Finger Rhymes Click on the pictures to hear the words Eleanor Gee Primary MFL AST.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Il est sept heures et demie Il est sept heures et quart Il est huit heures moins le quart Il est neuf heures et demie Il est dix heures et quart.
Advertisements

Quelle heure est-il?.
Combien de fenêtres y a-t-il dans la maison? 4 Quatre fenêtres 4 Quatre fenêtres.
Les Nombres 0 à 30.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Lheure. 5:00 Il est cinq heures. Speaker 1: Quelle heure est-il? Speaker 2: 1 of 10.
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Shopping for clothes - prices
BIENVENUE.
Les objectifs: To revise numbers 1-31 To learn numbers 32-40
Thank you, thank you For being here Thank you, thank you…
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Finger Rhyme 2 Autumn Term Module 2.
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
Shopping for food.. Les carottes Les petits pois les fraises les bananes les pommes les raisins les tomates les pommes de terre la salade.
Shopping for clothes - prices Match up the numbers 1)Vingt dollar 2)Quinze dollar 3)Seize dollar 4)Trente dollar 5)Douze dollar 6)Vingt-cinq dollar 7)Quarante.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: To recognise and use numbers To recognise and use simple arithmetic terms.
Les nombres.
trois heures du matin Il est midi du soir
Reflexive Verbs You use reflexive verbs when the subject of the verb both performs and receives the action of the verb. You can identify a reflexive verb.
KS2 Yr6 French – Lesson 82 That’s a date.
Learning intention: To make objects plural. (To say you have more than one of something).
QUELLE HEURE EST-IL?.
Quelle heure est-il? Objectives: telling the time Using the pronouns ils and elles.
Unité 1. Give an appropriate response Bonjour! Bonjour (Mme) Salut.
PARLONS- Let’s talk! Partenaire A: Imaginez que tu es olympien (joueur aux Jeux Olympiques) et tu participes dans un entretien. Partenaire B: Imagine que.
Can you think of any words with the ‘ch’ sound in?
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.
AFM: Complete the conversation with the missing words. Jacques: Bonjour! Marie: _________. _________ t’appelles-tu? Jacques: Je m’appelle _________. Et.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
8-9 Septembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
CLIQUEZ SUR LES NUMÉROS EN ORDRE
PARLONS- Let’s talk! Partenaire A:
I can tell time in French!
31 octobre, 1 novembre. Notre emploi du temps Qui est présent? De nouveaux places Les passes de toilette Quelle heure est-il? BIZZ BUZZ.
Starter: Where will you find these clocks?
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
QUELLE HEURE EST-IL ? PARTIE II In France, the official time is military time, or 24 hour clock. At 12 noon, continue counting 13h, 14h, 15h, etc up to.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Tu aimes les maths? Passeport de calcul
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Learning intention: to tell the time on the hour Quelle heure est-il?
B 3 J 8 N 7 R 0 Quelle est la couleur indiquée par sept ?
Quelle Heure est-il Monsieur Loup? Une histoire……...
Let’s enjoy playground games Session 2. Les jeux de mains de-mains /
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
UN DEUX TROIS QUATRE CINQ SIX SEPT HUIT NEUF DIX CLIQUEZ SUR LES CHIFFRES DANS L’ORDRE.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
QUELLE HEURE EST-IL ? Il est dix heures cinq Il est onze heures dix.
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
Les jours de la semaine.
QUELLE HEURE EST-IL? (What time is it?) Pages Nicole Fecteau, Timothy Edwards Middle School, December 2015.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Un petit Deux petits Trois petits lapins 123 Quatre petits Cinq petits Six petits lapins
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
controle classe de sixieme
Les numéros 0 à 12.
Introducing the words for the numbers
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
put vos devoirs in the basket rouge
Test your listening skills!
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
QUELLE HEURE EST-IL ?.
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Transcription de la présentation:

Finger Rhymes Click on the pictures to hear the words Eleanor Gee Primary MFL AST

1. Saying hello to the family Bonjour Make a fist

Bonjour Papa Put up thumb

Bonjour Maman Put up forefinger

Bonjour frère Put up middle finger

Bonjour soeur Put up fourth finger

Et moi! Put up little finger

Bonjour! Wave whole hand

2. Saying goodbye to the family Au revoir Put up open hand

Au revoir Papa Put down thumb

Au revoir Maman Put down fore finger

Au revoir frère Put down middle finger

Au revoir soeur Put down fourth finger

Et moi! Put down little finger

Au revoir! Make a fist with hand

3. Food song To the tune of “If you’re happy and you know it!” Change the type of food or let the children select a food.

3. Food song Si tu aimes les bananes, dis miam, miam! Si tu aimes les bananes Si tu aimes les bananes, dis miam, miam!

4. Counting Candles Comptez les bougies Un, deux, trois!

Comptez les bougies Quatre,cinq

Comptez les bougies Six, sept, huit!

Comptez les bougies Neuf et dix

4. Counting candles Comptez les bougies! un, deux, trois! Comptez les bougies Quatre, cinq Comptez les bougies! Six, sept, huit! Comptez les bougies Neuf et dix!

5. Animals and numbers Change the animal or change the action

5. Animals and numbers Un petit, deux petit, trois petits lapins Quatre petits, cinq petits, six petits lapins Sept petits, huits petits, neuf petits lapins Dix petits lapins sautent!