Get the best grade you can in GCSE French speaking

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je parle de mes activités au passé Une soirée au cinéma... Objectifs Contexte.
Advertisements

Nous allons.. préparer un texte (pour écrire ou parler)
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Raconter une visite au cinéma
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Cest ma vie! Today: Review saying where you went and what sport or activity you did whilst there.
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 J’ai joué Hé hé hé
Qu’est-ce que tu as fait hier?
FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
Le pasé Jai….. Jai nagé I swam Jai dansé I danced.
GCSE Speaking Questions: Holidays
(on l’utilise pour dire ce que quelqu’un a dit)
infinitifJETUIL/ELLE/O N NOUSVOUSILS/ELLE S.
Une lettre au père Noël.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
J’espère + verb = I hope to….
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Travail Oral – Les Vacances
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Je vais m’arreter de fumer.
Pile/Face: présent et futur
Objective: to prepare for a speaking exam
LES VACANCES OU ES –TU ALLE(E) ? JE SUIS ALLE(E) EN ANGLETERRE
Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.
Jai voyagé en avion Je suis restée dans un hôtel Lannée dernière jai passé mes vacances Je suis allée à la plage Jai beaucoup aimé mes vacances Parce que.
Qu’est-ce que tu as fait en ville le weekend dernier?????
Une conversation téléphonique
How questions will be your best friend!
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Unité 3 – On fait les courses
Exercices 1-Quelle est la forme correcte?
La revue de la leçon 26 Étudiez bien! Le test va être _______, le ________.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le futur Les objectives: Apprendre le temps futur
You must answer 5 of the following questions
Pile/Face: présent et futur
Verbes Conjugaisons.
Monsieur Risley sur lui-même BEFORE becoming a teacher AFTER becoming a teacher.
Ma Routine By Gemma Norman 8C.
Qu’est-ce que tu as fait le weekend dernier?
Past tense Start je suis allé au stade. j’ai acheté un jean I went to the stadium.
Ecrivez les phrases sous les images.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Le passé composé.
Le weekend.
Chère correspondante, Rosina. Tous les jours du lundi au vendredi me réveille je régulièrement a sept heures moins vingt-cinq c’est ennuyeux et je me.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
A:B: D:C:. A:B: D:C: 1. J’ai joué au foot. What does it mean? I will play soccer I play soccer We played soccer I played soccer.
Qu’est-ce que tu as fait hier?
Ma Printemps Vacances À Monaco Par Isabelle Spears, 5 TH Hour.
Le choix logique: 1.Elle fait des achats. 2.Je vais sortir. 3.Elle aime bronzer. 4.Je vais ranger ma chambre. 5.Il va en ville à pied. 6.…nous avons assisté.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Le Futur en français L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Le Futur en français =. KEY VERB: aller – to go Je vais Tu vas Il / Elle va Nous allons Vous allez Ils / Elles vont I am going You are going (friendly)
JACK EST MORT!. The negative in the past tense Just change j’ai to je n’ai pas The negative in the past tense Just change j’ai to je n’ai pas J’ai joué.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Chapitre 8 Leçon 3 Je vous invite.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 This is aimed ay Year 8, to introduce the Perfect tense, first with AVOIR verbs.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
1)Je pense que 2)En plus… 3)D’ailleurs… 4)À mon avis… 5)Aussi, 6)En fin de compte… 7)Je crois que 8)Cependant/Pourtant 9)En outre… 10) Mais 11) Par contre.
Vous jouez a avec Votre presenteur questionsDerniere fois conjugerMisc.
Transcription de la présentation:

Get the best grade you can in GCSE French speaking Session 2 Talking past and future

Grade changers Vary your adjectives (don’t repeat ‘intéressant / ennuyeux’!) Extend and justify opinions with ‘parce que’ Refer to others (s/he – we – they) Compare then and now Describe things with 5 details Use 5 different verbs in the past (J’ai fait beaucoup de choses: par exemple…) Link and narrate (Tout d’abord….puis…ensuite…finalement) Use ‘pour’ to extend (Je suis allé (e) à Londres pour faire du shopping) Use ‘I wanted but I couldn’t, so I…’ (Je voulais aller au cinéma mais je n’ai pu pas, alors j’ai regardé un film chez moi) Refer to the future (Je vais…/Je veux…/Je voudrais…/J’ai l’intention de…/J’espère…) Just a visual reminder of the focus on the session. No need to spend time describing all this as it will be much better to be active!

