Les Vacances lundi 27 juin Walt: recognising tenses (Step 3-5)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LES VACANCES Instruction: Regarde les images et fais une phrase en français. Speaking activity.
Advertisements

Les problèmes en vacances
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Learning intention To ask and say how and why you are going to travel.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
EN VACANCES EN VACANCES.
La visite de Clément l’Aplati à Paris
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Mes Vacances : Révision
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Pour commencer Copie les phrases. C’est probable? Oui ou non? Lundi, je vais au supermarché à pied. Mercredi, Daniel va à la patinoire en avion. Dimanche,
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Je pense que “ANGLETERRE “ est un pays parce que ça veut dire “England” Pour commencer…
Mercredi 17 septembre Decris-toi! WALT: je vais créer un texte La première activité: trouvez l’intrus, expliquez votre idée 1.en Angleterre en France à.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Mes Vacances Copy the table and put each word in the right column. en trainmes parentsvisité un muséeen France en avion dormi sur la plage mes amis en.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
Note down as many places in Marseille as you can from the video. Are there any other words you recognise?
Les Vacances Practice with the learning objectives and incorporate this vocabulary into your assignments whenever you can. The more you use it, the quicker.
On va rechercher de bonnes vacances!
LE TRANSPORT - TRANSPORT
Holidays Unit 1.
lundi, le seize novembre
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Learning Objectives You will be able to talk about:
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Le transport.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Lisez avec ton partenaire – Faites un resumé sur les mini ardoises
What about discrete point skills?
Connecting with language pupils in the UK
WALT: UNDERSTAND MORE COMPLEX TEXT ABOUT WEATHER.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
La Clochette 1. Discutez avec un(e) ami(e) 2
By the end of today’s lesson you will be able to:
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Allez, Viens 1 Chapitre 9.1 Passé Composé.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Quels sont tes passes temps préfèrés?
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
Le Monde Objectif: to be able to say where you live and what language you speak to be able to use the different ways of saying ‘in’
Mes Projets pour les Vacances
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
LE TRANSPORT - TRANSPORT
The Perfect Tense with ‘être’
GCSE ROLE PLAY At the café
Le conditionnel « Would ».
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Dans ma Salle de classe
The Perfect Tense with ‘être’
Transcription de la présentation:

Les Vacances lundi 27 juin Walt: recognising tenses (Step 3-5)

Walt : recognising tenses saying where you went/would like to go  All: recognise 2 different tenses (Step 3).  Most: understand short texts picking out destinations and transport (Step 4).  Use tenses with support (Step 4).  Some: understand other details in reading texts (Step 5c).  Use tenses with little/no support (Step 5c).

Pour commencer: Trouve les pays/les transports/les adjectives Angleterre Rapide Confortable Etats-unis Vélo Espagne Chouette Italie Pas cher Avion Voiture Bateau

Recognising Tenses: went/ would like to go Je suis allé(e) J’aimerais aller I would like to go I went

Les Vacances Walt: recognizing tenses (Step 3-5) PierreJulietteArnaud Where they went How they travelled Where they would go How they would travel Any other information Extra: it was = it would be = Fini? Use the texts as a model to write your own.

1. Les Vacances de Pierre En 2015, je suis allé en Italie. C’était très intéressant. Je suis allé en avion parce que c’est rapide. J’aimerais aller au Portugal. Ce serait fantastique.

J’aimerais aller en Ecosse parce que j’adore la Grande Bretagne. J’aimerais aller en train parce que c’est confortable mais cher. Je suis allée en France en voiture et en bateau. 2. Les Vacances de Juliette

Je suis allé à New York pour faire du shopping. C’était chouette! En juillet, j’aimerais aller à Londres en vélo avec mon père. Je suis sportif! 3. Les Vacances d’Arnaud

 Pas de problèmes  O.K.  Problèmes! I can … 1)Recognise 2 different tenses: went and would go (S3) 2)Pick out key information from a short text (S4) 3)Understand detail in reading texts (S5c) 4)Use tenses with support (S4) 5)Use tenses with little/no support (S5c)

Parler: Tu es allé où? Je suis allé(e) en Portugal. Je suis allé(e) en avion. J’aimerais aller à Paris. J’aimerais aller en train. Tu aimerais aller où? Ecrire: Write out a conversation. For extension, include reasons.

 Pas de problèmes  O.K.  Problèmes! I can … 1)Recognise 2 different tenses: went and would go (S3) 2)Pick out key information from a short text (S4) 3)Understand detail in reading texts (S5c) 4)Use tenses with support (S4) 5)Use tenses with little/no support (S5c)