La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

L'abus d'alcool Objectives: 1)Refresh some time and frequency expressions 2) Learn expressions to give opinions for and against alcohol  Match up the.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "L'abus d'alcool Objectives: 1)Refresh some time and frequency expressions 2) Learn expressions to give opinions for and against alcohol  Match up the."— Transcription de la présentation:

1 L'abus d'alcool Objectives: 1)Refresh some time and frequency expressions 2) Learn expressions to give opinions for and against alcohol  Match up the following in French 1)Il y a deux ans 2)Depuis trois ans 3)Beaucoup de 4)Trop de 5)Très 6)Trop 7)Un peu a)For 3 years b)A bit c)A lot of / lots of d)Too (Too much) e)Too much / too many f)2 years ago g)Very

2 Ex. -Starter- Révision de grammaire (Grammar revision) Boire (To drink) Commencer (To start, to begin) Arrêter (To stop, to quit) Present Past Future I You He / she We I You He / she We I You He / she We Je bois Tu bois Il / elle boit nous buvons J’ai bu Tu as bu Il / elle a bu Nous avons bu Je vais boire Tu vas boire Il / elle va boire Nous allons boire Je commence Tu commences Il / elle commence nous commençons J’ai commencé Tu as commencé Il / elle a commencé nous avons commencé Je vais commencer Tu vas commencer Il / elle va commencer Nous allons commencer J’arrête Tu arrêtes Il / elle arrête Nous arrêtons J’ai arrêté Tu as arrêté Il / elle a arrêté Nous avons arrêté Je vais arrêter Tu vas arrêter Il / elle va arrêter Nous allons arrêter

3 Ex. -Starter (Optional)- Révision de grammaire (Grammar revision) Individually, conjugate the verbs in present, past and immediate future using your mini-whiteboards. Example: if the teacher says: “I drink” you must write in your mini- whiteboard “Je bois”, etc... Boire (To drink) Commencer (To start, to begin) Arrêter (To stop, to quit) Present Past Future I You He / she We I You He / she We I You He / she We Je bois Tu bois Il / elle boit On boit J’ai bu Tu as bu Il / elle a bu On a bu Je vais boire Tu vas boire Il / elle va boire On va boire Je commence Tu commences Il / elle commence On commence J’ai commencé Tu as commencé Il / elle a commencé On a commencé Je vais commencer Tu vas commencer Il / elle va commencer On va commencer J’arrête Tu arrêtes Il / elle arrête On arrête J’ai arrêté Tu as arrêté Il / elle a arrête On a arrêté Je vais arrêter Tu vas arrêter Il / elle va arrêter On va arrêter

4 Time and frequency expressions 1)Une fois par semaine 2)Deux fois par semaine 3)Trois fois par mois 4)L’année dernière 5)Cette année 6)L’année prochaine 7)Souvent 8)Tous les jours 9)Le weekend 10)Pendant le weekend 11)Samedi soir 12)Ne..jamais a) Never b)At the weekend c) Often d)Last year e)Twice a week f)Next year g)Three times per month h)Once a week i)This year j)During the weekend k)Saturday night l)Every day Obj 1

5 Ex. 1 Write the following sentences in French 1) During the weekend I drink beer ___________________________________________________ 2) I never drink ___________________________________________________ 3) I drink alcohol often ___________________________________________________ 4) I drink wine 2 times per week ___________________________________________________ 5) Next year I am not going to drink beer ___________________________________________________ 6) Last year I began to drink alcohol ___________________________________________________ 7) Next year I am going to stop drinking alcohol ___________________________________________________ Vocab. De la bière = beer Du vin = wine Score: / 7 Marked by: _____________ Target: Check word order Check spellings Revise verbs Revise vocabulary Well done!

6 3)C’est dégoutant 2)C’est bon marché 7)C’est cher 5)Ҫa me donne confiance 6)C’est cool 9)C’est du gaspillage 8)C’est stupide 10) Ҫa peut causer dépendance 4)Ҫa peut provoquer cancer 1)C’est mauvais pour la santé a) b)c) d) e) f)c) h) i) j)

7 C’est dégoutant (It’s disgusting) C’est bon marché (It’s cheap) C’est cher (It’s expensive) Ҫa me donne confiance (It gives me confidence) C’est cool (It’s cool) C’est du gaspillage (It’s a waste) C’est stupide (It’s stupid) Ҫa peut causer dépendance (It can cause addiction) Ҫa peut provoquer cancer (It can cause/provoke cancer) C’est mauvais pour la santé (It’s bad for the health)

8

9 Je suis pour l’alcool Je suis contre l’alcool FORAGAINST Ex. 2a Which of the previous sentences would you use for a sentence for or against alcohol? Write down the numbers. Ex. 2b Translate the following sentences into French Expressions to give opinions Match up with arrows 1)A mon avis 2)Je crois que 3)Je pense que 4)Selon moi a)I think that b)In my opinion c)I believe that d)According to me Obj 2

10 Je suis pour l’alcool Je suis contre l’alcool FORAGAINST 1) I am for alcohol. In my opinion if we drink in moderation it’s good for the health. a) I am against alcohol. I believe that it can cause cancer and it’s also disgusting. 2) I am for alcohol. I believe that it gives me confidence and also it’s cool. b) I am against alcohol. According to me it’s a waste and it can cause addiction. Note: Avec modération = in moderation

11 Mini-Plenary Do the sentences make sense? If not what would it be? 1) Je suis pour l’acool parce que c’est mauvais pour la santé 2) Je suis contre l’alcool parce que c’est dégoutant 3) Je suis pour l’alcool parce que c’est cool et me donne confiance 4) Je suis contre l’alcool parce que Ҫ a peut causer dépendance

