Mercredi le quatre févriér 2009 to consolidate colours to learn what an adjective is to understand how to use adjectives.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Discovering French Bleu
Advertisements

LES COULEURS.
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
C B A D F E J H I G.
UN VERBE! What is a verb? AVOIR = TO HAVE Jai = I have Tu as = you have Il/elle a = he/she/ has.
Les Couleurs.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Starter:c’est quelle couleur, DEVINE/GUESS!
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
What gender is this word?
Essential Questions: What are the names of some school supplies in French? What are the colors in French? Lesson 7.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Dans la classe de français
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
La mémoire(1): Comment bien travailler
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Adjective agreement the wizard way
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
BONJOUR! C’est le temps pour apprendre les numeros et les couleurs! HELLO! It’s time to learn numbers and colors!
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
Let’s enjoy making Session 1 Let’s enjoy making: Session 1.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Un livre vert Une trousse verte Un cahier bleu Une fleur bleue.
Les Couleurs.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of clothes in French...
L’article indéfini = un, une (a, an) All nouns in French are introduced by an article All nouns have a gender: un = m. une = f. Nouns that refer to boys/men.
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
Mlle Abraham Français 1 Période 2
Les couleurs.
Préfères-tu cette chemise bleue ou cette chemise verte? Unité 7 Leçon B.
LES COULEURS.
A Les couleurs p. 174 Note the form and position of the color words in the following sentences: Alice a un vélo bleu. Alice has a blue bicycle. Nous avons.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
Les fournitures scolaires
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Les Couleurs Colors. Regardez, écoutez et répètez.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
Centre Pompidou. orange rouge gris bleu jaune vert noir.
Révision du Français I. How do we make this group of adjectives feminine? âgé américain amusant barbant bleu blond brun chaud compliqué court désolé épicé.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Les animaux Qu’est-ce que c’est? Un chien Un chat.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Les adjectifs: masculin et féminin Adjectives are words that describe people, places, and things. In French, masculine adjectives are used with masculine.
Vocabulaire électronique Chapter 4-2. What do you need? Tu as besoin de quoi?
Les Prépositions de lieu en Français. Dans = In Le ver est dans la pomme.
C’est de quelle couleur? What colour is it? Rouge.
Les Couleurs.
Les couleurs et les animaux
Les Couleurs.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
Les couleurs.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Nous allons apprendre…
Les Couleurs.
Jeu.
Les Couleurs mardi, le 2 octobre 2018
Chassez l’intrus et dites pourquoi. Find the odd one out and say why.
Les couleurs.
Transcription de la présentation:

Mercredi le quatre févriér 2009 to consolidate colours to learn what an adjective is to understand how to use adjectives

Les couleurs Talking about colours Talking about colours

blanc

bleu

rouge

vert

jaune

orange

rose

gris

violet/ Mauve

marron

noir

Règle - Rule Most colour adjectives (describing words) take an e in the feminine and an s in the plural, except marron & chocolat and other two-word colours such as bleu-marine, vert-pale, jaune-clair etc… Those already ending in e in the masculine do not change in the feminine; but they do add the s in the plural

Exemples: Une trousse verte Des trousses vertes Un crayon vert Des crayons verts Une calculatrice marron Des calculatrices marron

un cahier bleu une gomme rouge une règle orange un livre jaune We use colours to describe things Colours come after the word they describe

un cahier bleu

unportablerouge

unstylovert

unlivre jaune

uncrayonorange

are adjectives an adjective: is used to describe something comes after what is described

un cahier bleuune gomme bleue un livre vert une calculatrice verte If what is described is masculin, the colour will be masculin. If what is described is feminin, then the colour will become feminin as well. un portable rougeune table rouge

Simply add an –e at the end, except if it already has one ! bleu rose rouge jaune vert noir gris e e e e

Attention ! un tableau blancune table blanche un cahier marronune règle marron un livre orangeune porte orange

blanc marron orange becomes blanche and don’t change Attention !

