La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Promoting creativity in French lessons. Using a song with year 8. Alice Ayel.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Promoting creativity in French lessons. Using a song with year 8. Alice Ayel."— Transcription de la présentation:

1

2 Promoting creativity in French lessons. Using a song with year 8. Alice Ayel

3 Year 8: a song to introduce clothes. Objective of the lesson: to learn at least 12 new words related to clothes. to collect and learn words independently. to be able to recognise cognates, but to also be able to find that words do not always carry their literal meaning. to be able to understand a French song about items in a suitcase. to be able to write a song using clothes words and include some abstract items.

4 Starter: to learn words related to clothes. Students work in pairs to find out the meaning of different items of clothes. They classify the words into cognates / false friends. They then memorise the words by testing each other. 8W6 / 8W8 / 8T4

5 1) Main part of the lesson: to listen to the song and learn new words. Pupils learn about French popular singer and culture (Dorothée). Pupils listen and watch the song (all in French). They try to understand the gist of the song. 8C4 / 8C2

6 2) Main part of the lesson: to look at the song and understand it. Students work in groups and look at each part of the song. They answer questions about it. They find words that have similar sounds. They look for the meaning of new words in the dictionary. They classify the items in the suitcase in different categories: clothes, hats, colours, odd things….. 8T4 / 8T1 / 8W6

7 3) Main part of the lesson: to write own song. Students draw a list of the different items they would put in their suitcase. They then write their own song about the items they would pack in their suitcase. 8T6 / 8W1

8 Plenary: peer assessment. In pairs, pupils assess each others songs. They also show and sing their song to the whole class or in groups. 8L4 /8C4

9 La valise Dorothée

10 La valise J'ai mis dans ma valise Trois ou quatre chemises Mon foulard, ma casquette Une paire de basket Mon anorak et mon béret Mon maillot et mon bonnet Et des chaussettes rouges et jaunes à petits pois {2x}

11 Est-ce quelle a mis les affaires suivantes dans sa valise?

12 Ma valise J'ai mis dans ma valise Ma belle jupe grise Ma trousse de toilette Une paire de serviettes La laisse et le collier du chien La photo de Sébastien Et des chaussettes rouges et jaunes à petits pois {2x}

13 Quest ce qui rime avec ? valise jupe grise écharpe grise Clique sur la bonne phrase chemise grise

14 Quest ce qui rime avec ? toilette Clique sur la bonne phrase fillette serviette assiette

15 Quest ce qui rime avec ? Sébastien Clique sur la bonne phrase rien autrichien bien chien

16 Ma valise J'ai mis dans ma valise Mon écharpe cerise Mes balles et ma raquette Mes patins à roulette Mon magnétophone à cassettes Des bateaux et ma mallette Et des chaussettes rouges et jaunes à petits pois {2x}

17 Ma valise Mémorise les mots qui finissent par –ette 1.Quest-ce quelle met avec la balle? 2.Magnétophone à 3.Les patins à 4.Une petite valise est une ……..

18 Ma valise J'ai mis dans ma valise Ma perruque qui frise Mes pastilles pour la gorge Un bout de sucre d'orge Mon dictionnaire français-anglais Et ma ceinture dorée Un kilo de poires pour la soif Un bouquin et une coiffe Ma télévision portative Et un tee-shirt vert olive

19 Fais une liste Des vêtements Des couleurs Des choses quon mange Des choses quon porte sur la tête Des choses quon utilise pour les loisirs Des choses idiotes pour la valise de Dorothée

20 Trouve lintrus? Une perruque, une ceinture, des poires Sucre dorge, un bouquin, une pastille Un bouquin, une télévision, un tee-shirt.

21 Ma valise Du vocabulaire Les lunettes Le parapluie Le cachet Le stylo

22 Ma valise Mon ….. mon aide-mémoire Mon saroual et mon mouchoir Le ……… si il pleuvait Et la crème pour bronzer Des ……… pour le mal de tête Des bonbons et mes …………

23 Relis le vocabulaire et les mots Un peu de papier pour écrire Un pyjama pour dormir Un paire de chaussures à crampons Et deux ou trois pantalons Du mouron pour mon canari Et un gros pull-over gris Et des chaussettes rouges et jaunes à petits pois

24 Et toi? Quest-ce que tu as mis dans ta valise?que

25

26

27 Au revoir et bonnes vacances !!

28 Conclusions: You can find French songs on the Internet: Students can extend their vocabulary and include some abstract items. Students are able to understand a French popular song and enjoy it!


Télécharger ppt "Promoting creativity in French lessons. Using a song with year 8. Alice Ayel."

Présentations similaires


Annonces Google