Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Advertisements

Je mappelle Sabrina et jai quatorze ans. Jhabite à Paris dans un appartement. Normalement pour le petit déjeuner, je mange des cérèales et du pain grillé
Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
Quelle est la question?.
Ma journée A C B F D E G L’objectif: to be able to describe our morning routine during the week and at the weekend. Present tense verbs + times.
Les groupes des aliments
NOURRITURE.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
3a Parle- moi de ta routine quotidienne typique
À quelle heure il se lève?
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Le petit déjeuner des céréales un croissant des toasts du pain
Au petit-déjeuner, je mange
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
SALUT! Les repas.
La nourriture et les repas
La confiture Les pommes de terre Le lait Les oeufs Le fromage La viande Les épinards Le poulet La pizza Le poisson Le pain Le.
Year 8 French WALT: To say what you eat for lunch WILF: To give opinions & justifications about food and drink To say what you ate yesterday (level 5)
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Au petit déjeuner, je mange …
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Starter - complète avec les voyelles
To identify a verb in its infinitive form
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.
Manges-tu sainement?.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
En France on déjeune à midi.
Notes le 29 février –le premier mars MANGER (to eat) je mange nous mangeons tu manges vous mangez il/elle/on mangeils/elles mangent Qu’est-ce que tu manges?
Healthy Lifestyle – Les Repas
Les repas.
La revue de la leçon 26 Étudiez bien! Le test va être _______, le ________.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Family Fortunes La Fortune de la Famille Qu’est ce que tu prends à l’heure du petit-déjeuner? Normalement… Generalement… Comme d’habitude… 1.Je bois.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
La Nourriture.
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
3.mettre/débarrasser la table 4.faire les courses 5.faire la cuisine
Il y a 17 exemples Lisez le paragraphe suivant et soulignez des exemples du futur (future proche et le “vrai” futur) Read the following paragraph and underline.
Que fait ton père/ta mère?
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
 To express the idea of some, or any, of a quantity, use the partitive article: du, de la, de l’, des Je voudrais du café. Tu veux de la tarte? Il mange.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Rewrite the sentences. Je déteste les oeufs Je préfère la pizza J’adore les tomates mais je déteste les.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Le petit déjeuner Objectifs: -I will name the food I eat for breakfast -I will carry out a survey to know what people eat for breakfast.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Les repas = Meals Resources: EN 1 page 80 Objectives:  Understand written and spoken information about meals and mealtimes, and about the favourite dish.
L’ALIMENTATION. LES BOISSONS un coca un jus d’orange une limonade.
Bonne cuisine bonne mine!
Transcription de la présentation:

Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams

Normalement au petit déjeuner, je mange des céreales et de temps en temps je mange aussi du pain grillé. D’habitude, Je bois une tasse de café ou une verre de jus d’orange. De temps en temps je mange le déjeuner à la maison mais généralement je prends un sandwich à la caféteria au collège. Le soir, je mange avec ma famille, c’est ma mère qui prepare les repas chez moi, mais le weekend je fais la cuisine avec mon frère. On fait la nourriture mexicaine, j’adore les repas épicés, surtout les fajitas de poulet. C’est délicieux. Je ne peux pas manger des cacahuetes, je suis vraiment allergique!!!

Task 5. Write a paragraph a similar paragraph about your eating habits approx. 150 words You may include: What you normally eat and drink for breakfast and where (Pr) What you ate last night, who cooked it, your opinion (Pa) What you are going to eat in the restaurant at the weekend, type of cuisine, something you would like to try using Je voudrais goûter……., opinion (in the future - hopeful) (Fu)