Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Verbs in the Present Tense -RE What verbs on –re other than –dre verbs do you know? Write as many verbs on –re on a piece of paper as you can. You have.
Advertisements

Que fais-tu le weekend?.
Le verbe faire Je/je fais Nous faisons Tu /tu fais Vous faites
Les expressions avec “faire”
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Le 6, 9 janvier. Lemploi du temps Qui est présent? Pour commencer FAIRE Les examens La carte francophone Les dialogues.
French 1 – Term The verb JOUER.
Les choses que j’aime faire
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Des verbes irréguliers
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Verbes du chapitre 6, mots 1 BV1 – Ch. 6, mots 1.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
WALT: To talk about the internet in French.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Activité en classe le 7 février The following people are going to do the same thing tomorrow (demain) that they’re doing today (aujourd’hui). Say what.
 1 à 10  Écoute  On va où? Turn on your netbooks.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Demander les questions en Français
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Jour 4 MOT DE PASSE: veuillez - a polite way to tell orders "consider doing this". Veuillez corriger mes erreurs. Veuillez me le faire savoir.
J OURNAL LE VINGT OCTOBRE You are planning a lunch for a friend. Make a shopping list and note where you are going to buy each item. (BE SURE TO TURN IN.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Le verbe faire Je faisNous faisons Tu faisVousfaites Il faitIlsfont Elle faitElles font On fait.
Le 4-5 janvier. Pour Commencer  Dites-moi:  Quel est la date aujourd’hui?  Comment dit-on…  Biking  Ice Cream  To swim  Count by 10’s to 100 
Faire to do/ to make. faire faire je nous faisons tufais vous faites ilfaitils font.
Expressions with “Faire” ( Partie 1) Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Notes d’Inversion.
Les expressions avec « faire » Bleu, p Faire Je fais un sandwich.
Chapitre 5. Faire: to make/to do/to… je faisnous faisons tu faisvous faites il/elle/on faitils/elles font Elle fait du jogging. Est-ce que vous faites.
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
Le Verbe Faire Jouer à + Faire de
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Est-ce que tu fais du sport? Je fais de l’athlétisme.
Warm up: Quels sont les mois*? La Saint Patrick La Saint Valentin Thanksgiving Independence Day New Year’s Eve New Year’s Day Last day of school First.
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
Les Sports et Les Passe-temps French 1 Chapter 5 Vocabulary 1.
Chapitre 5 Vocabulaire 1 Les sports et les passe-temps.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Les endroits I can talk about places.
Vocabulary writing the French expression for each profession. Elle est une comptable. Il est un cuisinier. Il est fermier. Elle est coiffeuse.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Transcription de la présentation:

Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent du vélo. 4.Nous aimons faire du jogging. 5.Elle ne fait jamais les devoirs!

Objectif: understand and use the verb “faire” Le verbe « FAIRE » En anglais: to do/make Je faisNous faisons Tu faisVous faites Il faitIls font Elle faitElles font On fait

Objectif: understand and use the verb “faire” Qu’est-ce que tu fais après l’école aujourd’hui? (Que fais-tu après l’école) Qu’est-ce que tu vas faire ce week- end?

Objectif: understand and use the verb “faire” En partenaire: Write a dialogue in which you: Greet your partner and ask how they’re doing Ask them what they’re doing after school today (they respond) and what they’re going to do this weekend (they tell you their plans for Friday and Saturday).