COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport) Afrique de l'Ouest/West Africa Femmes &transport/Women & transport.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Advertisements

The métro is very easy to use. The Lines are numbered 1 to 14, with two minor lines labeled 3bis and 7bis. These minor lines were originally part of the.
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
Quels sont les problèmes de l’environnement?
Question de clim1 Collège de Bambilor Rufisque Sénégal :
Dans le jardin.
Agrandissement de lentrée de laire de restauration au Jardin Botanique de Montréal. ©2012 Concept : Nathalie S. Dubé B.A. designer. Photo par Nathalie.
Les aménagements du port de Rotterdam
Présentation du CGIAR novembre 2013.
The Botanical Longwood Gardens Le jardin botanique de Philadelphia
The political ecnomy of tourism development in Tolagnaro (Madagascar) Utilization of natural resources in the struggle against poverty Bruno Sarrasin Professeur.
Strong Museum Musée National de Jeu Révisé, pour le rendre justice! By Lars Hansen and Phil Takats.
Warm up As many people are dying in three countries affected with EBOLA in Africa, what can this country do to protect itself against this deadly disease.
Join us on the Kintyre Trail and find out what so captivated Sir Paul McCartney that he wrote one of the world’s best selling hit songs, ‘Mull of.
Impact du changement climatique sur la mousson d'Afrique de l'Ouest Philippe Quirion CNRS CIRED et LMD.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Repositioning Family Planning in West Africa Repositionnement de la Planification Familiale en Afrique de l’Ouest Sponsored by: U.S. Agency for International.
The AFRICAN CHILDREN’S CHOIR The African Children’s Choir features African children ages 7 through 11. Many have lost one or both parents through.
Territoire 5 territoire agricole à risque
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Façon de dire parler de – to speak; to talk dire – to say; to tell Raconter – to tell; to narrate Passer (avoir) – to spend time Passer (être) – to pass.
Adéquation « recherche appliquée et activités d ’apprentissage et de formation» par Jean Barbeau, directeur général Cégep de Saint-Hyacinthe en collaboration.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Round table – 21st July 2014 Points of view that will change the world Living together children’s cities Pilar Fontevedra FIMEM President XXX Rencontre.
French 2 Passé Composé.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier le style des sous-titres du masque How does it feel to work with the purpose of saving lives everyday.
Christina Arecy April 10 th  In the standard dictionary, the term legacy is define as a gift by will especially of money or other personal property.
ROLE-PLAY OVERLAP You are in a French café For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Oui, je voudrais un coca et un café.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
Joyeuses Pâques. Une clôche Un lapin Une poule.
To further describe your house we need to know how to discuss what rooms are inside and what is inside them…… Rooms in the house.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Use wordref.com to find the following words in French 1.A garage 2.A cellar 3.A garden 4.A house.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Les nombres de 1 à 1000 Objectif: to be able to use higher numbers in order to shop for food Mets les nombres dans l’ordre exact. Write down the numbers.
Regional Food Security and Nutrition Working Group Food Security and Nutrition Update FAO - WFP 30 juin 2016.
La Planète a besoin de vous. 1. List 3 environmental problems mentioned:  l’eau est pollué  les plantes disparaît  les mers sont sales  l’air est.
Titre professionnel Assistant de vie par la VAE
Unité 2– L’art de la nourriture
La maison Les pièces.
Dans ma maison il y a… In my house there is…
Do you remember how items are sold in French-speaking countries? Fruits and vegetables are priced by the pound (une livre =500 grammes) une livre.
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
Proposition pour un comité composé de 9 membres
Vocab Test French to English English to French L’argent Racism
Unité 3 – On fait les courses
2.African Situation  African power sector today  Problems and challenges 3.Moroccan situation.
Bonjour! C’est mardi! C’est la semaine de la fête annuelle de l’école. Thèmre: Voyage à travers les E.U. (Etats Unis) Soyez prêts à présenter les mini-projets:
Savez-vous planter les choux. youtube. com/watch
How do we know what happened at the Battle of Agincourt?
Joyeuses Pâques Happy Easter
Combien coûte? Ça fait combien?
Les expressions du restaurant
Copyright 2007 – Biz/ed Globalisation.
Project title: Olympic Energy: Tipping the scale towards Bio-CNG for European Transport starts in TEN-T Core Urban Node Paris! CEF Transport Blending 2017.
Project title: Olympic Energy: Tipping the scale towards Bio-CNG for European Transport starts in TEN-T Core Urban Node Paris! CEF Transport Blending 2017.
Buddy Program AEGEE-Alicante
Les verbes -er.
Un bonhomme de neige une histoire racontée par Nathasha Blanchard et réalisée par Rosalind Venables A snowman.
METRO correction C.E. + T.E.
Oral presentation - IRA
5 Whys A technique for getting past first impressions and finding the root cause of a problem.
University of Monastir University of science of Monastir Unemployment in Tunisia Prepared by: Guesmi Sondes.
Ce qui vs. Ce que Chap. 4. page 107.
70% of women globally claim they don’t feel represented by everyday media images With over 5,000 images, Project #ShowUs is the world’s largest stock.
Transcription de la présentation:

COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport) Afrique de l'Ouest/West Africa Femmes &transport/Women & transport

Afrique de l'Ouest West Africa COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)

Région désertique:Desert Region COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)

Région aride: Arid region COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)

Élevage d'animaux en région semi aride/ Stockbreeding in semi-arid region COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)

Région semi aride: jardin maraîcher Semiarid region: Market garden COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)

Région humide: Wet region Arbres fruitiers/ fruit tree planting riziculture/rice growing COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)

Région humide: Wet region Jardin de légumes/ vegetable garden COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)

Région humide/ Wet region Production et Transformation Production and Transformation COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)

Partout les femmes sont dans la production Everywhere, women are in production Plus de 60 % de cette production sont perdues à cause de l'absence d'un transport adapté. 60% of production is lost because severe lack of adapted transport Comment optimiser la commercialisation? How to optimize the commercialization? COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)

Un transport adapté et spécialisé pour les produits vivriers et géré par les femmes permet d'optimiser les productions et lutter efficacement contre la pauvreté qui touche généralement les femmes. Adapted transport specialized for food production managed by women will help to optimize the commercialization and fight efficiently against poverty. COFAT (Compagnie des Femmes Africaines pour le Transport)