Work experience. Où as-tu fait ton stage en entreprise?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Advertisements

Limparfait The imperfect The Other Past Tense Forms.
Les problèmes en vacances
Traduisez en anglais I did my work experience in September.
LE CONDITIONNEL.
L’imparfait.
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminassions pour.
Objectifs du cours Apprendre l’imparfait Réviser le présent
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminaisons pour.
Y10 Fr work experience.
Cétait le 1er avril. Il faisait beau mais un peu froid. Cétait une belle journée. Les enfants jouaient dehors. Les oiseaux chantaient dans les arbres.
Limparfait. Quest-ce que limparfait Cest un autre temps pour décrire les évènements dans le passé. It is a past tense, but instead of describing explicit.
Avez-vous un job? Tu travailles ou? Tu commences à quelle heure?
Présent: regarder Je regarde Tu regardes Il regarde Nous regardons
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
LE CONDITIONNEL. How to make the conditional tense ? -For regular er and ir verbs : take the infinitive, then add the conditional ending. -For re verbs.
Present, Imperfect & Conditional
LE PASSÉ COMPOSÉ HOW TO RECOGNISE AND FORM THE PERFECT TENSE (A PAST TENSE) IN FRENCH.
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
On va… 1. lire et comprendre un texte sur le camping. 2. réviser la différence entre le passé composé et l’imparfait. 3. parler de nos habitudes de l’enfance.
The simple future tense = what WILL happen in the future
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. What do the expressions depuis, il y a... que, voilà... que, ça fait... que.
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Les objectifs Utiliser l’imparfait (The Imperfect Tense)
Mes Vacances : Révision
Français II – Leçon 3B Structures
Unit 3, Part 2. J’étais en train de dormir quand tu m’as téléphoné. Je suis partie pendant qu’il parlait.
L/O: to know the formation of verbs in the imperfect tense and to use the imperfect and perfect tenses together Passé Composé.
Reliez les questions et les réponses
Quand j’étais petite….. Quand j’étais petite, je jouais avec les Barbies. je jouais avec mon amie Kristin. je jouais avec mon Game Boy. je jouais “docteur”
Le passe composé.
The Conditional Tense (a) ~ used to say what would happen if something else occurred (b) ~ also used to talk about intentions or ambitions.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Imparfait vs. Passé composé
The Perfect Tense with -er verbs Le passé composé.
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
The Imperfect Tense.
Le conditionel OBJECTIVES Explaining the conditional and its uses.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
OBJECTIFS: C: To know and use at least 6 verbs in the “je” form of the imperfect tense. B: To be able to form the “je” form of the imperfect tense yourself,
© A Smith Copiez les questions suivantes Leave a big gap between each question for making a note of useful vocabulary. -Qu’est-ce que tu fais pour aider.
LE CONDITIONNEL. How to make the conditional tense ? -For regular er and ir verbs : take the infinitive, then add the conditional ending. -For re verbs.
L’imparfait what you used to do what you “was” or “were” doing describes things has a special conjugation.
Je pense que “ANGLETERRE “ est un pays parce que ça veut dire “England” Pour commencer…
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? 2.At what time of the year does.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
APIII Verb fun – aller La nouvelle vocabulaire Pg Look up la météo pour Paris pour cette semaine. C’est comment? Donnez-moi les contraires: 1.L’atterrissage.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Observez What is the imperfect tense? L’imparfait is the tense used to DESCRIBE past events. It will translate in the following ways: was/were doing.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
LES TEMPS PASSÉS IMPARFAITet PASSÉ COMPOSÉ Comment les utiliser?
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’Imparfait The imperfect tense. formation Drop the -ons of the Nous form, present tense, to get stem Add the imparfait endings –Nous parlons –Parl--
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Speaking about work experience For GCSE A*/B Answer questions fully Give as many details as possible Express opinions Use A* phrases Use a range of vocabulary.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? What are we going to do in Paris? Reinforcing place names in French and putting them into extended sentences with opinions.
L’argent de poche En général, mes parents me donnent quinze euros par semaine. Je reçois aussi de l’argent à noël et pour mon anniversaire. Le mois dernier,
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
= WOULD. This tense is used when speaking or writing in the future, saying you WOULD do something… (Then usually followed by a Si Clause) 1.I WOULD go.
The verb tense to describe the past
Un stage en entreprise 1617frey11wk26workexperience
Transcription de la présentation:

Work experience

Où as-tu fait ton stage en entreprise?

Tu l’as fait pendant combien de temps? J’ai fait ça … Pour une semaine Pour deux semaines Pendant les vacances

Qu’est-ce que tu devais faire?

Thinking skills Which tense has been used in the last slide? Why?

Imperfect tense - revision

L’ imparfait Translation of I used to… or I was…

La racine (the stem) Take the “nous” form in the present tense. Take the “nous” form in the present tense. Remove “ons” Remove “ons”

Les terminaisons (endings) Add… Add… -ais for je -ais for je -ais for tu -ais for tu -ait for il/elle -ait for il/elle -ions for nous -ions for nous -iez for vous -iez for vous -aient for ils/elles -aient for ils/elles

I used to play To play= To play= Jouer Jouer Nous form in the present tense= Nous form in the present tense= Nous jouons Nous jouons Remove –ons= Remove –ons= Jou Jou Add ending= Add ending= Je jouais Je jouais

Comment était ton patron/ta patronne?

C’était comment? (faites correspondre) C’était une perte de temps totale! C’était une expérience positive! J’étais (un peu) déçu(e)! J’avais beaucoup de travail à faire! Il n’y avait pas grand chose à faire! Je n’ai rien appris! J’ai appris beaucoup de choses!

Variety: Extra opinions Quelle experience! Quelle horreur! Quelle a honte! Quel ennui! What an experience! How awful! What a shame! How boring!

Ecouter 4 page 119

Translations: A*/A standard sentences 1.I worked in a French firm for two weeks during the holidays which was a positive experience. 2.I looked after children which was nice but tiring however I learnt a lot. 3.My boss was lazy therefore I had too much work! How awful! 4.I did my work experience in a garage where I was helping the mechanics and I was tidying the tools. 5.There was not much to do and I was a little disappointed because I did not learn anything. How boring! 6.I had a nice boss who was respectful and tolerant. What an experience!

Translations: A*/A standard sentences 1.J’ai travaillé dans une usine française pour deux semaines pendant les vacances ce qui était une expérience positive. 2.Je surveillais les enfant ce qui était sympa mais fatigant cependant j’ai appris beacoup de choses. 3.Mon patron était paresseux donc j’avais trop de travail. 4.J’ai fait mon stage dans un garage où j’aidais les mécaniciens et je rangeais les outils. 5.Il n’y avait pas grand chose à faire et j’etais un peu déçu parce que je n’ai rien appris. Quel ennui! 6.J’avais un patron sympa qui était respectueux et tolérant. Quelle expérience!