LO: To be able to describe and comment on school uniform. STARTER: Qu’est-ce que c’est en français? 1.jurostou 2.no set élibogl 3.ej topre 4.li tufa toprer.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Christina porte : un tee-shirt vert un pull rose une jupe bleue
Advertisements

Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
bleu rouge blanche noir
Quest-ce que tu portes à lécole? Les vêtements et leurs couleurs.
Les vêtements Les Couleurs vert(e)(s) noir(e)(s)gris(e)(s) jaune(s) rouge(s) rose(s)orangemarronviolet(te)(s) bleu blanc(he)(s)
Un polo Un sweat Un tee-shirt Un pull Un blouson Un veston.
Les vêtements et le collège
Can you label these colours in French?
Révision: les vêtements JUPE JEAN CHEMISET-SHIRT PANTALONCHAUSSURES PULLOVERCASQUETTE La mode.
Oops j’aime pas l’anglais
Ce que je porte.
Comment faire les comparaisons et exprimer les préférences!
Nous allons …….. Décrire notre uniforme scolaire
Vive la différence!. Starter: use pictures and story p 82 to create a starter match up ictures and texts.
LES VÊTEMENTS/LES FRINGUES CLOTHES JE PORTE... I WEAR I’M WEARING...
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Comment faire les comparaisons et exprimer les préférences!
Objectives By the end of the lesson, you will be able to: Talk about the rules in your school. To be able to use Il ne faut pas/Il est interdit de confidently.
Unité 7-B. a blue shirt une chemise bleue a red jacket une veste rouge.
Le costumele tailleur les chaussures le manteau les chaussettes les bas l’anorak le chapeau.
WALT: To talk about the internet in French.
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Les vêtements 1. Un maillot de bain 2 Un chapeau 3.
un polo un sweat un tee-shirt un pull un blouson une veste.
Les adjectifs possessifs
Qu’est-ce que tu portes?
Un polo Un sweat Un tee-shirt Un pull Un blouson Un veston.
WALT: how to talk about your timetable
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Lundi 1er décembre 2014 Objective: To talk about school uniform. We may need to be able to do this in the speaking assessment. Outcome: EVERYONE will be.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what you wear for different occasions.
Mon blog:. Top 100 words used in reading and listening exams. Look for the ones you don’t know!
La Comparaison Avec Les Adjectifs
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Flash Culture Lesson 2.
Today I am learning to express my opinions about my school uniform and to justify my opinion By the end of the lesson I will be able to I do/don’t like.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
By the end of this lesson you should be able to describe clothe items
Qu’est-ce que tu portes?
LES VETEMENTS. Un manteau Un blouson Un jean Un pull.
Un short noir Un t-shirt rouge Un polo vert.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of clothes in French...
LES VÊTEMENTS - describe clothes -talk about fashion.
Aim: learn rules and regulations
Le système scolaire Learning Objective: Can I write about the school uniform? Learning outcomes: By the end we will Know how to describe a uniform (colours,opinions)
Mon uniforme. demode maquillage bete interdit sans peut encourage blanche chic obligatoire.
Quel temps fait-il?.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Décrivons nos vêtements
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
Novembre Starter Activity: match up 3- des chaussures rouges 4- un chapeau blanc 2- une jupe bleue 1- un sweat vert A B C D 5- des chaussettes noires E.
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
How many colors can you remember? Write them down in your books.
«Stolen car» Mylène Farmer avec Sting. Le journal d’échauffement 0 6. le 26 octobre 0 Le but: I can talk about doing/liking activities. 0 How about going.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Les objectifs: Talking about clothes Adjectival agreements
Unité 5 – Le collège L’uniforme scolaire.
Transcription de la présentation:

LO: To be able to describe and comment on school uniform. STARTER: Qu’est-ce que c’est en français? 1.jurostou 2.no set élibogl 3.ej topre 4.li tufa toprer

Quelle est ton opinion de l’uniforme scolaire?

Les opinions J’aime porter des vêtements à la mode. C’est démodé. Il est interdit de porter du maquillage et ça c’est bête. L’uniforme encourage la bonne discipline mais coûte cher. Il est interdit de porter des bijoux au collège. C’est plus chic de porter l’uniforme. L’uniforme scolaire, c’est pratique et confortable It is smarter to wear a school uniform It is forbidden to wear jewellery at school. I like to wear clothes that are fashionable It is out of fashion It is forbidden to wear make-up and this is stupid. School uniform is practical and comfortable. Uniform encourages good behaviour but it is expensive

Quelle est ton opinion de l’uniforme scolaire?

La description de l’uniforme. Au collège, il faut toujours porter une veste bleue et une chemise blanche. Les filles ne sont pas obligées de porter une cravate bleue et grise mais les garçons sont obligés. Les filles portent une jupe noire et les garçons un pantalon noir. Il faut porter des chaussures noires.

Décris ton uniforme You must produce a paragraph which describe your uniform and include your opinion about it. You must aim at using the vocabulary and the structures seen in this lesson and also structures learnt for comparisons and opinions.