ANSWERS. Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 Linguistics and grammar The infinitive Which of these words is the infinitive? 1 an ice.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Poser des questions Asking questions.
Advertisements

PARTIE A: PREFERENCES.
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Finissez les phrases suivants:
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Unité 3, Partie B.
New Idiomatic Expressions:
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
Leçon 5 “Mes activités” p
Unité 3 Les activités Pgs
Mes activités.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Verbe + Infinitive.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Police de grammaire!. Sujet (subject) A person, thing, place or idea performing the verb of a sentence. Ex. Le chat mange du jambon. verb – manger (to.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Unité 3 et 4 Les activités et les adjectifs. What do you like to do? Qu’est-ce que tu aimes faire?
Forming questions in French
Greetings, formal and informal
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Aimer – to like, to love j’aimenous aimons tu aimesvous aimez elle aimeils aiment.
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Leçon 7: Une Boum Unité 3.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Les verbes réfléchis au passé composé
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Souhaits Wishes.
Revue pour le test de la leçon 5. Étudie bien pour le test! N’oublie pas d’étudier la page 63 de ton cahier d’exercices, section “communication”!
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
1 Present tense conjugations of regular –ER verbs By: The Rhode Island Foundation Revised by: Maria Skrukrud Les Verbes -ER.
Les noms et les articles
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er -e -ons -es -ez -e -ent je nous tu
Les Préférences et les Invitations
Revue pour le test de la leçon 5. Likes and dislikes Réponds par une phrase complète en français.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Leçon 8 vocabulaire I can talk about my activities and preferences.
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Français I Les notes #3.
ER Verbs. ParlerTo SpeakJouerTo Play Je Parl e Nous Parl ons Je Jou e Nous Jou ons Tu Parl es Vous Parl ez Tu Jou es Vous Jou ez Il/Elle Parl e Ils/Elles.
Using ER Verb Endings Français 1. chanter to sing.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les endroits I can talk about places.
La construction: verbe+infinitif J’aime parler anglais. Ils n’aiment pas danser.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Transcription de la présentation:

ANSWERS

Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 Linguistics and grammar The infinitive Which of these words is the infinitive? 1 an ice bucket 2 the cell phone 3 a selfie 4 to text For our purposes we will say that a full infinitive is __________________ AND -NOW THIS IS THE IMPORTANT PART- a full infinitive goes ___________________ with the word ____ Circle the full infinitive 1. I like to telephone 2. You do not like to sing 3. She prefers to eat vegetables 4. He likes to swim daily. 5. We rarely speak Spanish. 6. You go to school. What did you notice came before the full infinitive in the sentences that actually had an infinitive? ________________ Let’s try this again. This time notice how there are ***** 2 verbs and the second one is an infinitive.***** Highlight the first verb, circle the infinitive. 1. I hate to play tennis. 2. You do not hate to play volley ball. 3. He prefers to participate in soccer. 4. She does not go to basketball games. 5. It says I must practice. 6. They do not always like to study. a verb hand in hand to verb 1 a verb hand in hand to a verb

français anglais espagnol J’aime 1________/2________ _________/_________ A. Mes préférences – page 74 Regardez la page 74 et écrivez  le verbe 1 = en français, 2 = en anglais What do you notice about ALL of the French verbs? _______________________ IN FRENCH THE INFINITVE is a_______ ________ This group of infinitives has the ending _____ Highlight “to” and “er”. ONE word er single word end in er 2 Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 téléphoner/ to phonedanser/ to dance chanter/ to sing parler français/ to speak French voyager to traveltravailler to workétudier to study parler anglais/ to speak English parler espagnol/ to speak Spanish single worder There’s ONE word.

J’aime aussi... _________/_________ A. Mes préférences – page 74 Regardez la page 74 et écrivez  le verbe 1 = en français, 2 = en anglais What do you notice about ALL of the French verbs? _______________________ IN FRENCH THE INFINITVE is a_______ ________ This group of infinitives has the ending _____ Highlight “to” and “er”. a single word er single word end in er 3 nager to swim jouer au to play tennis manger to eat dîner au to dine at the restaurant single worder There’s ONE word. jouer au to play football soccer jouer au to play volleyball jouer au to play basketball regarder la to watch télé TV jouer aux to play jeux vidéo video games

In ENGLISH the full infinitive is ________________________ It has __________ words. The first words is _______ and it goes ________________________ with the _________________ a verb two to action word En FRANÇAIS the full infinitive is ________________________ It has __________ word. We know the group of French infinitives we are studying are infinitives because _______________________ 4 Infinitives - en anglais et en français Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 a verb twoone to hand in hand action word they end in “er”

