Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Complète avec MON,MA,MES Naima,c’est - - sœur
Advertisements

French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Une Amie Un Ami Français I.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
What gender is this word?
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Faire maintenant! Do Now!
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Les Adjectifs le français 1.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
I didn’t want to forget to tell you
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
e s Les sentiments (feelings), les emotions, l’humeur (mood)
Les adjectifs possessifs
Adjectives Objectives: To explain what adjectives are and to practise their use. 1.Position 2.Agreement 3.Comparatives - superlatives.
 Word that describes someone.  Question: Are you describing a girl or a boy?  -There are spelling changes for MOST adjectives.  We will be talking.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Adjective agreement the wizard way
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
Leçon 2: Famille et Copains
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Beauty, Age, Goodness, Size
©NicoleRichelle ÊTRE describe Je suis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
Negative sentences Questions
Être – To be. Être – to be I am – Je suis You are – Tu es He is – Il est She is – Elle est One is – On est We are - Nous sommes You are (pl) - Vous êtes.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Les couleurs.
Describe my personality
Transcription de la présentation:

Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.

Les Buts: To be able to write about my personality using adjectives and adjectival agreement. To be able to speak about myself using adjectives. To be able to speak about a friend using adjectives. To be able to speak about myself or a friend using adjectives and connectives.

Qu’est-ce que c’est un adjectif? An adjective is a word that describes someone/something, e.g. blue, tall, happy, boring In French we also show if what you’re describing is male or female, and if there is more than one of it. Il est intelligent – HE is intelligent Elle est intelligente – SHE is intelligent Ils sont intelligents – THEY are intelligent (boys) Elles sont intelligentes – THEY are intelligent (girls)

masculin et féminin Mignon Petit Débrouillard Paresseux Patient Démodé Drôle égoïste Mignonne Petite Débrouillarde Paresseuse Patiente Démodé Drôle égoïste

Mon oncle est (clever) Mon oncle est intelligent

Ma souris est (bleu) Ma souris est bleue

Ma cousine est (vert) Ma cousine est verte

Ma soeur est (marrant) Ma soeur est marrante

Ma tortue est (petit) Ma tortue est petite

Mes lapins sont (mignon) Mes lapins sont mignons

Mes soeurs sont (patient) Mes soeurs sont patientes

Formulez les phrases: (with connectives) Et : je suis amusant(e) et bavard(e) Mais : je suis amusant(e) mais impatient(e) Aussi : je suis amusant(e) et aussi quelquefois pénible Quelquefois : quelquefois, je suis barbant(e) et aussi pénible Souvent : je suis souvent travailleur/euse mais je ne suis jamais paresseux/euse: Ne … jamais : je ne suis jamais bête mais je suis souvent bavard(e) et amusant(e) Quand je …… : quand je fais du ski, je suis sportif/ive, mais quand je regarde la télé, je ne suis pas sportif/ive et je suis paresseux/euse ! Facile Difficile

Décrivez un ami(e) Et : Il/elle est amusant(e) et bavard(e) Mais : Il/elle est amusant(e) mais impatient(e) Aussi : Il/elle est amusant(e) et aussi quelquefois pénible Quelquefois : quelquefois, il/elle est barbant(e) et aussi pénible Souvent : Il/elle est souvent travailleur/euse mais il/elle n’est jamais paresseux/euse: Ne … jamais : Il/elle n’est jamais bête mais souvent bavard(e) et amusant(e) Quand Il/elle …… : quand il/elle fait du ski, Il/elle est sportif/ive, mais quand il/elle regarde la télé, il/elle n’est pas sportif/ive et il/elle est paresseux/euse ! Facile Difficile

Activité orale… One student will begin by describing themselves using one of the models shown before. Next student will describe the student before based on their description and then describe themselves. This will continue until each student has gone.

Exemple Freddie: “Je suis intelligent et aussi drôle.” Suzzie: “ Freddie est intelligent et aussi drôle. Je suis bavarde mais travailleuse.” Johnny: “Suzzie est bavarde et travailleuse. Quelquefois je suis impatient mais je ne suis jamais paresseux.”