La lettre de motivation. Début Raisonnement Compétences La clôture.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Être et Avoir To be and to have.
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai (I have) tu as tu as (you have) SG. il a (he has) elle a (she has) nous avons (we.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
Talking about yourself
A LA RECHERCHE DUN EMPLOI=LOOKING FOR A JOB. Vous cherchez un emploi et vous lisez la petite anonce suivante.Répondez.
REPLIES TO INQURIES=REPONSES A DES DEMANDES. Replies to inquiries 1.We acknowledge receipt of your letter dated 7 july. 1.We acknowledge receipt of your.
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
H IRE E MBAUCHE. 1.POSITION – State the position you want filled in the TITLE. 2.JOB REQUIREMENTS – Let interested candidates know what you are looking.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Stress pronouns and possessives
Présentez-vous.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Oops j’aime pas l’anglais
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
L’EMPLOI. Les documents – resume contre Le CV  A resume is used in the US by job seekers. It lists work experience, skills and education and is never.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Être to be.
Sister Dalton Fireside Make the most of your BYU experience!
Le courriel. « Variety of simple and compound sentences, and some complex sentences »
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Indirect Object Pronouns Presentation, Part 2 You should now know the direct object pronouns from the first presentation: Me-me Te-you Le-him, it La—her,
Les adjectifs possessifs
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Interrogative expressions with qui = who? À qui? =to whom? De qui?= of, from, about whom? Avec qui?= with whom? Pour qui?= for whom? Esti elle presentati.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
Français I: les notes # 14. Possessive Adjectives Possessive adjectives must agree with the object.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
success criteria Learning objectives
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Je vends ma bicyclette … verte
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
«Laissez-moi danser» Dalida. 71. vendredi le 26 février Le but: I can order food at a café. I am ready (prêt(e)) for the soccer game! I have my jersey.
Semaine 3 Rédiger une lettre de motivation BILL ALDER MOOC Travailler en français - Bill Alder1.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Welcome to the world of adjectives! To be an expert in French, you need to master the art of adjectives. These are words which are used to describe nouns.
TOUT sur TOUT! Français II A/B M. Jackson GHS TOUT= Adjective Adjectives modify nouns or pronouns. In French, adjectives must agree in BOTH gender and.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
L’objectif: apprendre à reserver une chambre à l’hôtel lundi, le 25 janvier 2016 Learning Objective: learn to reserve a hotel room Choisir un hôtel en.
Transcription de la présentation:

La lettre de motivation

Début Raisonnement Compétences La clôture

2 lettres Début To whom it may concern I refer to your advertisement in “France Soir” dated 10 th January Début Dear M. or Mme I wish to apply for the post of product manager which you advertised in France Soir on the 10 th January 2016.

2 lettres Début To whom it may concern = Aux principaux concernés I refer to your advertisement in “France Soir “dated 10 th January 2016 = Au sujet de l’offre d’emploi dans “France Soir” datée du 10 janvier Début Dear M. or Mme= Monsieur, Madame I wish to apply for the post of……which you advertised in…… on = Je souhaite postuler au poste d’assistant chef de produit dans (parue dans)….. France Soir 10 Janvier 2016

2 lettres Raisonnement My area of expertise is setting up quantitative studies Raisonnement As you can see from my enclosed résumé, my experience and qualifications match this position’s requirements. In addition to my responsibilities as product manager I have also developed language skills.

2 lettres Raisonnement My area of expertise is = Mon domaine d’expertise est la mise en place des études quantitatives. Raisonnement As you can see from my enclosed résumé, my experience and qualifications match this position’s requirements. = Comme vous pouvez le voir sur mon CV, mon expérience et mes qualifications correspondent aux exigences. In addition to my responsibilities as product manager I also developed language skills. = En plus de mes résponsibilités en tant que assistant chef de produit J’ai aussi développé des compétences en langues.

2 lettres Compétences I have excellent communication skills Compétences I am a logical thinker with good interpersonal and presentation skills.

2 lettres Compétences I have excellent communication skills = J’ai d’ excellentes techniques de communication. Compétences I am a logical thinker with good interpersonal and presentation skills. = J’ai un esprit de logique avec de bonnes compétences relationnelles et aussi des capacités d’exposition.

La clôture I am highly motivated and look forward to the varied work which a position in your company would offer me. La clôture Please find my CV attached

La clôture I am highly motivated and look forward to the varied work which a position in your company would offer me. = Je suis très motivé par la pérspective du poste aux tâches variées que m’offrirait votre compagnie La clôture Please find my CV attached Veuillez trouver mon CV ci- joint.

La clôture Yours faithfully Veuillez agréer l’expression des mes salutations (sentiments) distinguées (respecteux) La clôture Kindest regards (informel) Meilleures saluatations.

Les Compétences I have an excellent command of I have years of experience I believe I possess the right combination of J’ai une excellente maitrise du J’ai travaillé pendant…ans en tant que. Je pense que je possède un bon équilibre de… et de…

Les Compétences Deductive reasoning Analytical skills Negotiation skills Capacité de déduction Esprit analytique Compétences en négotiation.