection of Rose & New Curriculum Specialisms & subjects EBac Focus on Literacy

4 Curriculum KS2 Legal entitlement to languages Online review x.cfm?action=consultationDetails&consultationI d=1730&external=no&menu=1 x.cfm?action=consultationDetails&consultationI d=1730&external=no&menu=1

5 Funding Dedicated Schools Grant: technical notes for 2011 & sg%20technical%20note.pdf sg%20technical%20note.pdf

6 Ofsted Despite occasional shortcomings in their pronunciation...primary teachers subject knowledge & teaching methods predominantly good or outstanding in two thirds of KS2 schools visited

7 What we need to work on; Weaknesses lay in assessment, and the monitoring & evaluation of provision More written work to balance speaking & listening at KS2 Lots of praise for incorporating intercultural understanding

8 Lets have fun doing it

9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Start at the beginning The marmite chant Compare & contrast with English Find patterns Names of letters versus the sounds What happens to c/g after e/i? But what is missing? Add é ê è ç œ û (etc..) Silent letters Activity – find at least 6 letters that rhyme

10 Having fun with words & letters Alphabet bags & magnetic letters Alphabet floormat Jumble letters Dry Wipe boards Writing on backs Writing in the air Sandtrays & paint & goo!

11 2 : 4 : 4 : 3 : 6 = C h i e n 7 : 6 : 8 : 4 : 3 8 : 3 : 7 : 8 6 : 6 : 4 : 7 6 : 2 : 7 : 7 : 6 : 6

12 2 : 4 : 4 : 3 : 6 = C h i e n 7 : 6 : 8 : 4 : 3 rouge 8 : 3 : 7 : 8 6 : 6 : 4 : 7 6 : 2 : 7 : 7 : 6 : 6

13 2 : 4 : 4 : 3 : 6 = C h i e n 7 : 6 : 8 : 4 : 3 rouge 8 : 3 : 7 : 8 vert 6 : 6 : 4 : 7 6 : 2 : 7 : 7 : 6 : 6

14 2 : 4 : 4 : 3 : 6 = C h i e n 7 : 6 : 8 : 4 : 3 rouge 8 : 3 : 7 : 8 vert 6 : 6 : 4 : 7 noir 6 : 2 : 7 : 7 : 6 : 6

15 2 : 4 : 4 : 3 : 6 = C h i e n 7 : 6 : 8 : 4 : 3 rouge 8 : 3 : 7 : 8 vert 6 : 6 : 4 : 7 noir 6 : 2 : 7 : 7 : 6 : 6 marron

16

17 ICT – Wordle NC 1 - Copy words correctly

18 Cedar School for the Physically Handicapped

19 orange vert jaune rouge bleu Un pantalon Un tee- shirt Un gantUn pullUn chapeau Click the square to find 2 yeux, 2 oreilles, 1 nez & 1 bouche

20 Having fun with sentences Human sentences Extended sentences Ninja sandwiches Running sentences Bee-Bot/Roamer (directions, sentences etc.) 2DIY & flashgames 2DIY Clare Seccombe MFL Sunderland

21 pas est mangée par Le singe mange La banane la banane. le singe. n'

22 1 jeilelle 2 aimemange 3 lelales 4 any noun, singular or plural

23 Use these words to make spooky sentences - use all the colours! la sorcière le squelette le chat noir la momie le fantôme la citrouille le manche à balai la table la chaise le chaudron est sur dans sous Extend the sentences using adjectives!

24 Quest-ce quil y a…? Par exemple: Dans le jungle il y a un lion.

25 Qui habite ici?

26 karaté +plus -moins =égale Xfois divisé par

27 9 – 7 = 2

28 4 x 7 = 2 8

29 Having fun with text Animation + Moviemaker Powerpoint Stories: example Scaffolding as you would in Literacy Online free tools for digital storytelling

30 La Plage La mer calme est aussi brillante que le soleil. Le soleil brillant est aussi doré que le sable. Le sable doré est aussi doux que les nuages. Les nuages doux sont aussi blancs que les coquillages. Les coquillages blancs sont aussi silencieux que les bateaux. Les bateaux silencieux sont aussi calmes que la mer. Cest beau sur la plage. In pairs find and underline the au phoneme and the ill phoneme Circle the nouns

31 Be a language detective! Can you work out what the poem is about? What clues are there? Are there any words you already know?

32 Prends un soleil brillant et du sable doré Ajoute un petit bateau rouge Mélange avec des gens qui nagent Décore avec des coquillages blancs Laisse au soleil pour une semaine Et voilà la plage à Brighton

33 Prends un soleil _____ et du sable ____ Ajoute un ____ bateau ____ Mélange avec des gens qui ________ Décore avec des coquillages ______ Laisse au soleil pour une semaine Et voilà la plage à ________

34 Prends _________et _________ Ajoute ______________ Mélange avec ________________ Décore avec ________________ Laisse au soleil pour une semaine Et voilà _______ à ________

35

36

37

38 Xtranormal Students can make their own animations and type in the text in any language.

39

40 Photostory Teacher or child can upload images. Teacher and/or child can record onto the images. Use to practise speaking or writing, make presentations & create stories

41 Voicethread Like Photostory but added element that it can be shared online. Share with parents, a partner school, or the world! Emphasis on speaking skills with classroom management bonus!

42 animoto Free online tool to create music promo style video-presentations Link images and sound Example from votw tasks.blogspot.com/ tasks.blogspot.com/

43 (Van Lier and Corson, 1997: xiv) We do not call someone a better carpenter just because he or she has more tools or a larger tool-box Developments in Primary Languages

44 If you would like to contact me; Talkabout Primary Languages


Télécharger ppt "Developments in Primary Languages (Creativity) Brent PL Conference Thurs 27 th January 2011 Developments in Primary Languages (Creativity) Brent PL Conference."

Présentations similaires


Annonces Google