Characterisations: include…. Name Appearance and personality Relationship to other characters Other key information Look for language you can re-use!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires

Advertisements

Objectifs: Can you write a paragraph to introduce someone else?
Les prépositions de lieu
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Describing and characterizing people
Objectif To be able to identify, write, and say the words for family
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Copy the table and put each word in the right column.
DESCRIBING PEOPLE AND THINGS
Ma famille..
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Une Amie Un Ami Français I.
La Famille Addams Objectif:
Lhistoire de Tropo le monstre Patricia García et Sukayna 4º A.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Pour commencer: link the places in the two columns Lausanne Paris Québec Martinique Cologne Cardiff France Suisse Antilles Canada Allemagne Pays de Galles.
Jeu de sept familles! Create and describe a family for a game of happy families.
Tu es comment? (What do you look like?).
Il est comment? Elle est comment?
Regular ER Verbs Les Examples. Parler – Savez-vous les terminaisons? JE PARL NOUS PARL TU PARL VOUS PARL IL/ELLE ILS/ELLES PARL PARL E E ES ONS EZ ENT.
Mes activités.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Welcome to French Live Lessons!
La famille et les adjectifs
Coco Chanel
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Marie a les cheveux roux. Guy a les cheveux blonds.
Unité 5: En famille Objectives: talk about family, ours and others’ describe personalities and appearance tell one’s age and birthday, and the date use.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Il est comment? Vrai ou faux?
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Les Questions d’Information (Information questions)
Create a Voki for yourself that speaks French.
Qui et Que.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
2. Hier soir, on ________________(voir) un film.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Alan est _____________________d’Ashley.
Elle, est humaine Bella : c’est aussi la personnage principale elle est la nouvelle arrivée à Forks et elle aussi est amoureuse d’Edward Alice : c’est.
Les Célébrités By: Hamza Riaz and David Nguyen. C’est qui? Je suis beau. J’ai beacoup de avions. J’ai les cheveux bruns. J’ai les yeux vertes. Je suis.
(Les Verbes Réfléchis) REFLEXIVE VERBS. Lesson Objective: - To understand what reflexive verbs are and what they look like. - To learn the reflexive pronouns.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Essential Question: How do the French say beautiful, old, and new?
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 2 I can describe friends.
Français II H Leçon 3A - Structures Prepositions with the infinitive Reciprocal reflexives.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
F101 Deuxième Examen Révision. Avoir + expressions ___ 1.avoir enviea) to be x years old ___ 2.avoir faimb) to need ___ 3.avoir soifc) to want, to be.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
A TERM IN LANGUAGES. Dressing up in year 4B Je porte un pantalon violet et une veste rouge et blanche. Je porte un pull marron et un chapeau rouge.
VOCABULAIRE DE LA DESCRIPTION
Il s’appelle Tony Terrible. Il habite à Paris. Il a quarante ans et son anniversaire c’est le 1 avril. Il est petit et gros. Il n’est pas beau mais il.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
La famille. Moi Mon pèreMa mère Mes parents Mon frère Ma sœur Mes neveux Mes nièces.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
Bell Ringer Do page 5 and page 11 (exercise A) in your packet on La Famille.
Fascination.
French writing assessment task
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Characterisations: include…. Name Appearance and personality Relationship to other characters Other key information Look for language you can re-use!

Les Cullen Peau pâle Yeux sombres Très beau Attirant Hors d’atteinte Enfants adoptifs de Dr Cullen Lycéens Vampires Mystérieux

Les Cullen, d’une pâleur de craie, yeux sombres, très beaux, mystérieux, attirants et hors d’atteinte; lycéens, enfants adoptifs de Dr Cullen, vampires.

Bella Swan….. Cheveux noirs aux yeux noirs, fille timide de Charlie, Chef de Police; nouvelle arrivée à Forks et amoureuse de Edward Cullen.

Dr Carlisle Cullen…… Homme jeune, blond aux yeux sombres, très beau avec teint pâle, médecin travaillant à l’hôpital, père adoptif de cinq lycéens.

Characterisations can also include ….. Background to their place in the story Examples of their personality traits Information about their relationship with another character.

Bella Swan….. Cheveux noirs aux yeux noirs, fille timide de Charlie, Chef de Police; nouvelle arrivée à Forks et amoureuse de Edward Cullen. 17 ans, elle a quitté l’Arizona ensoleillé et sa mère pour habiter chez son père sous la pluie de Forks. Bella préfère l’anonymat mais ne peut pas éviter les lycéens de la ville. Elle aime lire et déteste le sport et la danse. Elle trouve Edward fascinant, et elle est irrevocablement amoureuse de lui mais elle ne comprend pas les dangers.