Unité 4 Partie 2 Au salon de coiffure At the Hairdresser.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Il est comment? What is he like?.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Styles de coiffure Rouge Chapitre 4.
Faire + Infinitif. Do your parents make you do things that you dont want to do? I dont know about you…but my parents always make me do things for them…cest.
Vocabulaire Chapitre 5.
Qu’est-ce que nous allons étudier?.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
En anglais, écrivez des directions pour aller de la classe de français au: FAT Movie theater in Market Market ES playground Lazer Extreme in Market Market.
Comment Faire de Achats a la Poste Jiby James Period:7.
Vocabulaire BD2 CH5.1. To ring sonner Je me prépare Tu te prépares Il se prépare Nous nous préparons Vous vous préparez Ils se préparent.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
Ma routine Le matin.
Unité 1: Au jour le jour. Thème et Objectifs In this unit, you will discover: Culture What French people call “le look” and why it is important to them.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
To learn the vocabulary for items of furniture
Aider à la maison. Lundi treize février Objectifs: Say what you do to help at home.
Description Formes et Couleurs français. Nous allons… apprendre le vocabulaire des formes et des couleurs décrire des œuvres d'un peintre célèbre espagnol.
Let’s play battleship!.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Le faire causitif Français III. Le faire causatif:  The construction faire + infinitif is used to describe actions that people have done by someone else.
Directions: 9 slides with daily routine reflexive verbs in the present, near future and past 1 slide with a non reflexive verb 1 slide must entirely be.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
Les Prépositions.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
PREPOSITIONS IN FRENCH LES PRÉPOSITIONS. SO WHAT’S A PREPOSITION? IT’S A WORD THAT TELLS YOU WHERE A PERSON OR AN OBJECT IS or in other words IT TELLS.

Role Playing Barbara Burgess. *Ask if it's your turn. Excusez-moi, mais est-ce mon tour? - Oui, c’est votre tour. *Ask if she/he can cut your hair. Pouvez-vous.
En ville I can: Talk about what is near my house I will: Learn new vocabulary for places in a town.
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
Unité 4 Comment Faire Des Achats Role Play Tran Le.
Les cheveux de Riri !!! (ou la caverne aux mille coiffures)
LES VERBES REFLECHIS une partie des verbes pronomiaux.
FRENCH 4 FINAL EXAM vocabulary review. Il me faut Ça fait combien? Le rayon C’est votre tour Des timbres.
Read the following text. Answer the questions in English.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
4) Une brosse 1) Un bigoudi/ un rouleau 5) Une barrette 6) Des ciseaux 3) Un fer à friser 2) Un sèche-cheveux A D H F E B G J Pour commencer… C FED GHI.
Qu’est-ce que tu portes?
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Un savon.
Tips & Tricks: Engage your students with your enhanced SMART lessons Assistive Technology Workshop presented by: Nate Maier.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Je travaille dans le jardin Je passe l’aspirateur
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Unité 4 Partie 2 Au salon de coiffure At the Hairdresser.
vocab challenge Here’s a present Passé the buck Lost in translation.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Le week-end. How to plan your weekend activities: Qu’est-ce que tu vas faire samedi matin? dimanche après-midi? demain soir? ce week-end? le week-end.
Allez, viens! Leçon 4. Première Étape Asking for and giving opinions.
Le faire causatif The causative faire construction = faire + infinitif LgLg.
Discovering French Rouge.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Tomber en Panne Transcription.
mardi, le douze septembre
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Unité 4 Partie 2

Au salon de coiffure At the Hairdresser

It’s your turn. C’est votre tour.

Pouvez-vous me couper les cheveux?

To cut someone’s hair couper les cheveux à quelqu’un

Se coiffer

Une coupe de cheveux

Une coupe-brushing

Se faire un shampooing

Une mise en pli

Une tresse

Des tresses très serrés

Une frange sur le devant

Une frange sur le côté

Des mèches

Les cheveux en brosse

Un style punk

Une permanente

Les cheveux au carré

Une raie sur le côté

dégager to cut back, to shorten

laisser to leave

Dégagez-les… Shorten it…

Coupez-les-moi courts…

Laissez-les-moi longs… Leave it long…

Ne me les coupez pas trop courts… Don’t cut it too short…

sur les côtés on the sides

on the front sur le devant

on top sur le dessus

in the back derrière

Vocabulaire pour Samantha Oups!

Un bigoudi

Un dégradé

Le gel

La caisse

Faire une couleur

LES SERVICES SERVICES

CHEZ LE CORDONNIER AT THE SHOE REPAIR SHOP

réparer to fix

to change the heels changer les talons

Ce sera prêt It will be ready

In a little while. Tout à l’heure.

In 2 days Dans deux jours

d’ici une semaine a week from now

CHEZ LE TEINTURIER AT THE CLEANERS

to clean nettoyer

to wash laver

to iron repasser

to remove enlever

a spot une tache

CHEZ LE PHOTOGRAPHE AT THE PHOTO STORE

développer ces photos to develop these pictures

to fix my camera réparer mon appareil-photo

Yes, what is the problem? Oui, quel est le problème?

What is it? (What’s the matter?) Qu’est-ce qu’il y a?

Qu’est-ce qui ne marche pas? What’s wrong?

to be broken être cassé

to function, to work fonctionner

to work, to function marcher

usé(e) worn out

flash le flash

telephoto lens le téléobjectif

the camera lens la lentille

filter le filtre

the button le bouton

l’objectif lens

la pile battery

ADDITIONAL VOCABULARY

les freins brakes

wheel la roue

microphone le micro

le haut-parleur loud-speaker

antenna l’antenne

l’écran screen

la prise plug