LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will recognize €uro banknotes and coins and be able to do some simple sums.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
De 11 à 100.
Les Nombres.
Objective: develop a short conversation about pocket money. Outcomes: be able to ask and answer two question (level4) Be able to list 5 things you do to.
Ma Routine au passé.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
What are the numbers 1-10 in French?
KS2 Yr6 French – Lesson 82 That’s a date.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.

Les Nombres.
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
UNITÉ 3: AU CAFÉ Objectives– we will be able to: order food and drinks ask and tell the time express hunger or thirst ask about prices (using numbers 1-100)
Les nombres.
Unité 3-C. 61 soixante et un 71 soixante et onze.
Les salutations en français Mercredi 22 septembre.
Les Numéros en français.
1 AU SECOURS UNITÉ 2 AIM to understand and use French numbers, money and prices.
Pour commencer Fais des calculs!
Learning Intention: To learn about the Euro currency.
Les Nombres, = 1 = 2 = 3 = 4 = 5 = 6 = 7 = 8 = 9 = 10 = Zéro
Les objectifs: Les numéros 1 à 40 Les couleurs. Bonjour! Comment ça va? Au revoir ! Bonjour! Ça va super ! Ç a va tres bien ! Ç a va mal ! Ç a va pas.
Les nombres de 13 à 31.
Les Nombres.
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
C’est à toi! 2 Unité 1 – Les fêtes Revue Les chiffres.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
C’est à toi! 2 Unité 1 – Les fêtes Leçon 1 C’est quelle date, la fête?
Et Dr. Bushra Sadiq 1.
IML - French Short Course Leçon 4. Au restaurant Vous désirez ? Qu’est-ce que vous désirez? Un café créme, s’il vous plaît. Je voudrais un thé. Un vin.
French Numbers. 0zéro 1un 2deux 3trois 4quatre 5cinq 6six 7sept 8huit 9neuf 10dix.

L’Argent Français French Money.
Aim By the end of this lesson: ALL will be able to describe your hair colour using the verb ‘avoir’. MOST will be able to describe your hair and eye colour.
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
Les nombres en fran çais Use two-column notes format… 0-z éro.
Les nombres supérieurs à soixante 61soixante et un 62soixante-deux 63soixante-trois.
onze douze treize quatorze.
COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet.
Les numéros à 1000 LEARNING TO COUNT TO Do you know from 1-20? The basis for counting to 1000 is knowing the numbers from 1-20 unneufdix-sept deuxdixdix-huit.
Le Nouveau Vocabulaire. Tu connais…?Do you know…? Il est…He is… Elle est…She is… Comment s’appelle…?What’s the name of…? Il s’appelle…His name is… Elle.
Nationalities, Numbers, and Other Important Things.
[number 1-100]. C’est facile de compter en français 0 zéro 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit 9 neuf 10 dix.
L’objectif: To revise numbers 1-100
Discuter les cours(2-2) To ask about someone’s classes:
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
LES NOMBRES 0-30 FRANCAIS I Chpt 1. LES NOMBRES Zéro Un Deux Trois Quatre cinq Six Sept Huit Neuf dix.
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To count and recognise numbers up to 100 To be able to ask and say how much something costs.
LES NOMBRES. Zéro Un Deux Trois Quatre Cinq.
Numbers 1-10 Review
Faites-le maintenant 1.Ils coûtent trente-six euros vingt. 2. C’est onze euros. 3. C’est cent-vingt-six euros. 5. Ça coûte vingt-cinq dollars dix. 6. Ça.
Submitted to TES Resources by Bagpussfan zéro.
Les nombres français: French numbers
Numbers. 0 zéro 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit 9 neuf 30 trente 40 quarante 50 cinquante 60 soixante 10 dix 11 onze 12 douze.
LES NOMBRES. Les nombres de 0 à 10 0zéro 1un 2deux 3trois 4quatre 5cinq 6six 7sept 8huit 9neuf 10dix.
Les Numéros zéro 0 un 1 deux 2 trois 3 quatre 4.
0 zéro 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six.
Faites-le maintenant But: Combien ça coûte? 1. Marguerite, elle achète un livre et un stylo- bille. 2. Guy et Gaëlle, ils achètent des ciseaux et de la.
Les chiffres Onze Douze Treize Quatorze Quinze Seize Dix-sept Dix-huit Dix-neuf.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Les nombres en fran çais Use two-column notes format… 0-z éro.
Les nombres de 1 à 1000 Objectif: to be able to use higher numbers in order to shop for food Mets les nombres dans l’ordre exact. Write down the numbers.
By Murphy Fyrwald. Les Nombres 1- Un/une11- Onze30-Trente 2- Deux12- Douze40- Quarante 3- Trois13- Trieze 50- Cinquante 4- Quatre4- Quatorze60- Soixante.
Les Nombres Un Deux Trois Quatre Cinq Six Sept Huit Neuf Dix Onze
LES NOMBRES. Zéro Un Deux Trois Quatre Cinq.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Transcription de la présentation:

LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will recognize €uro banknotes and coins and be able to do some simple sums.

C’est quel numéro?

1

2

5

10

20

50

100

200

500

57

157

19

219

84

319

les pièces

les billets

Tu as combien d’argent?

J’ai trente-deux euros.

Tu as combien d’argent? J’ai dix-neuf euros.

Tu as combien d’argent? J’ai cent euros et dix-sept centimes.

Tu as combien d’argent? J’ai deux cent cinquante euros et soixante-cinq centimes.

Tu as combien d’argent? A B C D E F GH € = euros c = centimes

Tu as combien d’argent? A B C D E F G H J’ai six cent (600) euros. J’ai cent cinquante (150) euros. J’ai soixante (60) euros. J’ai trois cent vingt (320) euros. J’ai vingt-sept (27) euros. J’ai vingt-cinq (25) euros. J’ai quinze euros et soixante-dix centimes (15.70). J’ai deux euros et cinquante centimes (2.50).