Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
Advertisements

Ma journée.
Objectifs réviser les activités à la maison
Délit D’Amel Bent.
Ma journée A C B F D E G L’objectif: to be able to describe our morning routine during the week and at the weekend. Present tense verbs + times.
Comment dit on…en anglais?
Comment dit-on... 1.I had 2.I did 3.I ate 4.I chatted 5.I went 6.It was Jai eu Jai fait Jai mangé Jai bavardé Je suis allé(e) Cétait.
À quelle heure il se lève?
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Parler de ma routine .... Comprendre les verbes réfléchis
Expressions Quotidiennes
Unité 3, Partie B.
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
Avez-vous un job? Tu travailles ou? Tu commences à quelle heure?
Match-up the numbers to the letters
Comment choisir un métier…
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
1 Time markers tous les jours = every day beaucoup = a lot souvent = often quelquefois = sometimes de temps en temps = from time to time rarement = rarely.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
what i’ve learned in French
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Adverb Placement. Traduisez..... Sometimes – quelquefois From time to time – de temps en temps Once a week – une fois par semaine Often – souvent Usually.
WALT: To talk about the internet in French.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Objectif: to be able to discuss whether you keep fit or not
Les emplois de l’imparfait Uses of the Imperfect.
Les avantages et les inconvénients de métiers différents.
Reflexive verbs usually (but not always) have the sense of something being done to oneself or to one another. In French, they are recognised by the ‘se.
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
FRENCH GCSE. REMEMBER: L.O.T.S Linking words Opinions Tenses variety Stunning structures.
COMMENT DEMANDER ET DONNER L’HEURE. How to ask and give time.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Phrases pratiques avec les verbes du premier groupe
FrançaisanglaisÇa ce prononce lettressyllables 1 Le matinle matan Je me réveilleje me rayvay À sept heuresa set er Je me.
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
December 4, 2012 Steven Santiago. Danser  Je danse la salsa avec ma copine.  I Dance salsa with my girlfriend.
Les noms et les articles
«Je me sens bien» Xavier V. Combs. Le journal d’échauffement  14. le 23 octobre  Le but: Je peux utiliser les adjectifs avec l’accord.  I like to meet.
Notes le 17 octobre Révision: Les verbes sortir, partir, dormir et servir SORTIR (to go out, take out) je sors nous sortons tu sorsvous sortez il/elle/on.
COMMENT DEMANDER ET DONNER L’HEURE. How to ask and give time. QUATRE ETUDIANTS CAUSENT. Four students are chatting.
SORTIR Leçon 8: Tu es sorti? to go out to get out je sors nous sortons
Une Journée Typique Objectif
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Quelques adverbes qui indiquent l’ordre 1)D’abord (daah b כ h rrr) 2)Ensuite (õhn sweet) 3)Après 4)Après ça 5)Enfin 6)Finalement 7)Alors (aaah l כ h rrr)
Les verbes réfléchis sihcèlfèr sedrev seL s’entendre avec
Le week-end, enfin! 2 2 UNITÉ Quit Tu es sorti? 8 8 A B Le passé composé avec être p. 133 C L’expression il y a p. 137 Les verbes comme sortir et partir.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Français I Les notes #3.
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
Au Collège Starter Activities.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Personal Information Useful phrases: Je m’appelle …… J’habite (en angleterre /à Londre) Mon anniversaire est le ……. J’ai ….. ans Je suis né(e) à ….. My.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Bienvenue. Welcome to my home. Bienvenue chez moi.
USED TO.
Module 1.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Révision LO: TO REVISE FOR THE TEST. _14/Mes_tempslibre_COfmx.htm Games to play and revise at the same time.
Des Conseils. Objectif: to be able to give and understand advice on health issues.
Unhealthy lifestyles Objectif: to be able to express views on smoking, drugs, alcohol.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Le matin…..
Révision du passé composé : Remember some verbs are conjugated with avoir and some with être in the passé composé. – Je suis rentrée chez moi. – Elle a.
L’imparfait Utilisons l'imparfait pour décrire l'enfance / la vie d'une autre(une biographie)

Transcription de la présentation:

Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.

Est-ce que tu dors bien? Oui, je dors dix heures par nuit. Yes, I sleep for 10 hours a nuit. Je me lève à sept heures et je me couche à neuf heures. I get up at 7 and go to bed at 9. Je suis pleine de vie et je suis rarement malade. I am full of life and I am rarely ill. Je me sens bien dans ma peau. I feel good in myself.

Est-ce que tu dors bien? Non, je ne peux pas dormir. Je suis trop stressée. No, I can’t sleep. I’m too stressed. Je suis toujours fatiguée et je suis souvent malade. I am always tired and am often ill. J’ai trop de devoirs et je suis mal organisée. I have too much PST and I am badly organised. Je me sens mal dans ma peau. I feel bad in myself.

Est-ce que tu te détends? Oui, après avoir fait mes devoirs, je regarde la télévision ou j’écoute de la musique. After having done my PST, I watch TV or listen to music. Le week-end, je sors avec mes copains. At the weekend I go out with my friends. C’est très important de se relaxer après une longue journée à l’école. It’s very important to relax after a long day at school

As-tu de l’assurance? J’ai beaucoup d’assurance et j’aime sortir et rencontrer de nouveaux gens. J’aime un peu de variété dans ma vie. I have lots of confidence and I like to go out and meet new people. I like a bit of variety in my life. Je suis très timide et je n’aime pas changer ma routine. Je ne me sens pas bien dans ma peau. I am very shy and I don’t like to change my routine. I don’t feel good in myself.

Vous avez compris??? Oui, je comprends! Presque…. Aucune idée..