La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,"— Transcription de la présentation:

1 Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions COMPARISONS - Develop Insight into the Nature of Language and Culture Standard 4.1: Students demonstrate understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own Objective: Student will present him/herself including his/her name, profession, and nationality Assessment Informal: Observation of student writing and speaking Formal: Students will construct contextualized communication pieces Prerequisite Knowledge: Knowledge of introduction in English and/or their heritage language New Knowledge/ Academic Language: Student will present themselves in French Class Time: 50 minutes Materials from teacher: Smart Board with related tech items, and PowerPoint presentation Materials from student: Student French notebook and writing utensils as described in COURSE EXPECTATIONS Connection: Texas Language Arts Differentiation: As per Individualized Education Program Teacher’s Reflection: Student’s Reflection:

2 les nationalités Aiko – Japon Bonjour Aiko. Tu es française? Non, je suis japonaise. Adèle – France Bonjour Adèle. Tu es française? Oui, je suis française. Et toi? Tu es français(e)? _______________________

3 les professions Mlle Saiko – médecin Bonjour mademoiselle Saiko. Vous êtes professeur? Non, je suis médecin. Mme Sannier – professeur Bonjour madame Sannier. Vous êtes professeur? Oui, je suis professeur. Et toi? Tu es professeur ou étudiant(e)? _______________________

4 Une révision: Quelques descriptions physiques et de personnalité: physiques grand(e) - tall jeune – young petit(e) – small brun(e) - brunette blond(e) - blonde âgé(e) – elderly beau(belle) - handsome /pretty personnalité intelligent(e) – intelligent aimable – kind/nice travailleur(euse) – hard-working heureux(euse) – happy gentil(e) – kind patient(e) – patient sympathique – nice

5 Qui suis-je? Draw yourself here Descriptions physiques (3) Je suis ____________, ______________ et ______________. Descriptions de personnalité (3) Je suis ____________, ______________ et ______________.

6 Lesson Plan: Leçon 3 Student’s Reflection: Write down in your notebook at the end of this lesson: 1)Through this lesson I have learned... 2)This means...


Télécharger ppt "Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,"

Présentations similaires


Annonces Google