Notes le 7 février Some verbs have spelling changes in the present tense. APPUYER j’appuienous appuyons tu appuiesvous appuyez il/elle/on appuieils/elles.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The Near Future (one of two future tenses in french)
Advertisements

Les verbes: vouloir, pouvoir et devoir
Lesson objective: to revise the future tense
Boot verbs. Conjugate AIMER J Tu Il Elle On Nous Vous Ils Elles.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Acheter, préférer To buy, to prefer.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
It means “what” when it is not a question word.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Comme acheter, préférer, et payer
Je vais Tu vas Il va Ils vont Nous allons Vous allez
Verbs! Here are some irregular verbs you have come across already: avoir être apprendre prendre faire aller comprendre vouloir Can you remember their meanings?
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
Vendredi le 22 février
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
DES EXPRESSIONS AVEC LE FUTUR SIMPLE. I. PRESENT TENSE Si = if To tell what will happen if something else happens, use: Si + present tense, future tense.
Notes le 18 mars POUVOIR (to be able, can) je peuxnous pouvons tu peuxvous pouvez il/elle/on peutils/elles peuvent VOULOIR (to want) je veuxnous voulons.
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Explain what the following are doing with “faire” Je ___________. Vous ____________. Elles _______. Nous_________. Elle ____________. Tu __________.
Notes le 30 mars – le 2 avril Les verbes VOIR et CROIRE VOIR (to see) je voisnous voyons tu voisvous voyez il/elle/on voitils/elles voient Où est-ce que.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Le verbe “aller”.
Demander les questions en Français
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Faire + une autre verbe Saying what you have someone else do for you.
ROLE-PLAY FOUNDATION. You are talking about your house (you start) For help with the vocab, click herehere Say that you have your own room J’ai ma propre.
Dimanche 26 avril 2015 Objective: -Saying where you are going Je vais au collège.
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
How is it conjugated in the present tense?
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
9 Les verbes – RE another “family” of verbs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: 1.What is the conjugation formula.
© Boardworks Ltd 2003 Present tense of aller Here is the whole of the verb aller. It means ‘to go’ in English. Je Tu Il / Elle Nous Vous Ils / Elles vais.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
«Un petit peu d’air» Felipecha. Le journal d’échauffement le 29 octobre 0 Le but: Je peux utiliser ETRE et les adjectifs avec l’accord. 0 Donnez.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
LUNDI, LE 30 NOVEMBRE Journal Qu’est-ce que tu as fait ce week- end?
Notes les décembre Les verbes devoir, vouloir et pouvoir.
FRANÇAIS 2 Stem- changing –er verbs. Les verbes reguliers en -er Je -e Tu -es Il/Elle/On-e Nous -ons Vous-ez Ils/Elles-ent.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Le verbe ‘boire’ to drink Je bois Tu bois Il boit
Home Un concert de musique africaine 8 8 LEÇON Note the use of the interrogative expression qu’est-ce que (what) in the questions below. Qu’est-ce que.
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
Amusons-Nous! Making Plans. Qu’est-ce que tu fais? Tu fais quoi? Aller-to go Je vaisNousallons Tu vasVous allez Il/Elle/On vaIls/Ellesvont Examples:Je.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Et les adverbes de temps..  Demain, je vais jouer au football.  Vendredi soir, il va faire ses devoirs.  Pendant les vacances, nous allons aller à.
Les pronoms complément d’objet indirect.  Answers the question “to whom” “to what”  I’m writing to Paul/J’écris à Paul  Who are you writing to? Paul.
 Le verbe “Vouloir” FSL9 – Unité 2 – La bouffe!.
Transcription de la présentation:

Notes le 7 février Some verbs have spelling changes in the present tense. APPUYER j’appuienous appuyons tu appuiesvous appuyez il/elle/on appuieils/elles appuient Si vous voulez donner un coup de fil, appuyez sur le neuf. (If you want to make a call, push nine.)

ENVOYER j’envoienous envoyons tu envoiesvous envoyez il/elle/on envoieils/elles envoient Qu’est-ce tu fais ? - J’envoie un fax. (What are you doing? -I’m sending a fax.)

PAYER je paienous payons tu paiesvous payez il/elle/on paieils/elles paient Quand tu vas au restaurant avec ta famille, qui paie? (When you go to the restaurant with your family, who pays?)