12 AfL Key elements for a Pass - Content / Response Knowledge of grammar Accuracy 3 Tenses (Pres,past,fut) Justified opinions Detailed info. Clear structure (into, main, concl.) Time + frequency expressions Connectives Correct verb ends. spelling + genders Quantifiers Obj 3

13 AfL Key elements for a Pass- Content / Response Knowledge of grammar Accuracy 3 Tenses (Pres., past, fut.) Justified opinions Detailed information Clear structure (into, main, conclusion) Time + frequency expressions Connectives Correct verb endings spelling + genders of words Quantifiers

14 AfL Key elements for a Pass 3 Tenses (Pres., past, fut.) Justified opinions Detailed information Clear structure (into, main, conclusion) Time + frequency expressions Connectives Correct verb endings spelling + genders of words Quantifiers Je commencé / J’ai commencé Je vais parler de... (I’m going to talk about...) Par contre... En conclusion…  Je bois / J’ai bu / On va boire Je pense que... à mon avis... J’aime... / parce que c’est... Give lots of details and information (descrip + opinions) L’année dernière - prochaine Hier / Jamais / Tous les jours Très / beaucoup de / trop (de) Et / mais/ aussi / si / ou... Examples:

15 Ex.3 -Lire / Reading- Read the text and answer the questions in English. Je vais parler de l’alcoolisme. Je pense que l’abus de l’alcool est un des problèmes les plus graves parmi les jeunes. J’ai commencé à boire à l’âge de treize ans. Beaucoup de camarades dans ma classe boivent trop. Par exemple, mon ami Jacques croit que l’alcool le donne confiance pour parler avec des gens pendant le week-end (surtout avec les filles!) et il boit presque quatre litres de bière samedi soir. Beaucoup de camarades achètent des canettes et des bouteilles à l’hypermarché (où un ami plus âgé en achète), et puis on en boit au parc. L’alcool me donne confiance pour parler et quelquefois ça peut être très amusant mais par contre quand j’ai bu trop d’alcool, normalement j’oublie presque tout. Mais il y a beaucoup d’autres problèmes, par exemple, quelquefois mon ami Jacques devient agressif et il insulte les gens dans la rue! Pour finir, je pense que l’alcool est un peu stupide parce que ce n’est pas nécessaire quand on sort. Le mois prochain je vais arrêter de boire parce c’est un gaspillage et aussi c’est mauvais pour la santé. Marc Note: “En” before a verb means “them” Un ami en achète - A friend buys them

16 True or false? (Vrai -V- ou faux -F-?) 1)Marc thinks that alcohol abuse is not such a serious problem among young people 2)Marc began drinking at the age of 13. 3)None of his classmates drink. 4)His friend Jacques thinks that alcohol gives him confidence to talk to girls during the weekend. 5)Older friends buy the drinks 6)They drink the alcohol in a disco 7)Marc says that alcohol can never be fun 8)Marc says that if he has drunk too much alcohol he forgets almost everything. 9) His friend Jacques becomes friendlier to people when he drinks 10) Marc is going to stop drinking next month Ex. 3-a Read the text and answer V or F to the following statements

17 1) Normally I forget almost everything __________________________________________________ 2) I have begun to drink __________________________________________________ 3) Many students in my class drink too much __________________________________________________ 4).. to talk to people during the weekend __________________________________________________ 5) It’s not necessary when we go out __________________________________________________ Ex. 3-b Find in the text the French sentence that means:

18 6).. sometimes can be really fun __________________________________________________ 7) Many classmates buy (some) cans and (some) bottles __________________________________________________ 8).. one of the most serious problems __________________________________________________ 9).. he insults people in the street __________________________________________________ 10).. and then we drink them in the park __________________________________________________ Ex. 3-b Find in the text the French sentence that means:

19 Ex. 3-c Spot some of the verbs in the past, present and future. Write them in the appropriate column and underneath each one, write down what they mean in English Present (8) Past (2) Future (2) Je vais parler (I’m going to talk)

20 Ex. 3-d AfL. Go through the check list 1)There is some unfamiliar vocabulary 2)I have picked most main points and many of the small details 3)I used previously learnt language to identify structures 4)There are 3 tenses 5)There are several types of justified opinions 6)There are verbs using persons other than I (Je) Total marks: / 20 Grade: ___ I’ve worked with: ________________ Marked by: ________________ Grade boundaries: 38-41 Grade C2 26-29 Grade D3 14-17 Grade E3 34-37 Grade D1 22-25 Grade E1 10-13 Grade F1 30-33 Grade D2 18-21 Grade E2 07-09 Grade F2 05-06 Grade G1 03-04 Grade G2 01-02 Grade G3 0-1 20 Grade U

21

22 Homework Write a simple paragraph being for or against alcohol --Do an introduction to the topic: Je vais parler de.... -- Say if you think alcohol is a problem or not A mon avis l’alcool n’est pas de problème / A mon avis l’alcool est un grand problème -- Say if you drink (also from what age) or don’t drink (or never drink) Je bois depuis l’âge de.... / Je ne bois jamais (I never drink) -- Say if a friend of yours drinks or not. Say what he/she thinks about it Mon ami..... boit beaucoup / un peu d’alcool.....Il / elle pense que..... Mon ami..... ne boit pas d’alcool..... Il / elle pense que.... -- Give arguments for and against but give more importance to the ones you are supporting (When contrasting use the word “however”  “par contre”) -- Give a short conclusion (Note: Use quantifiers, time expressions and 3 tenses)


Télécharger ppt "L'abus d'alcool Objectives: 1)Refresh some time and frequency expressions 2) Learn expressions to give opinions for and against alcohol  Match up the."

Présentations similaires


Annonces Google