un cahier vertdes cahiers verts une plante vertedes plantes vertes

un tableau blanc des tableaux blancs une porte blanche des portes blanches

marron orange and don’t change Attention !

when the thing described is plural, the colour becomes plural as well marron and orange never change !

masculinplurielfemininFem.plur.Anglais blancblancsblancheblancheswhite bleubleusbleuebleuesblue RougeRougesRougeRougesred vertvertsvertevertesgreen jaunejaunesjaunejaunesyellow orangeorangesorangeorangesorange roserosesroserosespink gris grisegrisesgrey violetvioletsvioletteviolettespurple marron brown noirnoirsnoirenoiresblack

1. They come after the word they describe 2. Watch the word the colour describes to know how to write it : -masculin / feminin - singular / plural 3. marron and orange never change

C’est quelle couleur ? 1. eblu __________ 2. eilotv _________ 3. igrs___________ 4. egoru _________ 5. aeognr ________ 6. aeujn __________ 7. orarnm __________ 8. eouuclrs_______ 9. ertv ___________ 10. inor ___________ 11. abcln _________ 12. eors ___________

Write the words in the correct order bleu un cahier ………………………………………………… les marron chaises …………………………………………… blanches les portes ………………………………………………. La verte plante …………………………………………… jaune un stylo …………………………………………………………….

Circle the correct answer blanche is feminin + singular OR feminin + plural ? rouges is feminin + singular OR feminin + plural ? marron is feminin + plural OR it could be any, marron never changes ? jaunes is masculin + singular OR masculin + plural ? bleues is masculin + singular OU feminin + plural ?

Write F if the colour is feminin, M if the colour is masculin and M/F if it could be both. blanc jaune rouge blanche bleue vert bleu rose verte jaune marron orange

Write S if the colour is singular, P if it is plural and S/P if it could be both jaunes bleues blanc marron rouges verte orange noirs rose blanche

Il y a un éléphant rose 1 un éléphant un poney 5 Il y a …………………………………. Make sentences and colour the animals accordingly Un crocodile ……………………………………….. 4 une baleine 14 …………………………………………………… pink green red orange un gorille 21 blue ……………………………………………….. un écureuil 17 grey ………………………………………………………

How would you say you have these? Draw the following objects and tell what colour they are.

Un osroseUne roserose Un angeorange Une orangeorange Un lionmarron Une boissonmarron Un loirnoir Une armoirenoire Un trônejaune Une icônejaune

un tapisgris grise Une église un vers vert Une casquette un gantblanc Une plancheblanche un fourrouge Une courgerouge un cheveubleu Une ciblebleue verte

Colorez selon les phrases. Richard est sous la table (Vert) Marie est sur la canap é (rouge). Paul est devant la télévision (bleu) Marc est à côté de Paul (marron). Sylvie est près de la fenêtre (rose) R égine et Henry sont autour de la table (jaune) Louis est loin de la port (gris) Claire est en face de la cuisine (violet) Andr é est avec Marthe (noir) René est dans la cuisine (marron)

FLUFFY AIME JOUER Fluffy est un petit chien blanc. Il veut (want)jouer. Il veut aussi un amis. Fluffy aime sauter (jump) et courir (run). Il cours envers un chat et joue avec lui. Fluffy a un amis pour jouer avec. Ils se sont bien amuser dans le jardin. Ils sont très content(happy).

RÉP0NDEZ AUX QUESTIONS ANSWER THE QUESTIONS 1. Qui est Fluffy? 2.Qu’est-ce que Fluffy veut? 3. Qui joue avec Fluffy? 4. Où jouent-ils? 5. Qu’est-ce que Fluffy aime? 6. choisissez un verbe en ER et conjuguez le. 7. Déssinez Fluffy et son amis dans la boîte au-dessous

This powerpoint was kindly donated to is home to over a thousand powerpoints submitted by teachers. This is a completely free site and requires no registration. Please visit and I hope it will help in your teaching.