EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Quest-ce que tu aimes faire après lécole?. Faire – to do or to make Je fais Tu fais Il fait Nous faisons Vous faites Ils font.
Advertisements

Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Est-ce-que tu aimes … Oui Non jouer au cricket ?
French 1 – Term The verb JOUER.
J’espère + verb = I hope to….
Les choses que j’aime faire
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Leisure Time Activities Chapitre 5 Asking or telling what you like or dislike--Review Tu aimes ______________? Tu aimes __________ ou ___________? Jaime.
Brainstorming les sports.
Qu’est-ce que tu fais? What do you do?. Qu’est-ce que tu fais? What do you do?
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Bonjour! Bienvenue!.
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Sports & Activities “to play” & “to do”
French 1 Chapter 4. Lisez Read pages Read pages Complete 1-5 on page 110 Complete 1-5 on page 110.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Tu aimes _______? Do you like?. Oui, j’aime __________.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
Les loisirs J’adore faire du skate!.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Forming questions in French
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Les Questions d’Information (Information questions)
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Qu’est-ce que tu aimes?.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Chapitre 2.2 Interro 25 points jeudi 17 novembre.
Le sport to be able to say which sports we play and do jouer au / faire de.
Grammaire Expressions with faire and jouer AND
OBJECTIF Qu ’ est-ce qu ’ on va faire aujourd ’ hui? You will be able to say what sports you like and don ’ t like You will learn how to ask the question.
«Mon chéri» Anik Jean. Journal d’échauffement vendredi le 5 décembre 0 Le but: Je peux conjuguer “faire” et je sais les expressions. 0 Donnez le.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Chapitre 5. Faire: to make/to do/to… je faisnous faisons tu faisvous faites il/elle/on faitils/elles font Elle fait du jogging. Est-ce que vous faites.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Likes, Dislikes, and Preferences
Allez, Viens 1 Chapitre 4.1 Sports et passe-temps Created by: Dimick.
Qu’est-ce que tu aimes ?.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
1. Je ________ assez petite (être). 2. Je ________ mes devoirs (faire). 3. J’________ quinze ans (avoir). 4. Il _______ grand et mince (être). 5. Elle.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Est-ce que tu fais du sport? Je fais de l’athlétisme.
Negative sentences Questions
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Les choses que j’aime faire Objectif: to say what you like and don’t like to do Starter: match up the two halves 1. Tou 2. Ja 3. Sou 4. Généra 5. Quelque.
Les Sports et Les Passe-temps French 1 Chapter 5 Vocabulary 1.
Chapitre 5 Vocabulaire 1 Les sports et les passe-temps.
Today, we are going to: Learn the names of some sports Learn how to say that we play these sports Activities and routine.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Les sports et les passe-temps
EXCHANGING INFORMATION (4-2)
Transcription de la présentation:

EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t (do)… Je ne joue pas au foot. I don’t play… “de” with negatives Du, de la, and de l’ usually become de (or d’) in a negative sentence. Je ne fais pas de jogging. Je ne fais pas d’athletisme.

LIKES & DISLIKES (4-1)  J’aime beaucoup le sport.  J’aime surtout faire du ski.  Je n’aime pas tellement le football.  Je n’aime pas du tout la natation.  Je n’aime pas beaucoup le volley.

LIKES & DISLIKES (4-1) You can use the expressions in bold alone as short answers:  Tu aimes faire du sport? Oui, beaucoup! Non, pas tellement.

FORMING YES / NO QUESTIONS (4-1)  Option 1: Raise your voice at the end of the question Tu aimes faire du velo?  Option 2: Add est-ce que before the question and raise your voice at the end Est-ce que tu aimes faire du velo? Est-ce qu’il aime faire du velo?

EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To find out a friend’s interests: Qu’est-ce que tu fais comme sport? Qu’est-ce que tu fais pour t’amuser?

QU’EST-CE QUE TU FAIS..? (4-2) en vacancesle soir (in the evening) le week-end en automne en hiverau printemps en été