ABCDABCD EFGHEFGH I 1. avec balcon2. avec vue sur la mer 3. avec télé4. avec douche 5. avec un grand lit 6. pour deux nuits 7. avec téléphone 8. à deux.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Choisir un hôtel.
Je voudrais un hôtel.
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?.
AU CAMPING Je voudrais..I would like.. un emplacement.
Trouvez l’intrus…. Il fait beau Il pleut Il fait du soleil
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
A lhôtel. Avez-vous une chambre libre? Je voudrais une chambre pour une personne.
Comparison Unite 6: Partie 1
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Par Olivia McConney MYP4 French
Year 7 Homework Due date: 17th April Task: You are to create a Powerpoint presentation about you, your family and your home, that you will present, in.
Je vous présente ma famille
A l’hôtel.
Trouvez lintrus…. 1 Il fait beau Il pleut Il fait du soleil Il fait chaud 2 Il neige Il pleuvait Il faisait froid Il faisait du vent 3allezjouezaimesavez.
Je voudrais réserver une chambre
À l’Hôtel.
Lauberge de jeunesse _ the youth hostel lhôtel le camping le gîte le club vacances.
Français 3 Madame Black Jour 012
Chapitre 5 Lesson 6 Essential Question: How can you describe where you live in French?
Le Français: 6e cours. Objectifs pour aujourd’hui Learn numbers and prices to 100€ Be able to give the date To be able to book a hotel room To ask about.
My Life in France by Julia Child with Alex Prud’homme Book Study.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?. 1.On va réviser ‘où habites- tu?’ 2.On va manger du chocolat 3.On va étudier la maison.
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
5 7 8 Où est-tu allé(e) en vacances? Je suis allé(e) en……. pendant une semaine 1. France 2. Italie 3. Ecosse 4. Angleterre 5. Allemagne 6. Espagne 7. J’irai.
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To be able to ask for and buy pocket money items.
Simple questions about the house * Can you say in French the different rooms in the house? II y a la cuisine,…. In your room, what type of furniture and.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
ROLE-PLAY FOUNDATION. You are talking about your house (you start) For help with the vocab, click herehere Say that you have your own room J’ai ma propre.
GOAL: To describe the rooms in my house in French.
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
Nous avons une douche et une baignoire dans ________________.
Réserver une chambre d'hôtel....
1 AU SECOURS UNITÉ 19 AIM to learn how to make a hotel reservation.
ROLE-PLAY 1 ARRIVING AT A HOTEL Say helloBonjour Say you want to book a double bedroom from the 14th to the 16th of may, on the ground floor if possible.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Learning Objective To practice prices. To be able to ask for quantities of food in a shop.
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
Les Pièces et les Meubles Rooms and Furniture. Les pièces Le salon.
To further describe your house we need to know how to discuss what rooms are inside and what is inside them…… Rooms in the house.
FURNITURE Stage 5 French. REVISION – Match the correct French to English in your books. You can write this as a list.
Rouge Unité 6 Vocabulaire. aller to go loger; séjourner to stay.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the tourist information bureau For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply J’aime visiter les.
Les Fournitures Scolaires
Révision. L’annonce 1.Vous allez vendre cette maison, écrivez l’annonce en utilisant les mots suivants: A utility room,A well, A cellar,2 bathrooms.
House and garden In this section you will revise how to talk about your house and what you do to help around The Objectives.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
Dialogue: 1 Décrire un hôtel.
Objectives: By the end of the lesson you will be able to: book a hotel room. book a hotel room. ask questions about the facilities. ask questions about.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
L’objectif: apprendre à reserver une chambre à l’hôtel lundi, le 25 janvier 2016 Learning Objective: learn to reserve a hotel room Choisir un hôtel en.
La maison Les pièces.
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?.
Trouvez l’intrus…. Il fait beau Il pleut Il fait du soleil
ROLE-PLAY OVERLAP.
Une Maison. Une Maison Vous posez des questions Hello, I would like to have more information on this property? How many rooms are there? Is it in a.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
KS4 French En vacances Part 2.
Transcription de la présentation:

ABCDABCD EFGHEFGH I 1. avec balcon2. avec vue sur la mer 3. avec télé4. avec douche 5. avec un grand lit 6. pour deux nuits 7. avec téléphone 8. à deux lits 9. avec salle de bains À l’hôtel

Les objectifs: To be able to book a room To specify type of room and what you would like in your room.

avec téléphone une chambre pour une personne une chambre double avec douche à deux lits avec télévision avec balcon avec vue sur la mer Je voudrais… J’aimerais… avec salle de bains

pour une nuit pour deux nuits pour une semaine

du 10 février au 17 février Pour quelle date?

Image 1Une chambre à deux personnes avec une télévision, un téléphone et une douche 2Une chambre pour une personne avec un balcon et une vue sur la plage. 3Une chambre double avec salle de bains,fer à repasser et téléphone. 4Une chambre de famille avec une télévision et un balcon. 5Deux chambres pour une personne avec télévision,douche et WC

abcdfe

PersonnesNuitsGrand lit 2 litsDoucheBalconVue mer Télé √

PersonnesNuitsGrand lit 2 litsDoucheBalconVue mer Télé √ √√ √√√

1.Je voudrais une chambre pour… 2.Je voudrais une chambre avec… 3.Avez-vous une chambre pour… 4.C’est pour combien de… 5.Je voudrais réserver… 6.J’aimerais rester du… À l’hôtel

7 du 8 mars au 10 mars du 5 avril au 12 avril Bonjour Monsieur/Madame! Pour combien de nuits? Pour quelle date? C’est tout? A B C

Je voudrais… s.v.p. C’est…? C’est tout?

À l’hôtel Les objectifs: To book a room To understand gist of questions To ask for further information

du 8 mars au 10 mars