Dimanche 11 octobre 2015  Jobs  Le hit-parade des métiers  Objectives  understand people talking about jobs and explaining why they want to do a particular.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objectifs réviser les activités à la maison
Advertisements

C’est quel métier? Sans ouvrir les livres, essayez de trouver la définition anglais de chaque métier: Un acteur/actrice un agent de police/un policier.
PROFESSIONS JOBS UN DIALOGUE.
Dentist Un (e) dentiste. doctor Un (e) médecin nurse Un infirmier Une infirmière.
Les metiers How to say: Ce que tu fais (What you do) Pourquoi tu laimes (Why you like it) Tu travailles de quelle heure à quelle heure? (Which hours you.
French 1 – Term The verb JOUER.
Write a paragraph to introduce yourself
Les Professions.
L3: Ch 5 Exercices Only. EXERCICE 1: WONDERING ABOUT THE FUTURE 1. I think Ill enter university. 2. I plan on finding a job. 3. I really want to do an.
Les Professions.
Comment choisir un métier…
As-tu des frères et soeurs?
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Téléphone à.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
Les métiers Aim for today:
Comète 2 Vocabulaire Comète 2 - Unité 22 Unité 2.
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Bien Dit 3 Chapitre 2.1 Les métiers. Un agriculteur/ une agricultrice un/une fermier(-ière)
Objective: to be able to talk about professions and jobs.
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Read along.
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Qu’est-ce que tu aimes?.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
* Our dreams are not written on stone; so write three careers that will make you happy anyway and why. Minimum five sentences!
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Unité 2 Révision La vie courante.
Cherche l’intrus Find the odd one out
Le Français: 3e cours.
Le Conditionnel Contrôle demain sur le futur simple et le conditionnel: les terminaisons et les irréguliers.
Les cours. Le but aujourd’hui est I can say what classes I have.
Les professions Say what others do Talk about your dream job.
Qu’est-ce que tu aimes comme look?
«Get lucky» Daft Punk. Journal d’échauffement mardi le 9 décembre 0 Le but: Je peux conjuguer “faire” et je sais les expressions. 0 Donnez le français:(Leçon.
Que fait ton père/ta mère?
Le chameau a le hoquet Mini-conte 2.
Lundi sept octobre l’objectif: écrire une conversation au café.
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
Reliez les phrases Match up the phrases être – to be I amTu es You (singular) areNous sommes He/she isIls/elles sont We areJe suis You (plural) areIl/elle.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
Vocabulaire 6.2 Français I. Allons... ! Let’s go... !
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
LUNDI, LE 30 NOVEMBRE Journal Qu’est-ce que tu as fait ce week- end?
La profession.  Que fait ta mère?  Elle est photographe.  Que fait ton père?  Il est comptable. Il travaille dans un bureau.(Office)  Qu’est-ce que.
Au Collège Starter Activities.
«Utra Horas» Orchestra Baobab. Le journal d’échauffement le premier décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 It is sunny.
Les emplois! Jobs possibilities: Relier les noms français et les noms anglais.
Dimanche 25 octobre 2015  Premier boulot  Objectives:  Say what part-time job you do and what you think of it.  Say if you’ve ever worked before, what.
ABCDABCD EFGHEFGH I 1. avec balcon2. avec vue sur la mer 3. avec télé4. avec douche 5. avec un grand lit 6. pour deux nuits 7. avec téléphone 8. à deux.
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Les Professions.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
Plus tard… Les objectifs: To be able to talk about what you would like to do in the future. La grammaire: Le conditionnel Les objectifs: To be able to.
Allez, viens! Chapitre 5. Première Étape Future choices and plans.
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Objectif: To be able to say what your parents do as a living
L.O. Talking about jobs Giving opinions
By the end of today’s lesson you will be able to:
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Dimanche 11 octobre 2015  Jobs  Le hit-parade des métiers  Objectives  understand people talking about jobs and explaining why they want to do a particular job  Ref:EN3 p. 28

vocabulaire  Qu’est-ce que tu voudrais faire plus tard? = What would you like to do later?  Je voudrais être = I would like to be  J’aimerais bien être =I would love to be  Je rêve d’être = I dream of being  Parce que = Because

 Acteur/actrice =Actor  Avocat/avocate= Lawyer  Chanteur/chanteuse= Singer  Coiffeur/coiffeuse= Barber  Commercial= Commercial  Éducateur/éducatrice= Educator  Footballeur= footballer  Informaticien/informaticienne= IT technician  Ingénieur= engineer

 Journaliste= reporter  Mécanicien/mécanivienne= Mechanic  Médecin= doctor  Pilote d’avion= Airline pilot  Pompier= firefighter  Professeur= professor  Puéricultrice= pediatric nurse  Secrétaire= Secretary

Challenge C  Écris ce que tu voudrais faire plus tard et explique pourquoi. (60 mots minimum)