Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
objectifs Présenter un petit dialogue. Refuser des invitations.
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Les groupes des aliments
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
1. Je joue au football. 2. Tu as mangé une pizza. 3. Il va regarder la télévision. 4. Nous allons visiter le musée. 5. Vous avez organisé une visite. 6.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Objective: to prepare for a speaking exam
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.

Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
} } Le verbe aller aller = to go je vais nous allons tu vas vous allez
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Verbe + Infinitive.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
Warm up Lesson 10.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Le futur simple Le futur proche Le passé composé Le présent simple
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Warm up If you’re planning a party and you’re inviting your friends, what type of food and beverage would you offer them. Do you worry about their nutrition?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
We all ready know two French verbs. What are they?
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Point de départ Like other commonly used verbs, the verb faire (to do, to make) is irregular in the present.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Révision: p60-61 dans le cahier
Objectives: to be able to say what you can do in my town. Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
©NicoleRichelle conjugated verb infinitive Je ©NicoleRichelle to want veux veut voulons voulez veulent voulu She wants to play soccer. They don’t want.
Les pronoms compléments d’objet Object pronouns. Direct Object Pronouns A direct object receives the action of the verb, -- who? Or What? –I see the ball/je.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Français I - Leçon 5A Structures the verb faire expression w/ faire irregular –ir verbs.
La Santé Aim: To give somebody advice, and use the imperative correctly.
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Objective: Say how you can be really unhealthy
Transcription de la présentation:

Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits faire du sport fumer des cigarettes boire trop de café manger des bonbons aller souvent au gym jouer au foot manger des frites boire du coca boire beaucoup d’alcooldormir suffisament regarder beaucoup de téléprendre des drogues

What do the words in red mean? What type of words are they? What do the words in green mean? boire de l’eau manger des fruits faire du sport fumer des cigarettes boire trop de café manger des bonbons aller souvent au gym jouer au foot manger des frites boire du coca boire beaucoup de l’alcooldormir suffisament regarder beaucoup de téléprendre des drogues

Giving advice on health These phrases are all used to say what you should or shouldn’t do followed by a verb in the infinitive (ends ER, IR or RE) on doit – you must on ne doit pas – you must not on devrait – you should on ne devrait pas – you shouldn’t je dois – I must etc… je devrais/tu devrais/on devrait– I/you/one should on peut – you can je peux – I can il faut – it’s necessary toil ne faut pas – it’s not necessary to

Homework Create a leaflet to go with your health presentation, including the key information from your script. It can be done on a computer or by hand.