Students to be given a blank sheet of A4 paper and asked to fold it so that it has six ‘boxes’ of equal size. Into each one they are going to be asked to draw something in the following 6 categories: animal – clothing – furniture fruit – drink - sport they must know the Spanish word for each thing they draw. The time for drawing will be very short indeed, just 4-5 seconds so the pictures will not be very good – that is helpful! After drawing, students will need to do the following: 1. Present and ‘teach’ their words to their partner so that s/he can name them all 2. The partner will do the same with his/her pics 3. Both students will make a few comments about his/her partner’s artwork J’aime ton chien parce que Je pense que c’est bon/mauvais parce que ressemble a un/une… Tu es artiste! Tu es fort(e) / faible en dessin

J’ai fait beaucoup de choses: par ejemple… Qu’est-ce que tu as fait le weekend dernier? J’ai fait beaucoup de choses: par ejemple… aller acheter jouer faire regarder manger boire rentrer je suis allé(e) j’ai acheté j’ai joué j’ai fait j’ai regardé Then each student will answer the question Qu’est-ce que tu as fait le weekend dernier? Starting J’ai fait beaucoup de choses: par ejemple… They then need to ensure they mention each picture at least once. This will probably need some modelling. They need to try to use 5 x different verbs in the past. Elicit these first with students and then take away the prompts so that they are retrieving them from memory. j’ai mangé j’ai bu je suis rentré(e)

Grade changers Vary your adjectives (don’t repeat ‘intéressant / ennuyeux’!) Extend and justify opinions with ‘parce que’ Refer to others (s/he – we – they) Compare then and now Describe things with 5 details Use 5 different verbs in the past (J’ai fait beaucoup de choses: par exemple…) Link and narrate (Tout d’abord….puis…ensuite…finalement) Use ‘pour’ to extend (Je suis allé(e) à Londres pour faire du shopping) Use ‘I wanted but I couldn’t, so I…’ (Je voulais aller au cinéma mais je n’ai pu pas, alors j’ai regardé un film chez moi) Refer to the future (Je vais…/Je veux…/Je voudrais…/J’ai l’intention de…/J’espère…) p Just a visual reminder of the focus on the session. No need to spend time describing all this as it will be much better to be active!

J’ai fait beaucoup de choses: par ejemple… Qu’est-ce que tu as fait le weekend dernier? J’ai fait beaucoup de choses: par ejemple… Tout d’abord… Puis… Ensuite… Finalement… Students to use the same visual prompts as before but this time try to link together their account of last weekend using the narrative prompts/time phrases.

Grade changers Vary your adjectives (don’t repeat ‘intéressant / ennuyeux’!) Extend and justify opinions with ‘parce que’ Refer to others (s/he – we – they) Compare then and now Describe things with 5 details Use 5 different verbs in the past (J’ai fait beaucoup de choses: par exemple…) Link and narrate (Tout d’abord….puis…ensuite…finalement) Use ‘pour’ to extend (Je suis allé(e) à Londres pour faire du shopping) Use ‘I wanted but I couldn’t, so I…’ (Je voulais aller au cinéma mais je n’ai pu pas, alors j’ai regardé un film chez moi) Refer to the future (Je vais…/Je veux…/Je voudrais…/J’ai l’intention de…/J’espère…) p p Just a visual reminder of the focus on the session. No need to spend time describing all this as it will be much better to be active!

J’ai fait beaucoup de choses: par ejemple… Qu’est-ce que tu as fait le weekend dernier? J’ai fait beaucoup de choses: par ejemple… Je voulais aller à Londres mais je n’ai pu pas, alors je suis allé(e) en ville avec mes copains. Tout d’abord… Tout d’abord… Puis… Ensuite… Finalement… Adding in the 2 x B grade structures to the previous story shows how to improve the quality of the language and also gives another opportunity to repeat and improve it. This is now the final past tense activity.

