_____________! Je joue au volleyball tous les jours pour une équipe locale. J’aime jouer au volleyball car c’est relaxant et c’est un sport de compétition.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Fêtes-tu L’action de grâce?
Advertisements

Ma fête d’anniversaire (My Birthday Party) Objectifs:
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Aider a la maison.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Questions and ideas to use in your letter tonight.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Write a paragraph to introduce yourself
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
Les choses que j’aime faire
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
____________________________
Brainstorming les sports.
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
Objective: to prepare for a speaking exam
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Talking about sports, games, instruments, and activities
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Les loisirs J’adore faire du skate!.
Objectif: to be able to discuss whether you keep fit or not
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Warm up Life is about making personal choices and decisions; What good habits, as far as nutrition and fitness, you want to keep or adopt and some bad.
Warm up Your Body has many parts; describe the function of some parts mentioned below: 1.La têtê… 2.Les yeux… 3.La bouche… 4.Le nez… 5.Les pieds… 6.Les.
Je reste en forme! Objectif: to be able to discuss whether you keep fit or not.
Chapter 4 Review Sports et passe-temps. 1. List these activities in French To play golf – Jouer au golf To swim – nager To in-line skate – faire du roller.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Revue pour le test de la leçon 5. Likes and dislikes Réponds par une phrase complète en français.
Ecris des phrases avec J’aime/je n’aime pas/ j’adore.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les sports Les objectifs: To remember at least 5 sports/activities To say which sports I do To say how often I do them Read the powerpoint and complete.
FOLDABLE REVIEW #2= SEASONS, ACTIVITIES, WEATHER, CLOTHES, MONTHS.
Unite 1: Oral Ma famille et moi. Comment es-tu? (Describe yourself ) What do you look like? Describe your positive character traits. Describe your negative.
Module 1.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les choses que j’aime faire Objectif: to say what you like and don’t like to do Starter: match up the two halves 1. Tou 2. Ja 3. Sou 4. Généra 5. Quelque.
ç. d……. c. b.. p..l..s j. l’a….. m..a..e…f..
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Que fais-tu? Objectives: -to be able to say what sports you do in your free time -to be able to say how often you do them.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

_____________! Je joue au volleyball tous les jours pour une équipe locale. J’aime jouer au volleyball car c’est relaxant et c’est un sport de compétition. Marie ______________, je joue au hockey et je fais de la danse une fois par semaine. Mon sport préféré c’est la danse parce que c’est amusant et cool. Niamh Normalement, ____________ mais à l’école on joue au netball et au hockey pour EPS. Je préfère le netball et j’aime mon prof car elle est drôle. Benjamin ____________ car je déteste le sport. Cependant, je joue sur la Wii chez moi quand mes amies visitent. De temps en temps je joue à la péta nque avec mes grand-parents Tomas Which phrase matches each person? “Je suis très sportive” “Je suis assez sportive” “Je ne suis pas très sportif” “Je ne suis pas du tout sportif”

Objectifs Pour Cette Semaine To say whether you are Sporty and why To be able to say what your favourite sport is and why What you do in different weathers EXT: To be able to describe your favourite sports personality!

Tu es sportif/sportive? Oui je suis sportive, je joue au/ à la / aux... je fais du / de la / des... Tu fais ça souvent? Je fais ça tous les jours / une fois par semaine..... Pourquoi tu aimes ça? J’aime ça parce que c’est... / car c’est.... Discutez!

Que fais-tu en été/en hiver? En été je......En hiver je......

Quand je il pleut il fait froid il fait chaud il fait beau

Les Devoirs! Write a short paragraph about what sports you do. You might want to include: What you do Frequency Who with What you do in different weathers / seasons

Chanson!!!