Linguistics and grammar Affirmative Negative What do the terms affirmative and negative mean? Simply put, affirmative = __________, the statement is __________ negative = ____________, the statement is ____________ Make this sentence negative: I like crêpes. ____________________________________ How did you make it negative? ________________________ Where did you add the necessary words to make this negative? ______________________ Make this sentence negative: We want a crêpe. __________________________________ How did you make it negative? ________________________ Where did you add the necessary words to make this negative? _________________________________________ Make this sentence affirmative: You do not want a crêpe. _________________________ How did you make it affirmative? ________________________ Make this sentence affirmative: I do not like crêpes. __________________________ How did you make it affirmative? ________________________ yes, true no, false 5 Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 yes true no false I do not like crêpes. I added “do” and “not” before the verb We do not want a crêpe. I added “do” and “not” before the verb You want a crêpe. I removed “do” and “not” I like crêpes. I removed “do” and “not”

Meet the French Negative family! The girl’s name is _______ The boy’s name is _______________ Maman is always DOING something. She likes verbs!! BUT she is always surrounded by _____________ She is always in the middle of __________ Je m’appelle La famille négative Je m’appelle 6 nepas nepas verb negativity ne pas negativity

use the word doc Making a Negative sentence in French in 3 easy steps Step 1 Use ne (n’) Step 2 Use the (conjugated) verb Step 3 Use pas ne ____(conjugated) verb____ pas

la phrase affirmativela phrase négative en françaisen anglais en français Je parle. I speak.I do not speak.Je ne parle pas. Je texte. tu changes il continue elle décide je dîne tu retournes il faxe elle sépare Using your knowledge of cognates and what you have already learned, write the following sentences 1. en anglais : la phrase affirmative 2. en anglais : la phrase négative 3. en français : la phrase négative Je La date: C I text You change He continues She decides I dine You return He faxes She separates I do not text You do not change He does not continue She does not decide I do not dine You do not return He does not fax She does not separate Je ne texte pas Je ne dîne pas Tu ne changes pas Tu ne retournes pas Il ne continue pas Il ne faxe pas Elle ne décide pas Elle ne sépare pas

la phrase affirmativela phrase négative en françaisen anglais en français je surfe tu tournes il vérifie elle décore j’adore j’arrive j’insiste j’organise j’apprécie Comment s’appelle la fille? Comment s’appelle le garçon? Using your knowledge of cognates and what you have already learned, write the following sentences. I surf You turn He verifies She decorates I adore I arrive I insist I organize I appreciate Je ne surfe pas Je n’adore pas Tu ne tournes pas Je n’arrive pas Il ne vérifie pas Je n’insiste pas Elle ne décore pas Je n’organize pas Je n’apprécie pas I do not surf You do not turn He does not verify She does not decorate I do not adore I do not arrive I do not insist I do not organize I do not appreciate

A.  Préférences: How to talk about what you like and don’t like to do En françaisEn anglaisUn modèle Use this before the subject and verb and presto! you have a question. Do you like... ? I like I don’t like I prefer Generally, when a French adverb modifies a verb, it is placed after the conjugated verb. also always B.  Souhaits – wishes How to talk about what you want, would like, and do not want to do. I want I would like two words in English, ONE word in French I don’t want. Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 7 Est-ce que Est-ce que tu aimes.. J’aime Je n’aime pas Je préfère... Est-ce que tu aimes parler français? Oui, j’aime parler français. Non, je n’aime pas parler français. Je préfère parler anglais. aussi J’aime aussi jouer aux jeux vidéo. Je n’aime pas toujours étudier. toujours Je veux Je veux parler français. Je voudrais Je voudrais voyager en France. Je ne veux pas Je ne veux pas étudier aujourd’hui. Surlignez!

C.  Invitations: How to invite a friend Use this before your subject and verb and presto! you have a question. You want to.... Do you want to.... ? You can.... Can you... ? with me with you Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 8 Est-ce que Tu veux... Est-ce que tu veux... Tu peux... Est-ce que tu peux... avec moi avec toi Tu veux toujours jouer au tennis. Est-ce que tu veux jouer au tennis? Tu peux peux parler à mon copain. Est-ce que tu peux parler à mon copain? Est-ce que tu veux dîner avec moi? Je ne peux pas dîner avec toi.

C.  Invitations: How to accept an invitation Yes, of course... Yes, thanks... Yes, agreed/all right I’d love to I’d love to... C.  Invitations: How to turn down an invitation I’m sorry, but I can’t I have to, I must... Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 9 Oui, bien sûr Oui, merci Oui, d’accord (d’acc) Je veux bien.. Oui, bien sûr, je veux bien ( dîner avec toi). Oui, merci, je veux bien (dîner avec toi). Oui, bien sûr, je veux dîner avec toi. Oui, merci, je veux dîner avec toi. Oui, d’accord, je veux dîner avec toi. Je regrette, mais je ne peux pas dîner avec toi. Je regrette, mais je ne peux pas Je dois...Je dois étudier.