Qu’est-ce que tu as fait… un jour de vacances en France une excursion au cinéma If there is time for this activity, ask students to ‘tell the story’ using 5 verbs or more in the past of these 3 situations. http://www.nationalcapitals.net/holiday-pool-spain.html http://www.virginmedia.com/images/popcorn-cinema-g.jpg http://www.closeronline.co.uk/Assets/Image/120713_london_lead.jpg une journée à Londres

Grade changers Vary your adjectives (don’t repeat ‘intéressant / ennuyeux’!) Extend and justify opinions with ‘parce que’ Refer to others (s/he – we – they) Compare then and now Describe things with 5 details Use 5 different verbs in the past (J’ai fait beaucoup de choses: par exemple…) Link and narrate (Tout d’abord….puis…ensuite…finalement) Use ‘pour’ to extend (Je suis allé(e) à Londres pour faire du shopping) Use ‘I wanted but I couldn’t, so I…’ (Je voulais aller au cinéma mais je n’ai pu pas, alors j’ai regardé un film chez moi) Refer to the future (Je vais…/Je veux…/Je voudrais…/J’ai l’intention de…/J’espère…) p p It is quite likely that there will not be time for this section – it does depend. You can reassure students that they will do lots in their lessons about how to express future ideas, and that they have a record of useful language in their booklets. p

Écris………… Une activité (avec l’infinitif du verbe) Le nom d’une personne ou d’un copain Le nom d’une célébrité Le nom d’un groupe de musique Un programme de télévision Un aliment Une autre activité (avec l’infinitif du verbe)

Écris ici.

jouer de la guitare David Jonny Depp The Beatles Doctor Who sushi Écris ici. jouer de la guitare David Jonny Depp The Beatles Doctor Who sushi faire du trampoline

Cette année je vais jouer de la guitare David Jonny Depp The Beatles Écris ici. Cette année je vais jouer de la guitare J’ai l’intention de commencer à sortir avec David Si j’ai de la chance, je vais sortir avec Jonny Depp On m’a invité à enregistrer un chanson avec… The Beatles Je voudrais faire une apparition dans… Students need to write in the French for the following: 1 This year I’m going to 2 I’m intending to get together with… 3 If I’m lucky I will go out with 4 They have invited me to record a song with I would like to make a guest appearance on I want to stop eating And I’m also hoping to It’s hard to know how much support students will need to build these sentences. It is likely they will need to refer to the help in their books. Then there will be some time for them practise sharing their New Year’s Resolutions with each other. They should go around the room and try to find others which have the same resolution as they do. If they find a match with someone else, they put a tick next to the resolution and continue trying to find matches. Limited to one match per person, so that they have to keep going. The sheet they use to do the task has only got the first letter of each word on the LHS to force them to use their memories as much as possible, but if necessary the teacher can display the original full version on the screen as additional support for some students or for students to look at if they need help with a word or two. Doctor Who Je veux renoncer à manger sushi J’espère aussi… faire du trampoline

Mes bonnes résolutions pour la nouvelle année! Cette année je vais… J’ai l’intention de commencer à sortir avec… Si j’ai de la chance, je vais sortir avec … On m’a invité a enregistrer un chanson avec… Je voudrais faire une apparition dans… Je veux renoncer à manger… J’espère aussi…

Mes bonnes résolutions pour la nouvelle année! 1. C____ a_____ j_ v___ 2. J’__ l’_________ d_ c________ à s_________ a____ 3. S_ j’__ d__ l__ c_____, j_ v____ s_______ a____ 4. O_ m’_ i______ à e___________ u_ c_________ a____ 5. J_ v_________ f_______ u__ a_____________ d_____ 6. J_ v_____ r____________ à m________ 7. J’e________ a_________ Finally, as a plenary it would be good to ask for students to tell you one of their New Year’s Resolutions.

Get the best grade you can in GCSE French speaking Session 2 Talking past and future