Controlled Assessment Help 1)Picture Analysis 2)Using Questioning to formulate a response 3)Writing Blocks/Mix up 4)Filters & Interjections 5)Don’t hesitate.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Français 1412 Ch. 5 Révision d’Examen
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Je vous présente ma famille
C’était comment? LO: to be able to say what you did during a visit. To be able to give a simple opinion in the past tense.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Bienvenue (Welcome)! Please find your assigned seat, take out a sheet of paper, and respond to the following questions: 1.What is your name? 2.How old.
Les objets directs. Un objet direct reçoit l’action d’un verbe et il peut être… Une personne  Je regarde Violette. Un objet  Je regarde la télé.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Le Passé Composé. Verbes utilisant l’auxiliaire “avoir” Most verbs in the P.C. are conjugated with the auxiliary “avoir” in the following manner: subject.
Je me suis réveillé(e) – I woke up Tu t’es réveillé(e) – you woke up (informal) Il/elle s’est réveillé(e) – he/she woke up Vous vous êtes réveillé(e)(s)
C’est lundi!! Le dernier lundi! Pour être prêt: 1. On the rubric for the board game, please put your group names 2. Sortez: le guide d’étude 3. Qu’est-ce.
Adjectives Bon/bonne Mauvais/mauvaise Délicieux/délicieuse Intéressant/intéressante Nouveau/nouvelle Beau/belle Joli/jolie.
Speaking Conversation Higher This activity will help you prepare for the conversation part of the speaking exam For each slide you must : 1 st click :
Français 2 Negation. Ne…pas To make a sentence negative, normally we place “ne” before the verb and “pas” after the verb Ex: Je n’ai pas de devoir Ex:
Using the Performance – Potential Assessment.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Mini-book WALT: prepare a reference book for next year WILF: key categories (connectives, opinions, justifications, verbs etc) + key topics.
4 pictures 1 word.
Les pronoms relatifs Qui, que, dont, où.
Vocabulaire électronique
Les groupes des aliments
Le Passé Composé.
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
Les devoirs Learn the places that are in towns and what you can do there for a vocab test on Wednesday P5 Can you recall names of places in town & identify.
les bonnes résolutions
On organise une soirée à Paris!
Expressions négatives
Throughout Cambodia there are many neighborhoods with architecture which is a legacy of the French colonial period.
French is spoken by approximately 120 million people in Africa.
On organise une soirée à Paris!
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Posing questions in French
Unité 3 – Je suis allé en Provence
Tomber en Panne Transcription.
Today’s jobs To know some adjectives for describing people
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Unité 2 – Allons en ville! Leçon 2 Visitons les musées de Paris.
T’es brancé 3 Unité 2 – Mes vacances.
Objectifs: Titre: Une maison à vendre
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
À paris -t1 prep-.
Bonjour! Je m’appelle Bob
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Qu’est-ce que tu regardes normalement à la télé et pourquoi ?
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Mon précieux Soprano.
T TENSES Past/Present/near Future of common regular –er/-ir/ -re verbs & REFLEXIVE verbs Past/ Present/ near Future of common irregular verbs (avoir/etre/aller/faire/devoir/pouvoir/
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Les expressions négatives Click on the speaker symbol for narration.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
La Différence? Aujourd’hui=today Le 10 octobre Je visite à Paris.
La Différence? Aujourd’hui=today Le 10 octobre Je visite Paris.
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Write your answers on lined paper
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Write the name of the artist for each painting.
Preparing students for GCSE speaking
The French Caribbean island of Saint-Barthelemy is famous as a winter vacation destination for very rich people.
Translate the statements below into English
Manger et Boire Bon Appétit!.
Transcription de la présentation:

Controlled Assessment Help 1)Picture Analysis 2)Using Questioning to formulate a response 3)Writing Blocks/Mix up 4)Filters & Interjections 5)Don’t hesitate 6)OLD RAT 7)Phrases for every occasion 8)VENN – connect ideas 9)Know your grade

Questions and Picture Comment? Où? Pourquoi? Qui? Que? Quand?

The sport that I love is a winter sport l’exercisele weekendle sportadore estle jeuamusantun sport d’hiverpratiqued’étéje quele concoursfaisdélassant Le sport que j’adore est un sport d’hiver

Fillers & interjections à la limite bon (ben) donc alors moi eh bien hein? carrément vachement t’es fou ou quoi! t’es cingle(e)! c’est dingue!

Don’t hesitate boire manger aller commencer faire être rester voir regarder J’ai bu J’ai mangé Je suis allé J’ai commencé J’ai fait J’ai été Je suis resté J’ai vu J’ai regardé

OLD RAT Opinions Linking words Development Range Adjectives Timeframes

Perfect Phrases for Every Occasion Il y a On peut + infin On a Il faut + infin Il est possible de + infin Il est nécessaire de + infin Il n’y a pas* de *ne…jamais On ne peut pas + infin ne…plus On n’a pas de ne…rien Il ne faut pas + infin ne…personne Il n’est pas possible de + infin Il n’est pas nécessaire de + infin Il y avait On pouvait + infin On avait Il fallait + infin Il était possible de + infin Il était nécessaire de + infin Il n’y avait pas On ne pouvait pas+ infin On n’avait pas Il ne fallait pas + infin Il n’était pas possible de + infin Il n’était pas nécessaire de + infin Il y aura On pourra + infin On aura Il faudra + infin Il sera possible de + infin Il sera nécessaire de + infin Il n’y aura pas On ne pourra pas + infin On n’aura pas Il ne faudra pas + infin Il ne sera pas possible de + infin Il ne sera pas nécessaire de + infin

People Houses People & Houses Venn:connect the unconnected

Qu-est-ce que tu as fait le week-end dernier?