Qu’est-ce que tu aimes regarder à la télé? Pourquoi? Qu’est-ce que tu n’ aimes pas regarder à la télé? Pourquoi La télé est une bonne chose? Oui ou non?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Être et Avoir To be and to have.
Advertisements

Aim: To discuss the pros and cons of TV programmes
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
STAR Magazine Vous Présente: Mon Interview Avec Benny Hill Par Janet O. Dodd.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Délit D’Amel Bent.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
and a justification for level 4
Monsieur verbe auxilliaire
Objectif: comprendre et repondre a la question:-
Pour commencer: Be ready to give these sentences orally.
Les Expressions Négatives
Les matières au collège
Ils indiquent les personnes et les choses dans une manière imprécise.
Les expressions négatives
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Le sport Ton opinion!.
Leçon 18 by Angela Jones & Yasmine Odat. Le Pronom “Y” There Replaces the place in a sentence Goes after noun Used in affirmative commands Can also replace.
Aujourd’hui, c’est lundi le dix septembre
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Mes Vacances : Révision
Quels sont tes passes temps préfèrés?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Reliez les questions et les réponses
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
5 – phrases au passé composé 4 – phrases pour exprimer la fréquence
AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
FRENCH GCSE. REMEMBER: L.O.T.S Linking words Opinions Tenses variety Stunning structures.
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
La musique L`histoire Le français.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
3.mettre/débarrasser la table 4.faire les courses 5.faire la cuisine
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
Warm up Write about the good and the bad of TV and movies in your opinion. Write about 7 sentences.
Passé Composé Participes Passés.
Int 02 Des frères et des sœurs faux vrai faux vrai.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to develop your writing/speaking when explaining your option choices. Mes options.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Au Collège Starter Activities.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Les matières (introduction). Year 10 French: You will be covering the following sub-topics: School subjects and opinions School uniform Description of.
Personal Information Useful phrases: Je m’appelle …… J’habite (en angleterre /à Londre) Mon anniversaire est le ……. J’ai ….. ans Je suis né(e) à ….. My.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
Quelques questions Comment tu t’appelles? Tu as quel age? Comment est ta famille? Tu as des freres et soeurs? Tu t’entends bien avec eux? Qu’est-ce que.
J’aime/ Je n’aime pas/ J’adore/ Je déteste…
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
Les Matières French One Chapter 4 Vocabulary one.
Module 1.
Unhealthy lifestyles Objectif: to be able to express views on smoking, drugs, alcohol.
Quelle est ton émission préférée? Date Mon émission préférée s‘appelle ____________________________.
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
Faites une phrase avec QUI ou QUE 1) Le film _____ j’ai regardé était assez intéressant 2) J’ai vu un documentaire ____ s’appelle ‘Hitler en couleur’ 3)
LO: talk about activities. express opinions and give reasons. work with longer passages with the use of a lexicon. SC: 1.match up correctly at least 5/7.
Aim: To discuss the pros and cons of TV programmes
Transcription de la présentation:

Qu’est-ce que tu aimes regarder à la télé? Pourquoi? Qu’est-ce que tu n’ aimes pas regarder à la télé? Pourquoi La télé est une bonne chose? Oui ou non? Pourquoi? Quels sont les bienfaits et quels sont les défauts? Pourquoi?

Comment trouvez-vous la télé-réalité? (les feuilletons, les séries, etc.)? Useful opening phrases: Pour ma part… = As far as I’m concerned… À mon avis… = In my opinion… Franchement… = Frankly… À vrai dire… = To be honest… Je trouve que… = I think that… J’ai l’impression que…= I get the feeling that… 3

+++ Opinions positives (les pour) C’est la réalité… = It’s real… C’est de la réalité tout = It’s reality pure and simplement simple C’est honnête et ouvert = It’s honest and open C’est la vie = It’s life Ça me fascine… = I’m fascinated by it… 4

Expressions ‘for’ (pour): par exemple... = for example... les habitants de la maison «Big Brother» = the Big Brother inmates les célébrités / les anonymes… = the celebs / the unknowns … sont intéressants et sympas = are interesting and nice … ont beaucoup de choses à dire = have lots to say … prennent des décisions difficiles = take difficult decisions … doivent résoudre des problèmes = have to solve problems les téléspectateurs en profitent = the viewers benefit from it les téléspectateurs sont témoins = the viewers witness it all 5

- - - Opinions négatives (les contre) ce n’est pas la réalité = it’s not real c’est artificiel = it’s artificial c’est malhonnête et faux = it’s dishonest and phoney c’est de la manipulation = it’s manipulation c’est manipulé et orienté = it’s manipulated and biased j’en ai horreur = I loathe it 6

Example sentences ‘against’ (contre): La maison «Big Brother» n’existe pas vraiment! = The Big Brother house doesn’t really exist! Les stars / anonymes sont… = The stars / unknowns are… motivés uniquement par l’argent (only motivated by money). débiles et ennuyeux (stupid and boring). Ils sont obligés de s’entendre avec des inconnus. = They have to get on with complete strangers. Ils n’ont rien d’intéressant à dire. = They have nothing interesting to say. 7

Example sentences ‘against’ / cont’d : C’est un jeu artificiel, ce sont des décisions et des problèmes sans conséquences. =It’s an artificial game, the decisions and problems are meaningless. Les téléspectateurs-témoins n’en profitent pas. =The TV viewer-witnesses get nothing out of it. Au contraire, c’est de la télé-poubelle. =On the contrary, it’s rubbish TV. 8

1 Formulez des phrases qui vous plaisent « pour » et « contre » pour construire vos arguments. 2 Faites-en un exposé. 3Présentation des exposés lundi, le premier octobre Exemple: A: Pour ma part, je suis pour la télé-réalité, parce que c’est la réalité. Pour moi, c’est honnête et ouvert., Par contre, selon certaines personnes ce n’est pas réel, c’est malhonnête et faux. Moi, je dirais que… 9